6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieElevele de 10 după contestații: „Ar trebui să fie mai mulți profesori la corectare“

Elevele de 10 după contestații: „Ar trebui să fie mai mulți profesori la corectare“

Ruxandra Adina Buzera, eleva care a adus singura medie de 10 la bacalaureat pentru  Colegiul Național „Carol I“ (Foto: Carmen Rusan)
Ruxandra Adina Buzera, eleva care a adus singura medie de 10 la bacalaureat pentru Colegiul Național „Carol I“ (Foto: Carmen Rusan)

Primele rezultate nu le-au adus momente de bucurie, nota la una dintre discipline nefiind pe măsura așteptărilor. Au plâns, pentru că s-au simțit nedreptățite. În cele din urmă, au cerut recorectarea lucrărilor, așteptarea rezultatului fiind destul de grea. S-au detașat prin faptul că erau presate de timp să facă ultimele pregătiri pentru admiterea la facultate, optând pentru instituții de învățământ superior la care admiterea se va face pe bază de examen. În cele din urmă, recorectarea lucrărilor le-a dovedit că aveau dreptate. Au promovat bacalaureatul cu media 10. Reușita aparține elevelor Ruxandra Adina Buzera, de la Colegiul Național „Carol I“, și Adina Ștefania Cîrstea, de la Colegiul Național „Elena Cuza“. După această experiență, elevele spun că ar trebui să fie mai mulți profesori la evaluarea lucrărilor, pentru că oboseala și-a spus de multe ori cuvântul, iar la mijloc sunt note de care poate depinde viitorul unor tineri.

Adina Ruxandra Buzera este eleva care a adus singura medie de 10 la examenul de bacalaureat pentru Colegiul Național „Carol I“ din Craiova. Reușita a venit după contestații. Adina a absolvit profilul filologie și a susținut examenul de bacalaureat la limba și literatura română, la istorie și la logică și argumentare. La primele două discipline a obținut 10, însă la logică rezultatul inițial a fost 9,60. „Când am văzut rezultatele, la început nu am simțit nimic. Nu înțelegeam de ce la logică mi-au dat 9,60. Nu am simțit că este nota mea. Apoi, am început să plâng, pentru că sunt și o fire foarte emotivă. Îmi era necaz pentru că rezolvasem toate subiectele la fel ca în barem. La logică e ca și la matematică, nu sunt multe ocazii care să lase loc de interpretare. Am depus atunci contestație, fiind sigură că nota nu avea cum să se modifice în minus. Am pus totul pe seama oboselii cadrelor didactice“, povestește Adina Buzera.
Recorectarea lucrărilor avea să îi dea dreptate. Pentru acest examen, eleva Colegiului Național „Carol I“ din Craiova a alocat foarte mult timp. „Media celor patru ani de liceu este 9,59. Pentru bacalaureat mi-am dorit, încă de la începutul anului, să iau media 10. Am zis că acesta este targetul meu. Și învățam între șase și opt ore pe zi, în intervale orare în care era lumină naturală. După ora 20.00 ieșeam să mă recreez. Prin rezultatul de acum am dovedit că pot să reușesc ceea ce îmi propun“, explică eleva.
După experiența bacalaureatului, Adina spune că la următoarele sesiuni ar trebui să fie mai mulți profesori la corectarea lucrărilor. „Pe viitor poate ar fi mai bine ca la corectare să fie mai mulți profesori, pentru că se observă că obosesc și nu mai pot evalua cu atenție lucrările. De notele unui examen poate depinde uneori viitorul unui elev. De asemenea, pentru examenul de limba română ar trebui să schimbe ceva la barem. Fiecare profesor gândește cu propria experiență și au fost muți elevi dezavantajați. Am avut o colegă care era foarte bună la limba română. La bacalaureat însă, pe baza interpretărilor, i s-a dat 8,60 inițial, a făcut contestație și a primit mai puțin. Se vede clar că odată ce a intervenit un alt profesor, o altă experiență, s-a schimbat notarea“, a subliniat eleva.

Mai multe opțiuni pentru viitor

Perioada liceului a fost pentru Adina Buzera una a experiențelor. „Trei ani am studiat la specializarea științele naturii. Am optat pentru această specializare pentru că avea mai multe discipline de studiu și mai multe oportunități. O bună parte dintre colegii mei și-au exprimat dorința să urmeze medicina și atunci s-a pus accent mult pe chimie, disciplină la care aveam un profesor foarte bun, dar și foarte exigent. Pentru că nu am reușit să obțin rezultate care să mă mulțumească, am ales să mă mut la filologie. Mi-a plăcut însă foarte mult biologia. Am fost la olimpiada locală la această disciplină și am obținut un punctaj destul de mare. La un moment dat, mi-am spus că voi alege să fac cercetare peste graniță. Am renunțat însă la idee, mai ales că sunt singură la părinți. De fapt, cred că pe parcursul liceului am înclinat spre mai multe domenii, medic veterinar, profesor și chiar cercetător, dar pe partea de neurologie. Până la urmă nu va rămâne nici una din aceste opțiuni“, a spus Adina Buzera. Pentru formarea profesională, eleva de 10 la bacalaureat a ales Facultatea de Drept. „Îmi doresc să devin judecător, îmi place prestanța lor. Voi susține admitere pe 25 iulie. Vor fi teste grilă de gramatică. Sper ca anul acesta să nu mai fie grile greșite. Nota de la acest examen va reprezenta 50% din media de admitere, iar 50% va fi media de la bacalaureat“, a spus tânăra. Pentru perioada studenției, Adina are multe planuri. „Nu mă voi limita doar la cursurile de licență. Vreau să încerc să îmi dezvolt și celelalte hobby-uri. Îmi place să desenez, sunt pasionată de design vestimentar și îmi doresc să urmez cursuri de specialitate, și, poate, în timp, să deschid și un magazin cu creații proprii“, a spus tânăra.

„M-am simțit nedreptățită“

Adina Ștefania Cîrstea a pus Colegiul Național „Elena Cuza“ din Craiova pe primul loc la nivel județean în ceea ce privește numărul de medii de 10 la bacalaureat (Foto: Carmen Rusan)
Adina Ștefania Cîrstea a pus Colegiul Național „Elena Cuza“ din Craiova pe primul loc la nivel județean în ceea ce privește numărul de medii de 10 la bacalaureat (Foto: Carmen Rusan)

O altă elevă de 10 la bacalaureat după contestații este Adina Ștefania Cîrstea, de la Colegiul Național „Elena Cuza“. Tânăra a reușit să pună acest colegiu pe primul loc în ceea ce privește mediile de 10 la bacalaureat, aici fiind două astfel de rezultate, primul obținut de eleva Adela Ungureanu. Pentru Adina Ștefania Cîrstea, bucuria de a avea media 10 nu a fost simțită însă după prima afișare. Când a văzut pentru prima dată notele, s-a simțit nedreptățită, pentru că la limba și literatura română a primit inițial nota 9,10. „M-am simțit nedreptățită după cât știam că am învățat. Mă așteptam să iau măcar 9,50 la limba română. Am depus contestație, mai ales că alți colegi care nu învățau foarte mult au luat note foarte mari“, a spus Adina Cîrstea. Eleva a studiat la specializarea matematică-informatică și a susținut celelalte două probe ale bacalaureatului la matematică și la fizică, promovând la ambele cu 10. „Am ales să studiez matematică-informatică pentru că matematica mi-a plăcut de mică, mama mea fiind profesor de specialitate. Pe parcursul liceului, cu sprijinul profesorului Bădulescu, am îndrăgit și informatica. M-a motivat să învăț această disciplină, care oferă destul de multe oportunități“, a spus eleva.
În aceste zile, Adina se pregătește intens pentru facultate. Vrea să opteze pentru Politehnică, secția calculatoare, la care admiterea se va face pe bază de examen, pe 17 și 18 iulie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS