16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriSABCA renunţă la contractul cu Avioane Craiova

SABCA renunţă la contractul cu Avioane Craiova

Avioane SA furniza belgienilor componente pentru aeronavele Airbus. SABCA a anunţat că pe 24 iulie întrerupe colaborarea din cauza restrângerii de activitate, generată de criza financiară.

Grupul belgian SABCA a anunţat întreruperea colaborării cu Avioane Craiova SA din cauza dificultăţilor economice apărute, a spus ieri Victor Peţa, liderul sindical al fabricii din Bănie. Potrivit acestuia, belgienii au motivat restrângerea de activitate prin cererea scăzută pe piaţa componentelor de avioane. „Explicaţia lor este că îşi restrâng activitatea şi, în consecinţă, colaborarea cu noi încetează, din cauza lipsei de comenzi pe care o au. 24 iulie este termenul-limită ca să-şi ia piesele şi subansamblele de aici. Semnaserăm cu ei un contract-cadru pe care urma să-l renegociem în 2010. Este o pierdere pentru noi, pentru că acest contract reprezenta intrarea noastră în aviaţia civilă. Specialiştii noştri au fost în Belgia, făcuserăm şi un atelier de aviaţie civilă aici. Nu este uşor că pleacă. Sperăm să compensăm prin venirea altor comenzi de subansamble, fie de la italienii de la Alenia Aeronautica, fie de la altcineva“, a declarat Victor Peţa.
Belgienii de la SABCA sunt deţinuţi majoritar de gigantul francez Dassault Aviation – producătorul celebrelor avioane de vânătoare Rafale şi Mirage -, dar şi de olandezii de la Fokker. Compania fabrica la Craiova componente pentru aeronavele civile Airbus A330 şi A340. De altfel, reorientarea fabricii de la Craiova spre aviaţia civilă părea la un moment dat cea mai bună soluţie pentru reabilitarea economică. La un moment dat, chiar au existat tratative cu un producător elveţian pentru dezvoltarea unei afaceri de avioane civile de mici dimensiuni, iniţiativă care a picat însă. Din toamna lui 2008, fabrica a fost scoasă din nou la privatizare, iar singurii ofertanţi sunt italienii de la Alenia Aeronautica – producători ai celui mai avansat avion multirol european, Eurofighter Typhoon. Prin subsidiara Alenia Aermacchi, italienii produc însă şi avioane de antrenament, ca şi Avioane SA. Ei sunt aşteptaţi după 15 iulie la negocieri, după ce în prealabil au existat mai multe tatonări. „Sunt convins 90% că or să preia fabrica, pentru că au capacităţi de producţie. Îşi negociază însă cât mai bine condiţiile. Este o perioadă dificilă pentru Avioane SA, pentru că a pierdut contracte din cauză că este în proces de privatizare. Cel mai important client, MApN, trebuia să comande şi el pentru acest an reparaţii şi modernizări de aeronave IAR-99 Şoim, însă, la ce buget au, nu cred că mai poate fi vorba de aşa ceva“, a spus Ionel Pană, membru în Consiliul de Administraţie al Avioane Craiova SA.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII