Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Economie

O familie din Craiova, victima unei firme de creditare

Economie - Ramona Olaru
(citeste alte articole de acelasi autor »)



TBI Credit vrea să execute un apartament care nu este pus gaj

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

TBI Credit ameninţă o familie din Craiova că îi execută apartamentul pentru o sumă de trei ori mai mare decât creditul iniţial. Titulara împrumutului, Camelia Ştefan, avea deja o executare silită în favoarea TBI - poprirea pe salariu - şi consideră un abuz din partea firmei de creditare să o execute din nou. Tânăra nu îşi explică modul cum a ajuns TBI să îi impute 11.415 lei, când suma totală, cu dobânzi şi penalităţi, calculată de creditor, era de 7.744 de lei, la un credit de numai 3.400 de lei. Familia este disperată, pentru că apartamentul nici măcar nu este pus garanţie în contractul cu TBI.

O familie de craioveni este terorizată de o firmă de creditare care vrea să le execute apartamentul pentru un împrumut de nevoi personale în valoare de 3.400 de lei, pe care l-a contractat în septembrie 2006. Deşi debitoarea Camelia Ştefan (titulara creditului) se află în executare silită (poprire pe salariu), în urmă cu două săptămâni s-a trezit acasă cu încă o executare. De data aceasta, TBI Credit SA, instituţia financiară nebancară (IFN) care i-a acordat creditul Cameliei, vrea să execute silit apartamentul tinerilor, compania fiind nemulţumită de suma prea mică pe care o încasează lunar de la tânăra debitoare, în jur de 130 de lei.

Drama unor tineri „sugrumaţi“ de credite

Camelia Ştefan are 32 de ani, iar soţul ei, 35. Ea este secretară, el este şofer. Au împreună un copil de zece ani. Camelia câştigă 760 de lei net, din care încasează efectiv 500 de lei. Restul sunt popriri pe salariu pentru bănci. Soţul ei are salariul net de 670 de lei, din care 230 merg la asociaţia de proprietari (tot după o executare). Practic, cei trei membri ai familiei trăiesc din 940 de lei pe lună, plus alocaţia copilului. Mai au o rată la BCR pentru apartament - cumpărat prin credit ipotecar cu ipotecă de rangul I în favoarea băncii - de 70 de dolari. Din ce le rămâne abia dacă le ajunge pentru traiul zilnic.

S-au trezit cu executare pe apartament

În 2006, Camelia Ştefan s-a împrumutat de la TBI Credit de 3.400 de lei pentru renovarea locuinţei. Timp de un an şi-a plătit ratele, după care s-a îmbolnăvit grav, necesitând spitalizări repetate şi tratamente costisitoare. Toţi banii familiei s-au folosit pentru a o salva pe Camelia, iar tinerii au ajuns înglodaţi în datorii. Atunci, familia nu şi-a mai putut plăti o perioadă ratele la bănci, inclusiv la TBI Credit. Pe 12.06.2008, TBI Credit a executat-o silit pe debitoare, acesteia făcându-i-se poprire pe salariu pentru suma de 7.744 de lei, calculată de creditor cu tot cu dobânzi şi penalităţi, deci dublu faţă de creditul iniţial. În total, femeia a plătit către creditor peste 2.000 de lei. „De atunci şi până acum mi s-a oprit din salariu şi s-a virat în contul TBI o sumă aproximativ egală cu rata lunară pe care aş fi plătit-o către TBI. Iniţial, plăteam mai mult la ei, dar, de câteva luni, suma se împarte cu un CAR pe care l-am făcut. Este posibil ca acesta să fie motivul supărării TBI“, povesteşte femeia. În urmă cu două săptămâni, tinerii s-au trezit acasă cu încă o somaţie de executare silită, prin care IFN-ul îi ameninţa că le execută apartamentul dacă nu plătesc o sumă de aproape trei ori mai mare decât creditul: 11.415 lei. De alt-fel, TBI a înregistrat executarea asupra apartamentului familiei Ştefan la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI), astfel încât cei doi soţi să nu-l poată înstrăina.

„Penalităţile sunt injuste şi abuzive!“

În contractul de credit nu există garanţii de natură imobiliară. Clienta IFN-ului spune că nu aveau dreptul să facă „executare la executare“ şi cu atât mai mult pentru un bun care nu face obiectul contractului. „Nu am primit niciodată timp de un an, de când este înfiinţată poprirea, vreo notificare scrisă asupra faptului că, în continuare, curg penalităţi sau dobânzi, pe care le consider injuste şi abuzive şi sunt disproporţionat de mari raportat la creditul iniţial, aflat deja în recuperare prin executarea prin poprire. Penalităţile nu relevă un prejudiciu pentru creditor, ci mai degrabă o modalitate de îmbogăţire fără just temei. Apartamentul este al meu şi al soţului meu, este ipotecat în favoarea BCR şi nu era pus garanţie în contractul cu TBI“, spune tânăra debitoare. Familia este disperată de situaţie, mai ales că nu are bani nici pentru un eventual proces în instanţă. „TBI Credit nu poate să ne ia casa pentru o datorie închipuită de-a lor. Nici măcar nu ne-au explicat cum s-a ajuns la suma de 11.415 lei. Dacă nu ne explică nouă, atunci să încerce să-i explice fetiţei noastre de zece ani de ce mai vor atâţia bani în plus şi de ce vor să ne ia cei 26 de metri pătraţi, cât are apartamentul nostru?!“, spune Camelia Ştefan.

Executorul judecătoresc se disculpă

Executorul Florina Crânguş recunoaşte că s-au primit lunar bani din poprirea pe salariul debitoarei, bani care au fost îna-intaţi creditorului, dar susţine că TBI Credit nu s-a mulţumit cu suma lunară: „Au motivat că suma este foarte mică faţă de valoarea pe care o au ei de recuperat de la doamna Camelia Ştefan“. Întrebat cum de a acceptat o nouă executare silită şi cum s-a ajuns de la 7.744 de lei la 11.415 lei, executorul judecătoresc a spus că „pentru credite ne arată creditorul că la data de... are de recuperat de la debitor suma de... . Noi nu intervenim decât pentru notarea somaţiei, pentru ca respectivul creditor să-şi asigure creanţa“. De altfel, executorul a confirmat că, timp de un an, în fiecare lună primea recipisele CEC, care atestă că debitoarei i se reţinea din salariu în contul creditorului.

O gură de oxigen pentru familie: executorul opreşte acţiunea

În momentul în care a aflat că apartamentul cu pricina este coproprietate a celor doi soţi, executorul Floriana Crânguş a precizat că nu mai poate continua executarea, ci TBI Credit are posibilitatea să se adreseze instanţei. „Noi nu vom continua executarea silită asupra apartamentului, pentru că respectivul apartament este în coproprietate, dar TBI Credit se poate adresa instanţei“, a explicat Crânguş.

TBI consideră contractul de credit literă de lege

GdS a întrebat la compania creditoare de ce execută silit un client care a fost deja supus unei forme de executare silită (poprirea pe salariu). Conducerea TBI Credit SA a răspuns că „executarea silită, în conformitate cu dispoziţiile normative în materie, se exercită «în oricare dintre formele prevăzute de lege, simultan sau succesiv până la realizarea dreptului recunoscut prin titlul executoriu, achitarea dobânzilor, penalităţilor..., precum şi a cheltuielilor de executare» (art 371¹(3) Cod de Procedură Civilă)“. Deşi GdS a întrebat explicit cum s-a ajuns de la o sumă de 7.744 de lei, care cuprindea şi dobânzi, şi penalităţi, la o sumă de 11.415, TBI Credit a făcut referire la contractul de credit încheiat cu persoana în cauză: „Debitul a fost actualizat în temeiul prevederilor articolului 3.3 din contractul de credit, a cărui titulară este doamna Ştefan Camelia - care, potrivit articolului 969 Cod Civil, reprezintă legea părţilor“. Conform articolului 3.3 din contractul de credit, încheiat între Camelia Ştefan şi TBI Credit, se precizează: „Împrumutatul va achita lunar o rată în cuantum de 123,33 RON, plătibile în ROL la cursul BNR din ziua efectuării plăţii, începând cu data de 25.10.2006. Fiecare rată lunară este scadentă la data de 25 a fiecărei luni, dată după care creditorul va percepe penalităţi de 0,5% pe fiecare zi de întârziere aplicate asupra debitului neachitat, până la data încasării efective a debitului restant. Penalităţile vor fi calculate începând cu prima zi de întârziere. Penalităţile pot depăşi cuantumul debitului“. IFN-ul a ajuns la concluzia, în 2008, că debitul, dobânzile şi penalităţile totalizează 7.744 de lei. Din 12.06.2009 şi până acum, TBI a calculat în plus 3.671 de lei. Camelia Ştefan susţine că, oricum, firma i-a calculat anul trecut dobânzile până la finalul contractului, scadent în 2011.
TBI Credit a recunoscut că sumele reţinute din salariul debitoarei au fost virate şi înregistrate corespunzător în contabilitatea companiei, dar spune că o parte din bani a reprezentat onorariul executorului judecătoresc. GdS a întrebat firma creditoare cum va proceda cu executarea asupra apartamentului familiei Ştefan, având în vedere că soţul femeii este şi el coproprietar. „Executarea silită se va derula în continuare în conformitate cu prevederile legale“, susţine conducerea TBI Credit.

BNR stă deoparte

Banca Naţională a României (BNR) nu doreşte să facă precizări în acest caz, dar recomandă clientului să se adreseze Protecţiei Consumatorului şi instanţei. „Referitor la e-mail-ul prin care ne-aţi semnalat anumite probleme apărute între un client şi un IFN, Banca Naţională a României nu poate interveni în relaţia client - IFN şi, de aceea, nu vă putem răspunde celor cinci întrebări. Clientul IFN-ului are două posibilităţi: să se adreseze Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului sau să acţioneze în instanţă IFN-ul respectiv“, a precizat purtătorul de cuvânt al BNR, Mugur Şteţ. Camelia Ştefan susţine că nu are bani să se adreseze instanţei, pentru că trebuie să plătească o sumă considerabilă. „Ca să-i acţionăm în instanţă ne costă 10% din suma imputată, plus taxele de timbru, ceea ce ajunge aproape la nivelul împrumutului nostru iniţial, şi nu avem de unde plăti. Nu ştiu ce vom face“, spune disperată femeia. 

A făcut reclamaţii la organele competente

Camelia Ştefan a solicitat sprijin de la BNR în problema cu IFN-ul mai sus-citat, însă, deşi a depus reclamaţia în urmă cu aproape două săptămâni, nu a primit nici un răspuns până acum. Zilele trecute, femeia a reclamat TBI Credit şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Dolj. Tânăra susţine că este un abuz din partea creditorului să ceară sume peste puterile ei de plată: „Potrivit anexei din Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive, la litera i) se precizează că este o clauză abuzivă aceea care «obligă consumatorul la plata unor sume disproporţionat de mari în cazul neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către acesta, comparativ cu pagubele suferite de comerciant». Consider că şi nouă ni se cer sume foarte mari comparativ cu veniturile. Nu am de unde să achit mai mult şi nici nu mi se pare corect să plătesc sume despre care nici nu ştiam“. Tânăra vrea doar să nu le fie executată locuinţa şi să se revină la suma calculată iniţial de TBI. 

 



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 9 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Si eu la fel!:
    TBI este cea mai inumana institutie de credit din Romania. Am si eu un credit de 3900 ron si pentru ca am intarziat cu 2 rate ma hartuiesc in mod inimaginabil, exact ca si camatarii: telefoane aproape zilnic, amenintari,etc. Vor sa rambursez 8700 ron (daca nu cumva suma a crescut intre timp!). Dupa ce achit o rata,gandindu-ma ca am scapat de rata restanta, ma suna imediat si striga la mine cerandu-mi sa mai platesc inca atat ca altfel imi bat joc de ei. Si urmeaza alte sume, alte amenintari... Nu poate face nimeni nimic? In mod sigur au devenit calvarul vietii multor oameni.
    2009-07-03, 00:37:16 (89.120.240.*)
  2. de namana75:
    Ba da, cred ca ar trebui date ceva legi in privinta asta, iar daca nu dati-le foc! Nu cred ca au voie sa te hartuiasca asa. Romanii nu isi cunosc inca drepturile!
    2009-07-03, 06:37:16 (99.225.181.*)
  3. de Radical:
    "Drama unor tineri sugrumati de credite" !!! Ma uimiti GDS ! Asta e drama unei tari sugrumate de camatari. Am avut un credit la o banca (in euro), iar in al doilea an mi-a crescut ata cu 10 %. Mi-au trimis scrisoare ca daca nu imi convine, pot sa achit tot creditul . Vedeti ce suflet de mama au ? Imi dadeau posibilitatea sa aleg !!! Am ales si l-am platit pe tot, dupa care m-au sunat sa ma intrebe de ce l-am achitat (!) . Nu sunt niste dobitoci, la fel tara care ii tolereaza pe camatarii din banci ?
    2009-07-03, 07:31:10 (79.117.133.*)
  4. de elena:
    TBI SUNT MAFIOTI.ASA CUM SUNT TOATE BANCILE DIN ROMANIA NISTE METODE DE SPALARE A BANILOR MURDARI DIN AFARA PE SPATELE ROMANILOR. DATI FOC BANCILOR SI I SPECIAL TBI-ULUI.
    2009-07-03, 08:13:01 (92.80.228.*)
  5. de tery:
    Acest TBI, trebuie scos de pe piata.Sunt camatari nu banca.BNR de ce nu se sesizeaza din oficiu?.Rusine cum poti sa iei o casa ptr. un imprumut?
    2009-07-03, 08:19:27 (81.18.71.*)
  6. de oltenii:
    de ce nu se inplica BNR?toate bancile din Romania sint la fel.ce ar fi daca totii care au credite la bancii sa-r stringe intr-o anumita zi la OPC?sa fim seriosi nu mutam noi muntii din loc .in schimb o pot face autoritatile.intreba rea este care autoritatii?ale noastre au orce alceva de facut,numai ce trebuie sa faca nu fac.
    2009-07-03, 08:22:30 (79.117.160.*)
  7. de keloo:
    BNR zice ca nu se baga...atunci de ce nu se desfiinteaza......cu m reglementeaza piata daca nu se baga...somitatea aia de isarescu care s-a lipit de BNR de 20 de ani si a adus banii romanesti de rasul lumii ducand atat de mult inflatia cu anii inat a taiat 4 zerouri zice ca nu se baga.rusine!la brd de la o rata de 125 ron au facut in cateva luni 180 si cd le-am cerut socoteala au zis ca ...pai da..dar avem pe peretele din banca cursul bubur....de parca nea ion de la tara intra,vede cursul bubor si intelege...partea ciudata cu bancile in romania este ca nu se supun riscului bancar cum este normal dp orice lege economica...le ajuta legile prost facute si incompetenta bnr.in romania sunt doar banci de mana 3,,,ca si tara ..oricum marseaza doar la oamenii care nu isi cunosc drepturile ,daca ii strnagi de gat le scate glsul...ca odata ce ti-au dat banii cam ei sunt la mana ta...ca ei au banii de luat...dar romanii sunt prea sfiosi.ia sa se duca aceasta familie la tbi..rahat asta....si sa le zica ca le-o da prin guritza daca nu sunt seriosi..sa vezi cum fac si reesalonari...si isi revin ...ceea ce ma mira este ca i-au pus poprire pe salariu...la privat....
    2009-07-03, 08:49:24 (99.235.47.*)
  8. de psycho24:
    si eu sunt patzit cu TBI.Imi platesc luna de luna un imprumut luat prin 2005 conform desfasuratorului iar prin aprilie 2006 ma trezesc cu scrisori de amenintare cu executarea silita.Intreb de ce si mi se spune ca nu am achitat rata din aprilie.Caut chitanta si nu o gasesc,deci ma conformez si platesc.In decembrie 2006 la curatenia de Craciun gasesc chitanta din aprilie cazuta dupa sertar.Nemernicii astia de la TBI imi luasera de 2 ori banii pe aprilie.Au dat vina pe Raiffeisen bank caci ei faceau incasarile si pe mine ca nu am trimis chitanta prin fax??!!dar penalizarile?Apoi in noiembrie 2008 ma trezesc iar scos dator de camatarii astia ordinari din iunie 2007( 1an1/2) cum ca se plateste TVA la dobanda din urma si mi se mareste si rata de la 33.32euro la 35 euro.Nemernici de la un capat la altul.am fost la ei si nu au nici o evidenta la sediul din Craiova .Nu poti sa vezi un desfasurator pe calculator , am cerut sa-mi spuna cat am platit eu pana la data respectiva si au spus ca trebuie sa astept 30 zile ca sa imi spuna.nu ai ca client nici-o posibilitate de verificare ,doar chitantele(pe care va sfatuiesc sa le pastrati ca pe sfintele moaste).Am contactat Urban@asociatii carora le-am trimis toate detaliile si m-au intrebat care e suma pe care o cer despagubire, dar din pacate am renuntat ,timpul lipsa ptr tribunale fiind principalul motiv.Mai am putin si termin (sper ) cu scarbele astea camataresti.
    2009-07-03, 08:52:26 (79.117.160.*)
  9. de gigicu:
    pai cum sa se implice ma si sa intervina careva? voi nu v-ati prins ca aici sunt interesele lor de parlamentari nenorociti? voi aveti impresia ca nu se stie? ca bnr nu stie? voi aveti impresia ca p-aia din parlament ii intereseaza in vreun fel dramele noastre ale tuturor care nu mai facem fata la rate, taxe si alte cele? cum ati putea crede ca bnr nu stie ce fac bancile? acest caz prezentat credeti ca e singular? credeti ca nenorocitii astia alesi nu stiu ca fara credite nu putem face nimic, noi astia din randul de jos? ei imbogatiti prin furturi si abuzuri isi permit orice, noi prostii de jos care inca mai credem ca prin munca cinstita putem trai decent o sa traim la limita supravietuirii si de-aici incolo... nu mai e nicio speranta ca va fi vreodata mai bine. si stati sa vedeti ce-o sa urmeze dupa alegeri...
    2009-07-03, 09:02:48 (92.80.198.*)
  10. de Nicky:
    dar cand va duceti din banca in banca sa cutati bani, si matrasiti adeverinte de salariu si va credteti banii castigati pe cartea de munca sa luati credit e bine? Acum sa puan mana sa plateasca
    2009-07-03, 09:17:06 (81.180.138.*)
  11. de Olteanul:
    Hmmm...... Pasami te romanii incep sa inteleaga cum e cu creditele!!! Din pacate, cind faci un credit, te nagajezi si tu si bunurile tale si copii tai... Au papat banii pe care nu-i aveau si acum se pling!!! 2 cuvinte: prostie si lacomie!!! As zice... f. prezente in Romania! Deci e doar un inceput... vom mai auzi de creditele astea!!!!
    2009-07-03, 09:24:33 (79.86.56.*)
  12. de pt nr 11:
    nu cred ca ia cineva bani sa mearga pe luna...ci sa sustina niste cheltuieli de zi cu zi..care ar fi fost normal sa fie asigurate de statul bananier in care se fura miliarde...de asta se iau bani de la banca..de oamenii hartuiti de leprele astea care isi zic banci...dar cum probabil tu esti vreun realizat care nu ai nevoie de bani.....nu ai cum sa intelegi
    2009-07-03, 09:25:09 (99.235.47.*)
  13. de eu:
    camatari cu acte .....
    2009-07-03, 09:27:54 (79.117.151.*)
  14. de gigicu:
    bai 11 si 12: eu am credit pt casa ipotecar. nu i-am papat cum spuneti voi si nici nu am falsificat adeverinte. si incerc sa ma tin de rate. daca pt voi mama si tata a avut ce lasa, pentru mine nu si a trebuit sa-mi fac singur. poate ca 11 e vreun frustrat care lucreaza pe la tbi. ce usor puteti vorbi voi astia cei care primiti totul pe tava!
    2009-07-03, 09:29:57 (92.80.198.*)
  15. de CREDITATUL:
    Iata fratilor ce vi se poate intampla daca puneti botul la firmele de smenari ce va promit bani in 48 de ore, dar pe care vi-i aduc si acasa, ca de, boieria si prostia sunt scumpe. Mai bine rabda, strange-ti banutul tau si nu te da pe mana camatarilor cu acte in regula. Legea la noi e o chestie de pozitie sociala, saracii sunt barberiti exemplar si marii banditi fluiera si se sterg undeva cu o justitie de paie.
    2009-07-03, 09:30:36 (80.96.3.*)
  16. de trotineta Fraud:
    voi aveti o problema cu logica: vreti capitalism dar nu vreti sa fiti furati! Sa va repet? Odata ce bancile ne fura pe toti falsificind bani, practind camataria si neplatind impozite ce importanta mai are ca esti jmeker si nu te-ai imprumutat direct? Pricepeti odata ca ASTA ESTE SISTEMUL CAPITALIST? Restul e doar poleiala!
    2009-07-03, 09:58:51 (92.117.10.*)
  17. de jigarel:
    voi ati auzit de "cursa sobolanului"? suntem in ea din principiu, doar pentru ca ne-am nascut in Romania. in dictionar, la coruptie, spaga, ipocrizie ar trebui sa avem fotografii cu Romania. oricum, daca ne lamentam nu ne face bine .. doar creste riscul de infarct. e clar ca nu poti lua o casa fara credit, la fel de clar e ca aprox 70% din populatia Romaniei nu isi permite creditul dar incearca marea cu degetul cautand sa ia credit cu orice pret. ideea e ca ar trebui sa revenim cu picioarele pe pamant si sa realizam ca nu mai e ca pe vremuri cand era musai sa ai casa ta (te nasteai in Caracal, acolo faceai scoala, te angajai si mureai). Acum .. alergam prin toata tara dupa un loc de munca si uneori ajungem chiar peste granita. e clar ca a sta cu chirie e solutia pt ca doar asa poti sa pleci rapid in alt oras, fara a mai pierde vremea cu vanzarea locuintei personale la un pret bun sau reamenajarea noii locuinte etc etc. ce sens are sa ma imprumut ca sa am casa daca asta presupune ca toata viata o sa dau toti banii pe rambursarea creditului? Mai are rost sa traiesc? A ... si dupa mult chin e posibil sa vina o banca sa-mi ia tot. E dureros de trist sa traiesti in Romania ...
    2009-07-03, 10:17:50 (82.77.71.*)
  18. de Clarry:
    Din pacate sunt si oameni care ia credite -in sume din astea 2000-5000- pentru ai papa aiurea, cum spunea cineva mai sus. Un concediu pe la mare, pt achitarea imprumuturilor de la prieteni etc. Dar, majoritatea celor care contracteaza un credit o fac pt ca banii le sunt necesari pt o casa, o masina, chiar tratamente medicale. Grav este ca inca nu am ajuns la acel nivel cand citim in intregime un contract de creditare si , daca clauzele ni se par neavantajoase, plecam si nu semnam, adresandu-ne altei banci. Oricum, majoritatea oamenilor nici nu citesc foarte bine contractele, sau deloc. Ceea ce e grav. Din aceasta cauza aceste "companii, IFN-uri" sau cum s-or mai numi ele fac ceea ce fac cu oamenii. Este grav ceea ce se intampla, dar si noi ar trebui ca atunci cand imprumutam bani, indiferent de unde, sa cascam ochii de 10 ori si sa bagam in buzunar o data, fiindca altfel vom plati de 10 ori.
    2009-07-03, 10:23:08 (79.117.157.*)
  19. de nida:
    pt prprietar ia nene paru si cand mai vin dale cateva pe cocoasa ca asa se face dreptate in romania nu cu instante si altele ca sunt manjiti toti
    2009-07-03, 10:40:29 (86.122.132.*)
  20. de @ko:
    Eu am fost beneficiara unui credit ptr.achizita de produse casnice prin TBI Credit;nu am avut nici o problema cu ei-nici nu aveam cum, in conditiile in care mi-am achitat ratele lunar si la timp.la sfarsitul anului de creditare ptr. ca achitasem mai devreme mi s-a facut o recalculare a sumei datorate,a dobanzii si a costurilor.Atunci, cand iei un credit iti asumi niste responsabilitati pe care, majoritatea le uita dupa ce se vad cu banii in cont.
    2009-07-03, 10:41:44 (86.127.68.*)
  21. de Maximus:
    BNR de ce nu isi face datoria sa intervina? Pentru ca ne-au vandut la austrieici si nu mai pot sa mai cararie nimic...Isi bat joc nenorocitii astia de noi cum vor. Ne dau cu o mana si ne iau cu 10...Te ploconesti si te milogesti pana iti dau un credit si dupa aia, cum ai dat de o problema te executa fara sa clipeasca! Niste camatari cu acte sunt aceste banci, niste hoti la drumul mare!!! In afara nu se iantampla asa ceve pentru ca acolo functioneaza institutiile statului, dar aici la noi, pentru ca suntem sclavii austriecilor, nu avem voie decat sa le umflam conturile grase!!!HUUUUUO
    2009-07-03, 11:30:10 (85.121.22.*)
  22. de UNUL CARE A REUSIT SA SCAPE DE EI !!!!!:
    Am luat un imprumut cu ani in urma de la acesti CAMATARI care ulterior l-am platit. Dar surpriza !!!!!!!!! dupa ce am achitat creditul(in avans) am fost la 3 luni dupa stingerea datoriilor contactat oficial printr-o scrisoare ca mai am inca de platit atentie !!!!!!TVA LA DOBINDA !!!!!!!!!! si imi calculasera ca la suma care am avut-o mai am de plata inca vreo 600 ron.Bineinteles ca am cerut explicatii si s-a motivat ambigu.Atunci am apelat la presa scrisa recte (GDS) si de atunci atacurile (scrisori) au incetat brusc. concluzie: CETATENI NU MAI DATI CURS LA PRIMA SCRISORICA ,CARE O PRIMITI SA DATI BUZNA SA O PLATITI,CI VERIFICATI TEMEINIC LEGALITATEA EI SI SESIZATI PENTRU DUMNEZEU CA DEAIA AVETZI MATERIE CENUSIE NEREGULILE. TOATE ACESTEA NI SE DATOREAZA TOT NOUA (pentru ca refuzam sa gindim si fostul regim ne-a facut sa credeam ca daca judeca altii pentru noi ,noi dece sa ne mai batem capul).DECI!!!! !!!!!!!
    2009-07-03, 11:41:09 (92.80.192.*)
  23. de @23:
    bravo! Dati-le in cap cu legile, cat le mai avem! Daca or sa vada ca apelam la ele. or sa le modifice...
    2009-07-03, 11:53:34 (92.80.198.*)
  24. de DREPTUL LA REPLICA !!!:
    BAI TIPILOR DE LA POZITIA 10 SI 21!!! Voi ori sunteti infernal de prosti ori lucrati la TBI !!! Alta explicatie nu e !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lasati gargara ca sunteti paraleli .
    2009-07-03, 11:57:02 (92.80.192.*)
  25. de cristi:
    Problema in acest caz nu este a unei banci, general vorbind ..ci a oamenilor. Guvernatorul BNR a spus anul trecut prin decembrie, ca peste 50% din romani sunt imprumutati, sumele imprumutate fiind cu mult peste posibilitatile lor, actuale, mai ales in contextul "crizei". Am auzit recent de doi tineri, care lucreaza la Pirelli ca vor sa isi faca credit sa isi ia casa. Ei avand salariu per total de 25 de milioane. Pai probabil sunt nebuni, parerea mea. Romanii in marea lor majoritate "Nu gandesc" cand isi fac cred bucurandu-se pentru fericirea ce le-o aduce (un produs, un serviciu) o fericire "temporara" care te poate indatora pentru multi ani. Din alta punct de vedere, romanii sunt extrem de lenesi in a se informa asupra unei institutii de creditare. Pai ma nene, vreau credit ma duc la 10 banci, intreb oferte, intreb si eu in familie - neam, care li se pare o banca serioasa si "le fini", in acelasi timp noi ne culcam pe urechea, aa, ia uite baga promotie, primele 10 luni nu le platesti, sau platesti de la anul..sau mai stiu io ce..abureli, sa ne=va ia ochii. Exact ca o masina..ma duc am reducere de 3000 de euro, super bucuros, si cand mi`o bag in revizie ma trezesc cu scoruri adevarate (ca sa isi scada, reducerea). Multe comentarii, despre bancile care sunt ca niste camatari, da..poate..au dreptate dar nu toate..in mare parte suntem NOI prosti, pentru ca ne inhaitam la niste chestii care de multe ori sunt peste puterile noastre. Dar noi NU, de ce sa aiba Vecinu si noi NU? Murim dupa capra vecinului, si ne indatoram la banci, asa. Mai zicea cineva, de ce nu actioneaza BNR, ia o atitudine, sau altcineva. De ce? Pentru ca legea romaneasca e plina de LACUNE! Iar un avocat bun, intotdeauna poate sa o "invarteasca" in favoarea sa. Noi nu suntem in America sa avem constitutie anglo-saxona, unde rezultatul unui proces, poate fi pozitiv/negativ, prin alte procese anterioare, castigate sau nu, prin puterea "exemplului". Asa vedem la televizor, pe unu care omoara pe strada pe unul ..el mare sofer (fiu, ruda de politician, bogatas) si scapa, iar altu care e vai de mama`lui infunda puscaria. Ca la noi, ca la nimeni. Degeaba ne plangem, cand ar trebui sa mergem la vot, si merg doar batranii, ca asa au fost invatati, parintii nostrii, parintii-parintilor nostri s.a.m.d. Daca ei au vederea "ingusta" noi de ce o avem si nu ne prezentam la vot? Vreti schimbari, vreti drepturi, dar stati doar sa va plangeti. Gandire = 0 ..Mi-ar place ca votarea sa fie obligatorie pentru romani. Pe noi, ce ne mai ajuta e "presa" si "televiziunea" prin exemple si dezbateri. Dar nici ei nu pot la nesfarsit sa isi atraga antipatia, unora ce le pot aduce, contracte de publicitate s.a.m.d.
    2009-07-03, 11:58:51 (79.117.192.*)
  26. de gigicu:
    @ cristi:ai si tu dreptatea ta...
    2009-07-03, 12:02:36 (92.80.198.*)
  27. de TBI:
    Dar executare silita pentru intretinere de ce aveau? Tot de buni platnici ce sunt
    2009-07-03, 12:03:05 (81.18.86.*)
  28. de trotineta Fraud:
    TVA la dobinda!... In ce hal ati ajuns!... Nu numai ca va place sa fiti furati de capitalism si ale sale banci dar ma mai si evitati cu maiestrie! Aveti un talent inascut in a va prosti singuri! Patrihotzule hai sa jucam "table"!
    2009-07-03, 12:06:39 (92.116.69.*)
  29. de Ion P.:
    Si au luat o de la GDS TBI cu ocazia asta!!!
    2009-07-03, 12:07:52 (79.117.160.*)
  30. de BAI TROTINETA !!!!:
    CE VREI SA SPUI CU (AVETI TALENT INASCUT DE A VA PROSTI SINGURI?) Ca nu inteleg.Tu ori esti timpit si nu intelegi nimic (desi vad ca inteligenta negativa in a face misto ai ) ori esti functionar la SOCIETATEA TBI-CAMATARII.SA !!!! Am fost foarte explicit cind am spus ca sa cerut dupa achitarea creditului TVA la DOBANDA !!! Ce este atit de neclar pentru tine? nu am inventat eu roata si nici TVA-ul la dobinda cerut de TBI. Vrei sa te convingi cu ochii tai ca asa e,iti las aici adresa de i-maill daca vrei si iti arat cit esti de prost tu !!!!!
    2009-07-03, 12:31:12 (92.80.192.*)
  31. de ady33 juristul:
    Dragii mei prieteni va sfatuiesc ca atunci cand o institutie bancara incearca sa va hartuiasca prin scrisori de soamatie ca nu ati platit ratele ,faceti si voi la fel.Consultati un jurist si agatativa de fiecare virgula impusa abuziv in contract.reclamati peste tot si nu va lasati intimidati,deschidet i procese ,peste procese si nu lasati casele,masinile asa usor sa le ia k si asa indiferent cum se numeste banca ,societatea de leasing ,va asigur ca toate au impuse clauze abuzive ,scrise marunt si dupa fiecare virgula.Procesele vor dura ani de zile si poate intre timp ve ti avea sansa sa scapati de ei prin decizii ale instantelor.prin negociere directa,redresarea voastra financiara sau in cel mai nefericit caz prin plata ratelor si a penalitatilor....... Nu cedati asa usor nici macar un leu!
    2009-07-03, 12:53:03 (92.80.216.*)
  32. de trotineta Fraud:
    "Ati ajuns sa fiti considerati atit de prosti incit sa vi se ceara dobinda la TVA" ="in ce hal ati ajuns". " nu vreti sa acceptati nici in ruptul capului ca sistemul va fura si nu guvernantii, ei fiind doar profitorii lui" = "...sa va prostiti singuri". Inca nu m-am patrihotit complet sa ii fac dobitoci pe cei ce simbata au preferat sa-si bea cafeaua in bucataria construita in IEpoca de Aur in loc sa se opuna activ taxelor si impozitelor ce vor aparea datorita Strandului Fata Luncii! Sau "natie de sclavi" ar fi fost mai de efect? Pina atunci: beeep (autocenzura, m-am razgindit).
    2009-07-03, 12:55:26 (92.116.175.*)
  33. de O Idee:
    eu personal nu am avut credit la TBI pana acum si nici nu cred ca imi voi face vreodata la ei. am auzit de la multi prieteni ce fel de probleme pot face si nu sunt curios deloc de ei! este destul de simplu sa afli adresa sediului, treci noapte pe strada si..... BANG!.... o "caramida" in geamurile lor frumoase! se poate repeta actiunea odata la 2, 3 zile. s-a mai procedat in acest fel si in alte tari si pot spune ca a avut ceva rezultate. si chiar daca nu apar rezultatele scontate, macar o sa va simtiti mult mai bine! desigur, mai exista si varianta de ai da in judecata, daca aveti timp, bani si nervii necesari pentru o miscare de mare anvergura. WEEKEND PLACUT EVERYONE ;)
    2009-07-03, 12:59:48 (79.117.219.*)
  34. de @trotineta:
    bre nea, nu ne lasi ma frate? te pomenesti ca-ti pui lantu pe tine, si te legi in fata parcului aluia? unde ia fost ma tu justitiaru lu peste cand s-au facut celelalte investitii la craiova si cu puterea ta sa reusesti sa le impiedici? Lasati ma frustrarile in plata domnului ca n-are legatura... cu prefectura...
    2009-07-03, 13:05:09 (92.80.198.*)
  35. de trotineta Fraud:
    n-am zis nimic, adormi la loc. Vise placute!
    2009-07-03, 13:13:02 (92.116.53.*)
  36. de Nicky:
    Cascati ochii si nu mai semntai ca fraieri orice contract de la banca, asigurare de viata si alte tampenii.... Si nu va mai intindeti mai mult decat puteti, pe principiul Sunt smecher ma descurc! Nu te descurci! Da trotineta, sistemul de fura, dar altul mai bun nu este inca
    2009-07-03, 13:29:05 (81.180.138.*)
  37. de Alex:
    1. Foarte putini din cei care iau credit CITESC pana la capat TOATE paginile din contract. Au unii niste clauze de te sperii. Daca semnezi ca prostu conditii dezavantojoase e problema ta. 2. Multi fac credit mai mult decat ii duce buzunarul sau se gandesc ca au un salariu mare care poate sa dispara maine si dau faliment. 3. Bancile au 50% vina pt ca dadeau credite fara o verificare prealabila referitoare la solvabilitatea lumii.
    2009-07-03, 13:29:38 (194.81.223.*)
  38. de BNR:
    Ca tot ziceati de BNR si de cititu contractelor: BNR are autoritate minima asupra IFN-urilor. IFN=institutie financiara nebancara.Problemele cu IFN-urile se rezolva doar de catre Protectia Consumatorului.Si acum daca-mi permiteti o concluzie proprie: CARITAS, FNI (al lui Vantu) si acum creditele au fost cele 3 mari tepe date poporului roman. Iar poporul le-a luat cu bratele deschise pentru ca din pacate nu gandim.In special cand vine vorba de credite de consum: cate bunici nu si-au luat credite pentru plasme TV sau mai stiu eu ce alte chestii, ca sa le faca un bine copiilor sau chiar pentru ei. Cati dintre noi nu si-au luat masini de lux in leasing ?Si pentru ce, daca nu ca sa bravam sa iesim in evidenta. Si eu am credit ipotecar pt. ca mi-am luat garsoniera, 15.000 de euro restul i-am strans cativa ani buni, dar singura mea grija a fost : in cazul scenariului cel mai rau, am cum sa-mi achit rata? DA am. In cazul scenariului cel mai bun, am cum sa-mi achit in avans rata? DA am. Atunci fac aceasta investitie. Insa atunci cand iti iei credit 70.000 de euro.... In conditiile unui salariat cu salariu mediu pe economie, de unde il mai poti plati? Sa va spun un exemplu: femeia de serviciu de la mine de la firma, are imprumuturi de 9000 de euro!Si inca mai cauta sa-si mai faca ! Evident ca nu ii mai da nimeni... Si stiti din ce a facut cu banii imprumutati: a aruncat mobila veche si si-a luat noua ultimul racnet, a cumparat TV si electrocasnice, telefoane mobile si a mers in concediu in Italia (!?) Cam asta e profilul romanului.Ii compatimesc pe toti cei care au credite (inclusiv pe mine) si mai mult pe cei care s-au imprumutat pentru face cheltuieli si nu investitii.O investitie intr-o locuinta poti oricand sa o recuperezi inclusiv pe profit, insa cand iei bani sa-i cheltui, atunci nu ii mai vezi in veci.
    2009-07-03, 14:19:03 (92.80.245.*)
  39. de sovietiku :
    si eu am un leasing la ei... cu ei nu am avut probleme dar am avut cu un sobolan de la o societate de asigurare care vroia sa ma traga in tzeapa(am sa-l bat imediat cum se termina contractul), dar cu TBI nu am avut probleme... numai ca eu imi platesc ratele la timp... asta e cand atzi semnat un contract ati fost constienti ca trebe sa mai si rambursati suma inapoi plus o doboanda... e societate comerciala trebe sa aiba si profit, este ca voi romanii ati vrea totul pe tava...
    2009-07-03, 14:36:25 (213.233.88.*)
  40. de @BNR:
    corect, logic, normal. Eu si cu sotia avem venituri cam 2700 impreuna. Nu am vazut Italia pana acu, si nici nu sunt sanse s-o vedem curand...
    2009-07-03, 14:48:31 (92.80.198.*)
  41. de Pt. 40:
    Am auzit ca nici nu e asa deosebita italia. E plina de romani. :)) Ca sa nu ma inteleaga nimeni gresit: nu vreau sa iau apararea nimanui si nici sa judec pe nimeni, stiti vorba aia: cu masura cu care judeci asa sa fii judecat. Asta in completarea la ce am scris mai sus cu titlul BNR
    2009-07-03, 15:06:51 (92.80.245.*)
  42. de nicolae:
    ei, sa fim seriosi.....clientul tipic care se imbonaveste brusc......si in primul rand care se baga pana peste cap in datorii crezand ca poate da teapa....
    2009-07-03, 15:42:18 (81.196.48.*)
  43. de Nicky:
    Ai dreptate nicolae, astia sunt si acum urla ca'n gura de sarpe!
    2009-07-03, 16:08:58 (81.180.138.*)
  44. de taranu':
    Problema este la ei, banii sunt la voi! Treceti toate bunurile pe car ele aveti pe alte nume, si asta e..
    2009-07-03, 16:23:07 (91.209.198.*)
  45. de TCM :
    NU INTELEG CUM POATE TBI SA EXECUTE SILIT UN APARTAMENT PUS GAJ IN FAVOAREA UNEI BANCI . DACA NU SE MAI PLATESC RATELE IL IA BANCA SI TBI SE ALEGE CU NIMIC.
    2009-07-03, 16:27:14 (192.158.34.*)
  46. de Adi:
    O sa instiintez toti prietenii pe care-i mai aud ca vor sa faca credite ca TBI trebui evitat cu orice pretz. Multumim pt articol.
    2009-07-03, 16:36:39 (79.117.193.*)
  47. de oltenii:
    Eu zic ca bancile sunt de vina ca ne imprumutam inconstient pentru a ne lua masini de lux si haine de firma.Dar cred ca de vina sunt si autoritatile care nu iau masuri impotriva bancherilor sa nu mai acorde credite.Dar cei mai vinovati sunt cei de la politie ca nu ii aresteaza pe toti pentru ca sunt corupti
    2009-07-03, 16:45:49 (79.117.156.*)
  48. de de lecturat....:
    CAP. XV Dispozitii tranzitorii ART. 161 Dispozitii tranzitorii Alin. (1) al art. 161 a fost modificat de pct. 71 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007. (15) In cazul contractelor de vanzare de bunuri cu plata in rate, incheiate valabil, anterior datei de 31 decembrie 2006 inclusiv, care se deruleaza si dupa data aderarii, exigibilitatea taxei aferente ratelor scadente dupa data aderarii intervine la fiecare dintre datele specificate in contract pentru plata ratelor. In cazul contractelor de leasing incheiate valabil, anterior datei de 31 decembrie 2006 inclusiv, si care se deruleaza si dupa data aderarii, dobanzile aferente ratelor scadente dupa data aderarii nu se cuprind in baza de impozitare a taxei*).
    2009-07-03, 16:52:46 (93.112.212.*)
  49. de sovietiku:
    oricum gazeta e cel mai mincinos ziar.... m-au dat si pe mine la ziar cand am avut un incident si cat au mintzit escrocii astia din gazeta lor de rahat ... BAH FRATE DACA NU STITI EXACT CUM S-A INTAMPLAT MAI BINE NU MAI SCRIE-TI NIMIK.... iar camelia aia sa puna mana sa-si plateasca ratele BUN VENIT IN LUMEA CAPITALISTA CAMELIA !!!!
    2009-07-03, 17:20:03 (213.233.88.*)
  50. de sudistu':
    Cetateanul obisnuit e "strivit" de stat, ce sa mai vorbim de banci, IFN-uri, etc...Abuzuri de tot felul se petrec mereu fara ca cineva sa fie tras la raspundere...Nimic nou... Totusi, ar trebui sa avem in vedere si o mentalitate larg raspandita la noi: "iau ceva, apoi ma mai gandesc cat, daca si cand mai dau inapoi"...Aceasta mentalitate a distrus destine, prietenii, familii ..."Prietenul" odata girat la banca sau imprumutat cu bani s-a facut al draq si nu mai vrea sa-si plateasca datoriile..."Priete nul" nu mai raspunde la telefon, nu mai raspunde la salut... a tras tzeapa... e un "shmeker"..."Prie tenul" toaca banii apoi vrea alti bani, se victimizeaza, etc...Astfel de oameni merita cele mai dure corectii...
    2009-07-03, 17:39:04 (79.117.186.*)
  51. de de lecturat..... :
    .....adevarul este pe undeva la mijloc.....in mod normal daca faci un articol ceri parerile ambelor parti , daca vrei sa reflecti realitatea .
    2009-07-03, 17:39:09 (93.112.212.*)
  52. de lool:
    Cum s anu merite milogii astia fraudati? cand mai faceti credite asigurati-va ca nu veti mai avea nimic pe numele vostru dupa ce puneti mana pe bani si dati-le prin gura. Eu am circa 4 ani de cand s-au lasat pagubasi sa ma mai sune sa imi ceara banii si iata cum pe banii lor mi-am facut 2 blocuri pana acum, am vazut toata lumea si multe altele. nu au ce sa va faca daca nu aveti nimic pe numele vostru si nici carte de munca, consultati un avocat si daca va este prieten va invatza pas cu pas ce trebuie sa faceti.
    2009-07-03, 18:09:39 (81.180.116.*)
  53. de sandu:
    TBI ,camatari cu acte in regula,intotdeauna sa stiti ca in spatele orcarei BANCI exista un om politic puternic care are si el partea lui,asa ca ori platim- ori murim,legea e pentru cei ce bani muma si pentru nevoiasi ciuma,santem sclavi in propia noastra tara,in Romania inca mai exista LEGEA JUNGLEI,pacat de acesti oameni si mai sant multi in situatia lor ,TRAIASCA JUSTITIA ROMANA CONRUPTA.
    2009-07-03, 21:52:16 (79.117.158.*)
  54. de victime e putin spus:
    salariatii bancilor se poarta ca niste chileri care cred ca nu au crer decit fiere si mai cred ceva ca in banci nu pot lucra decit astfel de specimene . de asta le si da salarii foare mari fata de ceilalti salariati din productie,servicii,b ugetari si alte bonusuri. pina pun mina pe un beneficiar de credit se poarta binisor si cind simt ca ii crapa buza incep sa -l chitaie ca mai trebuie ba o hirtie ba o adeverinta ba un nu stiu ce alte alea ca nici nu i-ti trece prin ca[p dupa aia ii face un contract ca el ,nu intelege ce scrie acolo ,caci pun atitea conditii de te duci la d,,,,,,u dar esti nevoit si fereasca sa intirzi o rata ca asuna la locul de munca la el la peste tot il face ca pe dracu si cresc penalizarile ca ruleta ru ,,,,, deci asta e adevarul este o porcarie .
    2009-07-03, 22:43:40 (79.117.192.*)
  55. de cris----------------------------------------------:
    oamenilor aveti dreptate ca bancile din Romania sunt la pamant ,eu am un credit la o banca [nu dau nume] si am avut marea surpriza sa ma trezesc cu restanta de 0'08 RON pt ca proasta de la ghiseu mi-a incasat mai putin cand am platit rata
    2009-07-03, 23:13:18 (79.117.151.*)
  56. de R:
    Gasirati pe cine sa aparati. S-au indotarat sa isi renoveze casa, cat de prostesc. Va indatorati pana in gat, din cele mai stupide motive si pe urma va plangeti ca sunt bancile cum sunt. Si ce ati vrea sa fie in contract un articol ceva de genul: daca vi se imbolnaveste grav sotia puteti sa nu mai platiti sau daca intarziati cu rata de mai putin de 3 ori noi va iertam? Gresala o faci cand nu citesti ceea ce semnezi. Atunci cand iti asumi niste responsabilitati si riscuri trebuie sa fi constient ca va trebui sa mergi pana la capat, e responsabilitatea ta de persoana matura. Majoritatea vorbiti despre drepturi, dar taceti cand vine vorba despre obligatii. Obligatia lor e sa plateasca imprumutul respectiv, ca are clauze nu tocmai favorabile, asta trebuia sa observe atunci cand l-au semnat, nu sa ia banii si pe urma sa se planga. Daca de exemplu in locul dobanzii exagerat de mare era ceva de genul pentru suma de 3400 RON pe care vi dam sunteti de acord sa renuntati la casa. Aceste institutii financiare nebancare nu ar exista daca nu ar exista si oameni indeajuns de lacomi, sau prost informati care sa apeleze la serviciile lor. Atunci cand o banca te refuza si te duci la un IFN este de asteptat sa primesti dobanzi si comisioane foarte ridicate. IFN-ul isi asuma un risc si merge pe presupunerea ca banca te-a refuzat dintr-un motiv foarte bine justificat. Deoarece majoritatea persoanelor care apeleaza sunt intr-o situatie financiara dificila, riscurile sunt mult mai ridicate ca suma sumei imprumutata sa nu fie returnata, iar riscurile mai ridicate presupun dobanzi si comisioane mult mai ridicate. Si inca ceva IFN-urile nu au nici o legatura cu bancile, poate singura legatura ar fi ca ambele imprumuta bani. Dupa cum o spune si numele sunt institutii financiare NEBANCARE (ca sa ii imit si eu pe cei care scriu cu caps, lucru f enervant), adica activitaea lor nu este reglementata de BNR.
    2009-07-03, 23:33:30 (79.117.218.*)
  57. de xfile:
    problema e cà legile din Ro sunt fàcute de guvernanti ignoranti precum caprele :)) Romàni treziti-và la realitate ...nu và làsati dati pe spate! :) Bàncile din Ro sunt càmàtari cu acte in regulà :) ...daca si primària Solomon a ajuns sa blocheze conturile debitorilor ...ce garantie mai prezintà bàncile din romania = zero: Atentie Mare ! ...dacà aveti datorii la financar (primarie)...tineti banii la saltea ...nu-i tineti in bancà ...co luati in falcà ! :) bàncile din Ro sunt rahat la mistoo ...dacà aveti cascaval và sugerez bancile din Elvetia ...fàrà dureri de cap ...si totul operativ home banking ...traim in romania ...sa terminat smekeria :)
    2009-07-04, 00:12:53 (217.202.172.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 18°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: