Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Cine credeţi că va câştiga fotoliul de primar la următoarele alegeri?

Olguţa Vasilescu
Antonie Solomon

Comentarii »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Economie

Exproprierile, de două ori mai scumpe decât autostrada

Economie

Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat că lucrează la un plan naţional pentru autostrăzi care va fi prezentat peste aproximativ trei săptămâni, după ce va fi supus spre analiză factorilor decizionali. „Intenţionăm să propunem un program de autostrăzi în România, de fapt, un plan naţional, precum cel pentru educaţie, care să fie semnat şi aprobat de toată lumea. Avem nevoie de înţelegere naţională“, a spus Berceanu. Ministrul a afirmat recent la Miercurea-Ciuc că va prezenta un nou concept de finanţare a unor porţiuni de autostrăzi. Berceanu a explicat că este vorba de realizarea unor porţiuni complicate şi foarte scumpe de autostrăzi - cum ar fi Sibiu - Piteşti sau Sibiu - Râmnicu Vâlcea, care trec prin munţi, tuneluri, viaducte - prin concesiune către consorţii internaţionale care sunt interesate. Acesta a mai spus că aceste consorţii ar lua la pachet şi porţiuni deja existente, pe care le vor administra pe 20-25 de ani, după cum vor fi ofertele şi licitaţiile internaţionale care vor fi organizate. Potrivit lui Berceanu, dacă se va reuşi schimbarea parţială a finanţării prin concesiuni, prin atragerea de alte fonduri, atunci vor rămâne mulţi bani care ar putea fi utilizaţi pentru drumurile naţionale. Ministrul transporturilor s-a plâns, totodată, că fondurile europene nu sunt suficiente pentru a construi autostrăzi, deoarece pentru anumite proiecte trebuie cumpărate terenuri care, în unele cazuri, costă de două ori mai mult decât proiectul. „Trebuie să se înţeleagă că nu este posibil să construim autostrăzi doar cu bani europeni. Nu sunt puţini banii de la UE (un miliard şi ceva de euro) pentru autostrăzi, care sunt prevăzuţi în planul septuar al UE 2007-2013, însă pentru unele proiecte este nevoie ca noi să dăm mulţi bani pentru cumpărarea terenurilor, iar după aceea să înceapă construcţia. Ca exemplu, dacă un proiect de autostradă costă 100 de milioane de euro, UE alocă 85 de milioane de euro şi România, 15 milioane de euro. La contribuţia României se adaugă şi despăgubirile pentru exproprieri, care costă de două ori mai mult decât autostrada“, a exemplificat Berceanu.
NewsIn


 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.




Comentarii
Scrie recenzii despre firme si evenimente pe Craiova.ro

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai jos. Comentariile care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Dan RO-tariu:
    Aceleasi discutii interminabile de 20 de ani! cine e interesat sa participe in Romania ca sa-si amortizeze investitia peste 1000 de ani. Cati romani isi permit sa dea 5 euro/100 km de autorstrada ca sa mearga pe autostrada? Asta e costul a 100 de km cu masina acum, fara autostrada, cine isi permite sa mearga cu costuri duble?! Iar face o mie de metri de autostrada dupa ce as promis o mie de km. Vrajeli PDL-iste Berceaniene
    2009-03-10, 01:36:01 (79.117.200.*)
  2. de Propunere:
    Ar trebui ca plata pentru terenurile expropriate sa fie efectuata doar dupa finalizarea autostrazii. Autoritatile romane sunt puse in situatia de a cumpara terenuri pentru autostrazi care risca sa nu fie finalizate nici macar in zeci de ani. Proprietarii cred ca ar fi intrutotul de acord cu o astfel de lege.
    2009-03-10, 10:45:38 (89.120.253.*)
  3. de Dan RO-tariu:
    Propunerea inaitata de #2 nu este constitutionala pentru ca exproprierea se poate face numai in interes public si .... citez din Constitutie: "cu dreapta si prealabila despagubire" Nu va mai uitati la ce spune Berceanu asta deja par a fi motive sa nu faca nici un km din mia promisa de autostrazi .Eu as face un sondaj sa vad ce credibilitate are Berceanu: o sa faca maxim 10 km, o sa faca maxim 100 km, o sa faca maxim 200 km in 4 ani? Sa vedeti raspunsurile!
    2009-03-10, 10:51:36 (79.117.200.*)
  4. de Ne trebuie autostrazi:
    Cine nu are bani de taxa pentru rulaj pe autostrada, cum se afirma in comentariul nr. 1, poate rula pe drumurile nationale ca si pana acum. Eu, de exemplu, in ultima vreme traversez Italia nu pe telepass, ci pe nationale, cu ajutorul GPS-ului, ca sa nu mai platesc. Cel mai rau imi pare doar dupa Auto Grill, un complex de bistrouri de autostrada cu adevarat pus la punct. Nu ai bani sau esti econom, rulezi pe alte sosele, dar cred ca totusi in RO va fi mai ieftin pe autostrazi, deoarece drumurile nationale sunt impracticabile si pline de radaristi, ceea ce nu e in Italia.
    2009-03-10, 11:35:18 (89.120.253.*)
  5. de iooo:
    mi se pare corect pretul de 5 euro dar la suta de km e prea mult pai daca ar fi o autostrada Craiova -Constanta ar trebui sa platesc 25 de euro? 5 euro la cateva sute mai merge ,in plus nush de ce se taraganeaza atata constructia de autostrazi ii invit pe mai marii tarii in Craiova sa ia ex Solomon ,cu o inv in centru Craiovei a luat ochii populatiei si a fost revotat ,daca facea strazi si canalizare prin bariera si alte zona marginase ale craiovei nu-l mai vota nimeni in veci ,aceasta metoda de a lua ochii populatiei cu ceva impunator e folosita de lideri de cand lumea ,ai nostrii nici asta nu stiu .
    2009-03-10, 11:50:10 (79.117.189.*)
  6. de Dan RO-tariu:
    Da, dar in Italia mergi pe SS-uri in coloana cu 100 km/h si nimeni nu da din faruri sa te dai la o parte ca e el grabit si prost ca sa te depaseasca si apoi la primul viraj sa-ti puna frana in fata (adica asa te jeneze) ca nu stie sa abordeze virajul. In Italia nimeni nu incearca depasiri care sa te bage in sant daca vii de pe contrasens sau te depaseste. Asta insemana civilizatie rutiera,la noi ar trebui cate 3 luni de scoala cate 6 ore pe zi ca sa educam si pe aia batrani si pe aia tineri de la carutas pana la camionagiu. Nimeni nu se opune autostrazilor ci eu spun ca la etapa actuala nu se pot realiza din cauza crizei pentru ca bugetele se subtiaza, se reaseaza pe minus de 3 luni, si criza o sa atinga apogeul peste 3 ani, deci .... vom fi pe minus toti, autostrada trebuia facuta pana acum, trebuia facuta de catre stat fara firme particulare, erau si bani in 1989 pentru 2000 de km de autostrada! Spau papat de guvernanti s-au si imprumutat si i-au bagat le i in buzunar, noua tot nimic ne-au dat. In afara de promisiuni de fapt acum Berceanu tot de promisiuni vorbeste, ca de 20 de ani!
    2009-03-10, 11:51:03 (79.117.200.*)
  7. de Dan RO-tariu:
    Iata un calculator de costuri si in Franta cam 5 euro la fiecare 100km parcursa pe autostrada! Cam la fel e si in Italia.
    2009-03-10, 12:07:01 (79.117.200.*)
  8. de Dan RO-tariu:
    am uitat linkul mai sus: http://www.autoroute s.fr/
    2009-03-10, 12:13:36 (79.117.200.*)
  9. de Dan RO-tariu:
    Ba chiar au mai crescut taxele pe autostrada in Franta, de ex. pe ruta Calais - Clermont Ferrand pe 7 sute de km dai 53 euro ca taxe ceea ce inseamna: 7,57 euro la fiecare suta de km. Iar la http://www.autostrad e.it vedeti ca intre Milano si Napoli platiti 42,7 euro pe 768 km km pe autostrada, adica 5,56 euro la fiecare 100 km.
    2009-03-10, 12:41:47 (79.117.200.*)
  10. de Gratis in Germania:
    Da, dar e gratis in Germania pe Autobahn, iar in Austria ori Ungaria taxele de autostrada sunt incluse in vigneta. In tari ca Italia si Franta sunt taxe de autostrada si cu toate acestea rutele respective sunt aproape arhipline, fiindca taxele nu sunt exagerate in comparatie cu veniturile celor care traiesc pe acolo.
    2009-03-10, 12:46:39 (89.120.253.*)
  11. de to`arashul Matrics:
    In Austria vigneta nu este DOAR pentru autostrada?!!! Cum e atunci "inclusa"?!!! Vezi ca presa italiana a "reclamat" de nenumarate ori ca firmele care gestioneaza autostrada isi sustin secotare nerentabile cu acei bani.... situatie cunoscuta dealtfel si de politicienii germani!!! CEA MAI MARE PROSTIE CU AUTOSTRADA PLATITA!!! Nu este decit o forma ascunsa de marire a impozitelor!!! Sinteti voi de acord dar la camioane v-ati gindit? Sau credeti ca patronul transportator va renunta la gip sa plateasca autostrada pt camioane?!!! Tot noi platim la magazin acea taxa!!! Bleeeaaaah!!!! Hitler a construit in DOAR 3 ani 1000 km autostrada!!! DA! CU MUNCA SI FORTATA!!! I-a fortat mai ales pe bugetari: prizonieri.... s.a.!!! Ticalos? DA! DAR SI ASTAZI GERMANIA TRAGE FOLOASE!!! niinoooo niiiinooooo!
    2009-03-10, 14:08:24 (92.116.63.*)
  12. de Da si ?:
    Da, bine, in Austria plata taxei de autostrada se face prin vigneta. Si ? Il clonam pe Hitler sa ne faca si noua Autobahn ? Sau il avem pe Ro_tariu, care e o intruchipare a dictatorului perfect, cu Matrics ca locotenent.
    2009-03-10, 14:24:26 (89.120.253.*)
  13. de Dan RO-tariu:
    Ia sa invatam de la altii. Austria construieste si interetine autostrazile printr-o firma de stat .... la noi cheam tot felul de Bechtel sa ne stoarca de bani incapabilii astia din PSD, PNL PDL. " Austria has 17 Autobahnen with a total length of 1699 km, built and maintained by the ASFINAG Company held by the Republic." Adica Austria are 17 autostrazi de 1699km construite si mentinute de ASFINAG companie detinuta de catre REPUBLICA , adica de catre stat.
    2009-03-10, 14:32:08 (79.117.200.*)
  14. de Oare cum ?:
    Oare cum sa vina dl. Ro-tariu cu o idee constructiva ? Tico, ma uimesti !
    2009-03-10, 14:36:32 (89.120.253.*)
  15. de Dan RO-tariu:
    Pai ce face Austria faceam noi. In 1989 la Autostrada soarelui era realizata mai bine de 2/3 din ce e acum. Tot companiile de stat au lucrat si atunci ca si in Austria.
    2009-03-10, 14:40:29 (79.117.200.*)
  16. de to`arashul Matrics:
    "Daca lumea ar sti ce gindesc eu despre ea m-ar vorbi si mai de rau!" -nu stiu de unde a-ti :) scos-o voi pe asta cu Rotariu dictator dar nu ma intrebati de ce ar putea sa mi se spuna trotineta Tepes!!! Korekt? Sau vreti sa scapati de capuse cu Camay?
    2009-03-10, 14:57:34 (92.116.221.*)
  17. de Ceausica reloaded:
    Ar fi bine ca Tepes, dar un matrix ca domnia ta l-ar clona mai degraba pe ceasca.
    2009-03-10, 15:05:45 (89.120.253.*)
  18. de Dan RO-tariu:
    Deja emiteti sentinte si nu aveti calitatea de judecator. Chiar credeti ca aveti dreptul ca sa judecati astfel pe cineva pe care nu-l cunoasteti? Pana acum atitudine dictatoriala de a inchide gura punand etichete ati utilizat-o dvs. 89.120.253.*, insa asa cum scriati ca aveti o flegma mortala ma opresc aici in discutia cu dvs. ... nu de frica ci de ridicol!
    2009-03-10, 15:12:26 (79.117.200.*)
  19. de Scuze:
    Imi cer scuze public ! Sincer. Saliva mea contine bacili care sunt mortali pentru o persoana neimunizata, nu pot denumi aici acei bacili, fiindca as putea fi identificat, dar acesta e blestemul meu, ma mir ca ma studiati indeaproape cand ma leg de organizatorii curselor ilegale auto. Apropo: nu-mi permit nici macar se emit judecati de valoare, dar sentinte, insa oricum imi cer scuze daca asa s-a inteles. Eu insa cred ca uneori adevarul doare.
    2009-03-10, 15:23:40 (89.120.253.*)
  20. de Pentru libertatea de opinie:
    A nu se intelege, Doamne fereste, ca am amenintat pe cineva prin comentariul anterior. Am fost si sunt un adept sincer al libertatii de opinie, motiv pentu care cred ca tov. Dan Ro-tariu si comentariile sale sunt demne de tot respectul, chiar daca atunci cand le citesc ma simt poponar ideologic daca nu ripostez pe masura. Prin opinii, nu prin sentinte, judecati de valoare sau amenintari.
    2009-03-10, 15:36:39 (89.120.253.*)
  21. de iooo:
    http://www.petitieon line.ro/petitie/fara _imprumut_la_fmi_si_ banca_mondiala-p6770 3048.html ,semnati petitia impotriva imprumutului FMI ,ne ia ochii cu niste autostrazi facute pe imprumut si nici alea nu se vor face
    2009-03-10, 16:02:25 (79.117.189.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: -8°C.
La noapte: -7°C.
Mâine: -3°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.3529 lei
USD: Tendinta 3.2831 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: