10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriElectroputere mai trimite 500 de angajaţi acasă

Electroputere mai trimite 500 de angajaţi acasă

Conducerea societăţii vrea să concedieze 500 de salariaţi în acest an, pe motiv că schema de personal este prea încărcată pentru capacitatea actuală a fabricii. Electroputere ar ajunge de la 11.200 de salariaţi în anii ’80 la 1.500.

Electroputere SA Craiova continuă şi în 2010 disponibilizările de personal. În acest an, aproximativ 500 de angajaţi ar trebui să plece acasă cu salarii compensatorii, deoarece schema de personal este prea mare pentru posibilităţile actuale ale societăţii, spune directorul general, Adrian Dumitriu. „Vom continua reducerile de personal, pentru că avem prea mulţi angajaţi. Ar trebui să rămână 1.500 din cei 2.000 de salariaţi. Vom disponibiliza în special din zona TESA, în condiţiile contractului colectiv de muncă“, a declarat Adrian Dumitriu.
Liderul sindicatului de la Electroputere Craiova, Aurel Bojenoiu, spune însă că managementul fabricii nu poate disponibiliza mai mult de 200 de oameni. „Nu pot disponibiliza 500 de angajaţi TESA, pentru că ăştia sunt toţi. Unde s-a mai pomenit fără maistru sau şef de secţie? Este de neconceput. Mai mult de 200 de oameni nu cred că pot fi disponibilizaţi. Ar trebui disponibilizaţi din zonele unde nu este de lucru sau sunt probleme legate de perspectivă: aparataj, motoare electrice şi locomotive“, afirmă Bojenoiu.

Locomotivele – doar la reparaţii

Societatea a avut cei mai mulţi angajaţi în anii ’80: circa 11.200 de persoane. Pe lângă fabrica principală, cea de transformatoare, au fost înfiinţate diviziile de aparataj, motoare electrice rotative, locomotive şi secţiile turnători şi sculărie. Ultimele două au dispărut prin comasarea din ultima perioadă a activităţilor. Fabricile de aparataj şi motoare electrice nu funcţionează în prezent decât la o mică parte a capacităţii de lucru, odată cu reducerea pieţelor de desfacere. Fabrica de locomotive era mândria societăţii în anii socialismului, având o tradiţie de peste 40 de ani în domeniu. Primele locomotive autohtone au fost produse în 1967, sub licenţa producătorului suedez ASEA. Ele au populat parcul feroviar al CFR şi au mers la export în China, Bulgaria şi fosta Iugoslavie. Ultima locomotivă nouă a ieşit pe poarta fabricii în 1990, iar Electroputere a intrat într-o nouă eră, dominată de marile concerne: ABB (Elveţia-Suedia), Alstom (Franţa) sau Siemens (Germania). Fabrica de locomotive mai are în prezent doar 140 de angajaţi şi lucrează în regim de service pe o piaţă internă alcătuită din 50 de firme concurente.
Cei mai mulţi salariaţi îi are fabrica de transformatoare – 800. Este singurul business care şi-a menţinut activitatea la niveluri mulţumitoare şi care are de lucru pentru următorii doi-trei ani. Practic, Electroputere este ţinută în spate de TRAFO. Nu ar surprinde pe nimeni dacă într-un final societatea olteană ar rămâne doar cu această fabrică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII