10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord: Zero maşini în trei ani

Ford: Zero maşini în trei ani

GdS vă arată, în exclusivitate, câte persoane s-au angajat la Ford până în prezent şi câte maşini s-au asamblat în fabrica de la Craiova

Ieri s-au împlinit trei ani de când Ford Motor Company a preluat efectiv fabrica auto de la Craiova. Pe 21 martie 2008, s-a efectuat transferul de proprietate între statul român şi Ford, iar de la acea dată au început să curgă termenii contractuali. În tot acest timp, fabrica ar fi trebuit „să duduie“, sute de mii de maşini ar fi trebuit să iasă până în prezent pe poarta uzinei craiovene şi peste 3.000 de doljeni ar fi trebuit să fie noii angajaţi ai companiei. În realitate, în uzina craioveană nu s-a produs efectiv nici o maşină în cei trei ani scurşi, ci doar au fost asamblate câteva mii de utilitare uşoare din gama Transit Connect. Reprezentanţii Ford au comunicat, la solicitarea GdS, că pe poarta uzinei craiovene au ieşit aproape 12.000 de maşini sub sigla Ford.
„Din septembrie 2009, când am început producţia la fabrica din Craiova, Ford a produs 11.764 de unităţi Transit Connect“, a precizat, pentru GdS, Nadia Crişan, membru în Consiliul de Administraţie al Ford România. Ministerul Finanţelor a precizat că, până acum, Ford a investit în Bănie 98 de milioane de euro şi că ajutorul de stat primit de companie depăşeşte 14 milioane de euro. În patru ani, Ford s-a angajat să investească în uzina craioveană 650 de milioane de euro.

90 de persoane angajate de Ford

În ciuda promisiunilor de acum trei ani, până la această dată, Ford nu a reuşit să angajeze prea multe persoane. De altfel, numărul craiovenilor care au părăsit fabrica sub diverse forme este mai mare decât cel al persoanelor nou-angajate. Ford a comunicat zilele trecute, exclusiv pentru GdS, care este numărul de angajări efectuate de companie în trei ani de când activează la Craiova. „De la preluarea fabricii din Craiova, în martie 2008, am angajat aproximativ 90 de persoane. Pe parcursul celor trei ani, aproximativ 300 de angajaţi au părăsit compania în condiţiile permise de contractul de privatizare“, a precizat Nadia Crişan. Cifrele oficiale transmise de Ford arată că nici măcar cei 100 de electricieni recrutaţi la finele anului 2010 nu au fost încă angajaţi.

Ce obligaţii are Ford

Potrivit contractului de privatizare semnat între Ford Motor Company şi statul român, în patru ani de la preluarea efectivă a fabricii din Craiova, adică exact peste un an, Ford ar trebui să ajungă la o producţie de 300.000 de automobile. În caz contrar, compania ar trebui să achite daune către statul român, în procent de cel mult 25% din preţul de cumpărare, „dacă se produc mai puţin de 200.000 de automobile“ în cei patru ani de la preluarea fabricii din Craiova. Tot în patru ani, Ford trebuie să dubleze numărul de angajaţi şi să ajungă la 7.000 de persoane. Între timp, criza a lovit din plin, iar industria auto a fost printre cele mai afectate domenii. Anul trecut, Ford a solicitat statului român amânarea investiţiilor cu un an, deci modificarea contractului de privatizare printr-un act adiţional. Până în prezent, nu s-a semnat actul adiţional, iar Ford nu a depăşit termenii contractuali, spun reprezentanţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care se ocupă şi de analiza postprivatizare a contractului cu Ford.

Furnizorii se mişcă a poarta fabricii

Lucrurile au început să se mişte pe lângă Ford abia de anul acesta. Speranţe vin de la furnizorii care au început să se instaleze fie în incinta uzinei, fie la câţiva kilometri de Craiova. Aceste aspecte arată că în viitorul apropiat se prefigurează producţia auto de serie.

Planuri de viitor

„Politica Ford este de a nu face comentarii cu privire la planurile viitoare legate de aspecte financiare, producţie sau angajări“, a spus Nadia Crişan, reprezentant Ford. 

Ford B-Max, aşteptat în Bănie

Autoturismul care se va produce la Craiova, Ford B-Max, ar putea intra în producţie la finalul acestui an sau la începutul anului viitor. Ford nu comunică detalii despre lansarea producţiei mari la Craiova. „Ford Europa nu a făcut nici un comentariu până în prezent cu privire la planurile de producţie pentru B-MAX“, susţin reprezentanţii Ford. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

39 COMENTARII