6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiova: "The new catcher"- o publicaţie emblematică pentru Colegiul Naţional "Carol I" şi pentru învăţământul românesc

Craiova: „The new catcher”- o publicaţie emblematică pentru Colegiul Naţional „Carol I” şi pentru învăţământul românesc

Revista în limba engleză a Colegiului Național „Carol I”, THE NEW CATCHER, apare în peisajul revistelor școlare în anul 1994, sub numele THE CATCHER, la inițiativa și sub coordonarea domnului profesor Eduard Mossang care adună în colectivul redacțional liceeni, mai ales de la clasle bilingve. Publicația apare anual, cam până în anul 2000; este redactată în totalitate în limba engleză de către elevii Colegiului „Carol I”, care gasesc, astfel, o modalitate de a-și exprima gândurile, opiniile, preocupările specifice locului în care studiază și își trăiesc mare parte din adolescența lor, alături de prieteni, colegi și profesori.

Pe 20 mai 2007, la sărbătorirea a 181 de ani de existență a C. N. „Carol I” – instituție de referință în învățământul românesc, a doua școală cu predare în limba romănă din țară – este lansat numărul dublu 1-2 al revistei THE NEW CATCHER. Inițiativa aparține doamnei profesor Cristiana Coșoveanu, care alături de câțiva tineri inimoși, consideră că renașterea vechii publicații a devenit o necesitate în contextul dat de acea vreme când elevii noștri câștigă an dupa an numeroase premii la Olimpiada Națională de Limba Engleză și la Concursul de Discurs în Limba Engleză – cel din urma organizat sub egida English Speaking Union sub care apare și revista. De fapt proiectul de reînviere a unei vechi și lăudabile tradiții mustea de ceva timp și încă din septembrie 2006 tânarul colectiv de redacție –  format, pentru început, din olimpicii la limba engleză de la clasele bilingve și intensive – strângea materiale pentru primul număr care urma să apară în noiembrie-decembrie. Dar orice început este anevoios, chiar dacă asta presupune reînnodarea unui fir sau o reneștere din propria cenușă, precum pasărea Phoenix. Eugen Iancu, Delia Radu, Theodor Vlădășel, Oana Neagu, Georgiana Coșoveanu, Alina Malciu și mulți alți elevi, coordonați de profesori de limba engleză din Colegiul „Carol I”, au scris despre problemele societății în care trăim, despre muzică, modă, sport… ne-au ținut la curent cu tot cea ce se întâmpla în viața Colegiului, ne-au împartașit experiențele lor, ne-au îndemnat să citim sau sa vizionăm un film prin recenziile lor.

Curând, adolescenții au devenit mai ambițioși și mai responsabili, propunându-și ca obiectiv clar participarea la Concursul de reviste școlare. Astfel, revista a evoluat, calitatea articoleleor a crescut, mai mulți tineri s-au alăturat nucleului inițial. Reguli stricte s-au impus, conform regulamentului concursului: publicația va fi bianuală, cu un număr de aproximativ 40 de pagini, se adresează segmentului liceal, articolele trebuie să fie originale și să cuprindă o largă arie tematică – reguli dificile, dar relativ simple pentru redactori, dat fiind faptul că revista s-a născut mai ales din necesitatea de a publica creațiile literare – în proză și în versuri – ale liceenilor caroliști. Recenziile s-au îmbogățit cu prezentări de jocuri pe computer sau evenimente cultural-artistice. Adolescenții împărtășeau emoțiile din timpul concursurilor școlare la care participau, bucuria vacanțelor petrecute în țara sau în străinătate; sărbătoreau împreuna Halloween-ul, dar și Craciunul, se bucurau de reușitele lor și se ambiționau după fiecare eșec. Calitatea graficii a crescut, iar sprijinul acordat de Editura AIUS a fost de un real folos. Și rezultatele nu au întârziat să apară: după premiile obținute la faza județeană a Concursului de Reviste Școlare, în iunie 2009, a venit primul Titlu de Laureat la faza naționala.

„Colectivele de redacție care s-au succedat au reușit să aducă fiecare câte ceva nou – probabil asta a facut posibila câștigarea celui de-al doilea Titlu de Laureat in iunie 2012. Totuși, ceea ce leagă generație dupa generație este, în mod cert, spiritul nonconformist, dăruirea și capacitatea elevilor de a se exprima lejer, elegant și corect într-o limbă străină ce a devenit un fel de limbaj universal. Caroliștii scriu in THE NEW CATCHER pentru că au un mesaj de transmis și știu că o pot face așa cum vor ei și când vor ei pentru că, certamente, se vor face auziți și ascultați. Poate nota aceasta definitorie a fost sesizată și de Comisiile Naționale ale Concursului de reviste școlare care în ultimii trei ani acordă pentru THE NEW CATCHER Titlul de Laureat – echivalentul Premiului I. Să le uram și noi putere de muncă și cât mai multe premii în viitor!”, a spus prof. Cristiana Coşoveanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS