Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Economie

Preţuri RCA de infarct

Economie - Dragoş GAVRILĂ
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Preţul poliţelor RCA în Dolj, umflat de numărul accidentelor produse de autovehiculele care tranzitează judeţul

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Se justifică preţul poliţelor RCA în Dolj, judeţ văzut ca una dintre cele mai riscante zone din ţară? Poliţia Rutieră afirmă că situaţia nu e chiar atât de rea.

La ghişeul unei companii de asigurări din Craiova, un bărbat se opreşte cu certificatul de înmatriculare al maşinii în mână. Nu e nimeni la coadă. „Aş vrea să fac RCA-ul“, spune bărbatul. „Sigur“, îi răspunde funcţionara, „numai să vedem ce capacitate cilindrică are maşina. Aveţi peste 28 de ani?“. E mai tânăr de atât. Motorul maşinii e de doi litri. „574 de lei!“, vine răspunsul, iar tânărul îl primeşte ca pe o sentinţă. „Pe an?“, mai găseşte puterea să întrebe. „Nu, pe şase luni!“.
Aceasta este valoarea aproximativă a uneia dintre cele mai scumpe poliţe de asigurare RCA în Dolj. Preţurile variază de la o companie de asigurări la alta. Fiind vorba de asigurarea obligatorie, o poliţă cunoscută şi pentru faptul că de multe ori nu acoperă costul daunelor, doljenii o caută pe cea mai ieftină. Unele companii practică preţuri de bază mai mici. RCA la 564 de lei pe an pentru o maşină de 1,8-2 litri capacitate se mai găseşte la Ardaf, iar la 636 de lei pe 12 luni - la Omniasig, potrivit paginii de internet informaţiiauto.ro. Atenţie, sunt tarife standard, căci şi acestea se modifică după criterii precum vârsta sau istoricul incidentelor rutiere, după cum stabileşte fiecare asigurător. În Dolj, însă, peste tot e „durere“. Motivul este simplu: judeţul este printre acelea pe care asigurătorii le consideră drept cele mai riscante zone, aşa că doljenii, alături de braşoveni, brăileni sau ieşeni, n-au încotro, trebuie să achite cele mai mari tarife din ţară. Chiar reprezintă Doljul un risc atât de mare?

Zecii de mii de maşini în tranzit

În stabilirea tarifelor poliţelor RCA, asigurătorii iau în considerare criterii precum numărul de incidente cu daune la mia de autovehicule, numărul de locuitori din judeţ, dar şi date statistice care îi privesc numai pe ei, precum profitul pe anul trecut. Numai că acestea nu sunt singurele criterii care contează când vine vorba de numărul de accidente rutiere, iar Serviciul Poliţiei Rutiere (SPR) susţine că situaţia nu este nici atât de simplă, nici atât de neagră în Dolj. Pe 31 decembrie 2008, în judeţ erau înmatriculate 137.355 de autovehicule, iar 202.314 doljeni aveau permise de conducere, însă zeci de mii de alte autovehicule tranzitează judeţul, iar incidentele în care sunt implicate acestea se trec tot în contul Doljului. „Sunt 11 drumuri naţionale şi europene care trec prin judeţ. Un accident produs pe cei 480 de kilometri «doljeni» ai acestor drumuri între un şofer din Gorj şi unul din Olt, de exemplu, se înregistrează la noi“, a explicat Stelian Nicolaescu, şeful SPR. Alt aspect: pe DN 55, care face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Bechet, s-a înregistrat anul trecut un record de 22.143 de autovehicule care l-au tranzitat într-o singură zi. Eventualele incidente rutiere produse de aceste maşini în tranzit se înregistrează tot în Dolj. Indicatorii statistici cresc, iar odată cu aceştia, şi preţurile poliţelor de asigurare.


 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 4.06/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.1 din 17 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Foarte bine:
    la cat de prost conduc idiotii de olteni. Cati soferi ai vazut cu centura?! Motor de 2l? Plateste! De ce te-ai intins sa-ti iei masina mai scumpa decat iti permiti? 1.4l ce avea? Prostia si domnia...
    2009-02-26, 01:37:24 (79.117.190.*)
  2. de buda vasile:
    rca-ul este imens, unde mai pui ca nici nu plateste daunele cum trebuie. hai sa fim seriosi, firmele de asigurari in paguba? eu cred ca au un profit de nu stim noi sa numaram cu atatea cifre;
    2009-02-26, 02:05:00 (82.77.168.*)
  3. de TU:
    eu platesc in america 400 dolari pe luna asigurarea (aprox 1200 roni pe luna sau 12 mil vechi pe luna ) asa ca nu va mai vaietati... casa mea nu face inca 500 000 euro cum se cere in craiova desi am 300 mp si gradina de inca 400 ! si e perfect izolata termic, fara pereti sau tencuiala crapata, gazon impecabil, etc, etc... daca tembelii de soferi conduc cum conduc o sa se ajunga in curand si in romania la ratele de aici, abia astept... poate asa se vor mai rari mitocanii cu bmw-uri !
    2009-02-26, 03:28:16 (99.251.70.*)
  4. de pt foarte bine:
    Pai domnule Foarte Bine atunci cand iesi in afara tarii un motor de 1.4 este foarte mic... tragi urat de el sa mentii o viteza buna plus ca la un motor de 2 litrii iesi foarte bine la consum la o viteza de 140 la ora ceea ce reprezinta cam maximum pentru un motor de un 1.4 unde mai pui ca asa cum a zis si buda vasile nu platesc daunele cum trebuie vorbesc din experienta... la mine au venit cu figuri ca mai vor bani si le-am zis ca mai bine platesc un avocat decat sa le dau lor banii dupa care brusc nu au mai cerut nimic si au zis ca s-a rezolvat tot... ca sa nu mai vorbesc de reparatia masinii de isbeliste... atunci cand se va realiza un standard minim ce calitate si de siguranta a platii o sa platesc si 10 milioane rca pana atunci rca-ul este imens...
    2009-02-26, 03:31:33 (92.80.18.*)
  5. de pt tu:
    de acord in totalitate cu tine... dar avand in vede discrepanta mare intre conditiile de acolo pe care le ai tu (autostrazi drumuri asfaltate...etc) si cele pe care la avem noi aici (drumuri neasfaltate si de o singura banda) eu zic ca tu iesi mai castigat ... platesti da platesti siguranta confort si calitate... sa nu mai aduc in discutie faptul ca nu esti nevoit sa inlocuiesti periodic brate articulatii lonjeroane bielete etc.. plus ca tu ai combustibilul la un pret mult mai mic fata de romania deci in concluzie noi dam bani multi pentru nimic SUNT DE ACORD SA PLATESC PT CONFORTUL SI SIGURANTA MEA NU CA SA ISI BAGE ALTII IN BUZUNARE SI SA NU SE SCHIMBE NIMIC
    2009-02-26, 03:41:58 (92.80.18.*)
  6. de ..:
    un motor de 1.4 are acum cam 120 de cai si poate avea si mai mult.trec de 200km/h.oricum majoritatea nu trec granita cu ele .
    2009-02-26, 03:49:25 (79.117.133.*)
  7. de RRomanul patriHHotz:
    Ce legatura are marimea motorului cu asigurarea? Mai degraba legatura au siguranta masinii, experienta la condus si zona in care stai. Cel de la #3, "TU" , nu prea pricep de ce platesti asa mult. Mi se pare enorm! Ori esti nou pe aici ori stai in zona proasta ori amandoua. Eu am un Chevrolet Impala 2008 de 8 cilindri, 5.3 cm3 fiecare (deci un motor imens) si platesc 90$ pe luna pentru "full insurance". Desi are motorul cam cat 10 Dacii consuma cam cat una benzina de 87 (cifra octanica).
    2009-02-26, 04:15:25 (69.29.53.*)
  8. de pentru tu:
    Eu sunt in san diego si platwsc 569$ pe an. Tu daca platesti suma aia pe luna probabil ca esti cel mai prost sofer posibil. In america castigi usor 3000$ pe luna iar in romania te duci la munca pe un pumn de fise.
    2009-02-26, 04:33:15 (32.172.139.*)
  9. de un oltean canadian:
    Nu stiu de ce va place sa va umflati cu viata voastra de America ,cu case ,cu masini...Spuneti-le la ai nostri si cate taxe dati pt toate astea si cat de ``USOR`` faci tu aia 3000$.Realitatea este alta si aici ,asa ca las-o moarta.Numai bine.
    2009-02-26, 05:05:53 (67.212.30.*)
  10. de RRomanul patriHHotz:
    olean canadian (de fapt mai mult oltean), 3000 se fac chiar usor; daca pentru tine realitatea este cruda nu incerca sa generalizezi ca nu-ti foloseste la nimic. cel multe du-te acolo de unde ai venit. nu stiu la ce taxe te referi ca in afara de sales tax (TVA) care este de 6% de alte taxe nu mai stiu. ori vorbesti sa te afli in treaba!?
    2009-02-26, 05:43:18 (69.29.53.*)
  11. de to`arashul Matrics:
    poate ca si el ii face si poate ca face mai mult decit tine dar situatia e ALTA: 500 000 noi someri in fiecare luna in USA.... si fara bani si ..."batuti"! Si pentru ca e OLTEAN iti este rasa superioara, ar trebui sa-i faci matanii ca nu-i parvenit mincinos! Korekt? Korekt! :)
    2009-02-26, 05:51:57 (92.116.80.*)
  12. de RRomanul patriHHotz:
    toarashul Matrics, olteanul cel superior, este cam nou pe aicea ca vorbeste aiurea de taxe. poate este doar in vizita; daca 3000 i se pare o suma mare asta spune totul. e treaba lui daca face bani mai multi dar io oricum fac mult mai mult decat media si nu mi-e jena sa ma laud ca-s bani facuti pe cinstite, nu furati. si imi folosesc creierul pentru asta.
    2009-02-26, 06:05:43 (69.29.53.*)
  13. de pt 3 TU:
    IDIOTULE ESTI SCLAVUL LU SOLOMON, ESTI IN KUR IN AMERICA. POATE IN FATA LUNCII. MIROSI A TZARAN DE DEPARTE.......
    2009-02-26, 06:57:05 (79.117.155.*)
  14. de Radical:
    Cum poate fi abatuta de la adevar atentia opiniei publice. Nu din cauza nr mare de accidente a crescut RCA-ul in Dolj, ci din cauza preturilor mari la piese practicate in acest oras. Ha, ha !
    2009-02-26, 07:33:41 (79.117.133.*)
  15. de to'arashul Matrics:
    pai daca tu faci mai mult de 3000 cu creierul ala atunci imi explic de ce se numea "Tara tuturor posibilitatilor" si de ce am ajuns aici din cauza lor... Daca Ro nu are waiver e pt ca le este frica de inteligenta nativa romaneasca ., si tiganeasca! Oltenii va iau toate posturile bune iar tigani va fura tot...
    2009-02-26, 07:49:19 (92.117.129.*)
  16. de pt aia cu motor 1,4 si usa:
    mai nene nu toti au bani sa isi cumpere masini noi cu motor 1,4 , 90% dintre romani au masini second cum am eu cu motor de 1.8 ca asa s-a nimerit, acum daca imi dai tu bani sa imi iau una noua sa mor eu daca nu imi iau un polo cu motor de 900cmc , psi pt usa , oi plati tu 1.200 ron da ai salariu de 2.500 de dolari si sa nu mai vorbesc ca ai vreo cisterna din aia cu motor de 3.500cmc asa ca nu compara tu romania cu usa.......in concluzie Asiguratorii astia se imbogatesc pe spatele nostru, si nici nu asigra paguba 100%.....
    2009-02-26, 09:24:19 (79.117.159.*)
  17. de dana:
    daca craiovenii platesc atat cat platesc aia din olt? care sunt cei mai prosti soferi din toata tara?
    2009-02-26, 09:28:14 (79.117.185.*)
  18. de io:
    bai americane prima data compara nivelul de trai , salariile, masinile si drumurile si dupaia sa te intrebi de ce ne vaitam ati uitat de unde ati plecat acum aveti probabil si accent da english era vorba de asigurarile din ro nu de america si raportat la cp sint mai scumpe asig . la motoarele mici
    2009-02-26, 09:32:01 (82.77.172.*)
  19. de b_nis:
    Mai aveti putin si va luati al bataie...oricum multe magarii se fac cu asigurarile
    2009-02-26, 09:48:20 (86.126.82.*)
  20. de Magda:
    Pretul asigurarii nu m`i se pare exagerat...acum depinde si de serviciile de care beneficiati.Eu platesc ptr un peugeot sw307;1,6l;90cp,fabr icatie 2008 in jurul a 730€,dar am inclus toate riscurile,la o simpla zgarietura la fiecare sfarsit de an am dreptul sa solicit sa`mi fie vopsita masina pe cheltuiala casei asiguratoare.Este adevarat ca si aici pretul este in functie de puterea motorului,culoarea masinii,de cand ai permis de conducere,daca esti femeie sau barbat ,ce varsta ai si nu in ultimul rand "antecedentele" in trafic. Referitor la cei care se lauda ca au castiguri de "n`spe" mii de $,imi cer scuze daca deranjez pe cineva,nu asta imi este intentia,dar dupa aproape 10 ani de occident stiu sa fac diferenta intre abureli si realitate.Stiu o gramada de romani care" castigau "ca si voi si acum au apartamente si masini confiscate de banci...si cum asta nu ar fi de ajuns au mai ramas si datori vanduti sa plateasca si ceva diferente scoase din burta lor(a bancilor)Chiar de ar fi asa de ce nu spuneti cate km faceti pana la locul de munca sau cate ore din zi sunteti umiliti ptr acesti bani?Noi romanii,indiferent ce am face si ce creier am avea ... peste tot suntem luati de sclavi(la modul general vorbesc) ca mai sunt si romani care au reusit sa se integreze destul de bine si au deja niste functii ...dar tot romani sunt;) O zi buna sa aveti si nu uitati ca nu este de ajuns sa speri sa se faca ceva...ci puneti toti umarul sa reusiti sa schimbati acel ceva.
    2009-02-26, 10:14:39 (81.203.104.*)
  21. de Scandal inutil:
    Politele din alte zone nu sunt mai ieftine cu sume foarte mari. Oscileaza cam cu 10 %, chiar mai putin. Sa nu credeti ca asigurarea aceea de 500 de lei e in Olt 150 de lei. iar Doljul nu are cele mai scumpe polite, ci Bucurestiul. Apropo; soferii olteni sunt soferi prosti. Pana si bucurestenii sunt mai corecti. Am fost in Bucuresti, nu m-a claxonat nimeni in spate ca s-a pus verde si nu puteam pleca de cel din fata, nu a stat nimeni foarte aproape in spatele meu, a pastrat distanta (nu vorbesc de cozi la semofoare, ci in trafic pe marile bulevarde), nu mi-a taiat calea dupa ce m-a depasit, nu mi-a oprit in fata dupa ce mi-a depasit - lucruri pe cale le patesc frecvent la Craiova.
    2009-02-26, 10:14:45 (89.120.253.*)
  22. de Ryu:
    Hai sa nu mai vorbim despre soferi prosti . cine s-a plimbat putin prin tara sau chiar si pe afara stie ca nu in Craiova sunt cele mai mari probleme din acest punct de vedere. Mergeti in Alba sau in Vaslui sa vedeti acolo cum se circula. In Craiova se conduce la tupeu ,in multe alte locuri se conduce PROST,FOARTE PROST.
    2009-02-26, 10:41:51 (89.42.92.*)
  23. de balance:
    Pt Scandal inutil : probabil ai fost doar o data in Bucuresti si erai prea ocupat ca sa admiri locurile noi =))
    2009-02-26, 10:50:08 (194.102.135.*)
  24. de Foarte Rau:
    Pt. nr.1: Fac pariu ca tac'tu tzi-a lasat mostenire o caruta fara tractiune animala si o juma de shareta facuta cotetz de gaini! Si sunt mai mult decat sigur ca nu ai reusit sa depasesti performantele economice ale parintelui. Taci in plm din gura ca nu te-ai nascut ardelean din parinti nascuti in Lunca Jiului!
    2009-02-26, 12:47:11 (213.233.88.*)
  25. de xfile:
    eu platesc in jur de 10 mil / lunà asigurarea (fàrà misto) ...acum sà vedem cine e jupàmul ...cine e stàpànul :) ...cine ghiceste ce masinà este ...va fi premiat cu un televizor color ! :)
    2009-02-26, 13:22:12 (79.117.194.*)
  26. de RRomanul patriHHotz:
    Toarashu Matrics, si io sunt oltean dastept ca d'aia fac peste 10 k pe luna; dar matale care esti tot oltean cat faci? Poate ma fac si io vacar anticonspirationist ca matale. Aaa, si sa stii ca nici nu adaugai banii pe care ii primesc de la CIA ....
    2009-02-26, 13:51:29 (69.29.53.*)
  27. de to`arashul Matrics:
    io fac 15k pe luna! sa-mi trimiti neaparat prostiile alea ca sefu` e incintat de idee!
    2009-02-26, 13:56:11 (92.116.69.*)
  28. de Dan RO-tariu:
    Pai e normal ca el castiga 10 kk pe luna ca-si permite doar negrese! Numai nemul prost se lauda cu cat castiga, si in general se baga din greu in carti. E prea inept pt a cstiga banii astia! Si apoi daca a decazut pana la negrese ... el singur a scris-o ca astepta o negresa pentru a se harjoni. Offf, ce disperat!
    2009-02-26, 14:00:18 (79.117.200.*)
  29. de to`arashul Matrics:
    esti rasist si nu cade bine la stomac.... daca era martiana verde era superior sau tot inferior? A inceput Mardi Grass si a aburit-o cu niste alcoole ca altfel ne zapacea iar cu orgasmele alea `telectuale ale lui! :)
    2009-02-26, 14:05:00 (92.116.69.*)
  30. de be:
    daca iti spui rrom patrihhotz ,asta spune totul
    2009-02-26, 14:07:15 (86.128.180.*)
  31. de looool:
    RRomanul PatriHHotz ba baiatule, bani primiti de la CIA, 10 K pe luna... 3000 $ pe luna...hotaraste-te amice. Esti praf, poate ti-a bagat si tie mami net la tine la tzara pe banii castigati la curu babelor in italia si incepusi sa o iei razna aici la noi...termina cu prostiile gen CSI Miami ca aici lumea vb serios...ok? H?ave fun si fugi la alvitza coinac!
    2009-02-26, 14:14:41 (80.183.24.*)
  32. de to`arashul Matrics:
    Nu! Eu il cred, cistiga 10 000 pe luna! Dar daca e sa aduni la cele 4 mlrd anual destinate Israelului, la cele 22 mlrd anual, dobinda la creditele internationale, la cele 4 trilioane cit a costat razboiul din Iraq pina acum, la cit costa agentiile federale si salariile senatorilor si congresmanilor.... ce mai ramine? Ramine asa cum defineste FED, dolarul: O PROMISIUNE DE PLATA! Deci dle patrihotz, dv cistigati 10 000 note federale de promisiune de plata! Cine promite ca vor fi platite? Fii dv? Nepotii dv? Maaaare ghiduuuusieeee sa cistigi in State 10 000 Note ale Rezervelor Federale!!! Nu are nici-o legatura cu inteligenta (chiorul imparat in tara orbilor) matale dle (?) patrihot! Nu-s decit hirtii tiparite la pretul de 0,01 ct /buc sau impulsuri electronice in computerul lui John Doe! Korekt? KOREKT!
    2009-02-26, 14:34:18 (92.116.107.*)
  33. de psycho24:
    "e multi ...da e prosti"Problema se pune ce primesti de banii astia multi,si din ce in ce mai multi ?Isi face vreun RCA datoria asa cum trebuie?Sa posteze aici unul care a avut daune si a fost multumit de RCA.Eu unul din cercul meu de cunostinte si prieteni am auzit numai injuraturi la adresa lor in cazuri de daune.Apoi mai e problema masinilor care circula fara RCA,(bulgarestile, europenele,rablele), care nu sunt putine ,ce imi face RCA in acest caz ?Prinde orbul scoatei ochii!Astia nu platesc nici-o taxa ,impozit , dar circula cu tupeu pe strazile si soselele patriei,las ca paltesc fraierii rate umflate la RCA .Eu platesc 125 lei / luna full Casco de ce trebuie sa platesc si RCA,de dragul cotizatiei la Societatile de asigurare?Acum vreo 2 ani am fost lovit din spate la semafor la Unirea du un dobitoc cu un fier de Dacie ,eu cu taxe la zi ma dau jos si ii cer asigurarea...canci ,nu avea taranu.A inceput sa se roage de mine sa nu-l duc la politie,ca repara el masina,ca are copii multi, pana a urma a sarit si nevasta-mea sa-l iert ca i se facuse mila de el.Daca RCA ar fi avut cum era normal si obligativitatea sa imi repare masina in cazul accidentelor usoare fara ca cel vinovat sa aiba RCA urmand ca sa recupereze banii de la persoana vinovata( ca la CASCO) nu ar fi trebuit sa imi faca ala reparatia "pe genunchi".Pana la urma de ce dau atatia bani anual sa se simta bine societatile de asig?
    2009-02-26, 16:13:10 (81.12.169.*)
  34. de e criza?:
    Acelasi articol, cu alt titlu e drept, a mai apraut in decembrie tot in Gazeta. http://www.gds.ro/Ac tualitate/2008-12-15 /Doljenii%2C+printre +cei+mai+%E2%80%9Epa gubosi%E2%80%9C+sofe ri&hl=polite%20rca%2 0dolj&tip=toate S a inteleg ca e criza si se reiau subiectele?
    2009-02-26, 16:21:10 (79.117.186.*)
  35. de xfile:
    paray si negrese pe alese :) ...auzi si tu, àla are de luat bani de la CIA ...o fi turnàtor ...de betoane :) ...numai el stie càte borduri a fàcut ...si càt a stat aplecat ...OOO My Gad :))
    2009-02-26, 16:27:47 (79.117.194.*)
  36. de Dan RO-tariu:
    Satul de a fi obligat de stat sa platesc, si iar sa platesc la firme private de asigurari cred ca statul ar face bine sa limiteze castigurile firmelor de asigurari pentru RCA. Se calculeaza costurile reale ale RCA si .... ce s-a incasat de catre firme in plus sa fie report anul viitor si redus RCA-ul! Sistatul trebuie sa faca ceva pentru cetatean nu nuami cetateanul pentru stat. Puneti statul la munca mai capitalistilor ca nu mai poate poporul de taxe, impozite, RCA-uri si dobanzi! Puneti staTUL la munca!
    2009-02-26, 16:37:42 (79.117.200.*)
  37. de Tytus:
    NU TE OBLIGA NICI STATUL SI NICI COMPANIILE DE ASIGURARI SA ITI CUMPERI MASINA !PANA LA URMA MASINA E CONSIDERATA UN LUX!
    2009-02-26, 17:11:37 (79.117.204.*)
  38. de Dan RO-tariu:
    Pai eu nu de luxul meu ma plangeam ci de luxul patronilor firmelor de asigurari care mulg o lege data de stat, in claitate de intermediari. In fond asigurarile de stat de pana in 1989 nu aveau cusur si nici pericol de faliment si banii nu ramaneau in buzunarul austriacului sau americanului sa huzureasca ci in buzunarul statului care mia renova o scoala sau facea un canal!
    2009-02-26, 17:17:42 (79.117.200.*)
  39. de Ptr. Toti:
    Stie cineva cate companii de asigurari sunt in craiova? Pentru ca sunt doar cateva deaia este si peretul mare si taxeaza cum vor ei. In america este alta ciudatenie, aici platesti mai mult daca nu esti insurat, daca nu ai casa si depinde in ce zona stai. Ce legatura au astea cu abilitatea de a conduce numai ei stiu. Daca ai un record bun fara amenzi si accident platesti la fel ca in ro. Dar nubeste vb numai de asta in romania sunt preturi mai mari si tot felul de taxe mai mari ca peste tot in lume. Toate astea raportate la un salariu de 400$ pe luna. De necrezut!
    2009-02-26, 17:20:02 (32.172.55.*)
  40. de un roman adevarat:
    Dragi EMIGRANTI OLTENI,se vede treaba ca oriunde va veti afla nu va intelegeti, nu spuneti doi la fel acelasi lucru -sunteti olteni va da-ti mari si tari si de fapt ce sunteti voi acolo?.niste nimeni?.cred ca DAAAAAAAAAA
    2009-02-26, 17:47:07 (79.117.201.*)
  41. de ..:
    ar trebui sa fie transparent cat cheltuie ei pe reparatii si cat castiga.
    2009-02-26, 18:32:06 (79.117.133.*)
  42. de Dan RO-tariu:
    Eu fiind comunist ma simt frustrat ca pe o lege data de stat (asigurarea obligatorie auto si locuinta, pensia) sa dasu bani la firme private in loc sa dau bani statului care conform CONSTITUTIEI trebuie sa-mi dea banii care mi se cuvin. Asa firmulitele astea dau faliment tocmai cand iesi la pensie si mai iei praful de la Caritas, FNI, ca doar nu s-ar intampla prima oara. Unul in SUA a furat 50 MILIARDE DE EURO, o suma cu care Romania s-ar face boboc, s-ar invarti dupa soare!
    2009-02-26, 18:36:29 (79.117.200.*)
  43. de un U:
    ...pai...unde ati ajuns cu discutiile de la un articol care semnala un fapt real si anume scumpirea Rca. Asa se intimpla de obicei la noi , plecam cu discutia de la ceva si ajungem sa deraiem tema discutiei cu o iscusinta ceva de speriat ! STATUL zicea cineva sa faca ceva ! Care stat ? Clica de oameni care au ajuns sa controleze cam tot in tara asta ? Speranta in STAT iti moare imediat ce incepi sa vezi cam cum se invirt lucrurile in tara asta ....luati de exemplu Craiova unde sint cam 30 de familii mari si tari care fac si desfac multe ...generalizati si va dati seama cum se hotaraste ceva la noi ...! Ce ma surprinde cel mai mult , la noi , cei care pretindem ca am iesit in strada in 89 si am doborit o tiranie , este usurinta cu care acceptam cam tot ce ni se indeasa pe git , in loc sa iesim in strada , sa ne luam de git cu oricine se pune in fata noastra , sa ne cautam dreptatea pina in pinzele albe ! si cu ziarele astea nu o luati chiar motamo ce spun ei ! am facut asigurare la o firma al carei nume nu conteaza si ma costat 297ron la motor de 1900... cum isi face treaba firma respectiva fata de cel ce poate va avea nevoie de polita mea de asigurare nu este treaba mea . acolo ar trebui sa intervina statul , sa verifce la singe cum se face treaba . de sint preturi mari la asigurari ...pai ... motive : tata este bine mersi la o firma de asigurari , eu fiu am un service unde repar masinile la ce preturi vreau eu si tata nu imi refuza nici un deviz si e normal sa iasa paguba mare pe dolj , plus ca mai am si prieteni care vin cu masini lovite din afara si numai masini de masini , pe care eu si tatat ii ajut sa le repare pe rca unui amarit de ....dolj .... sint cunoscute de asemenea cirdasiile dintre diferite ateliere de reparatiii si anumite societati de asigurari care vorba aia ..trebe sa traiasca si ei .... salariile frumusele care sint de la anumite functiii prin firmele de asigurari si ne oprim aici ....si asa le-am dat prea multa importanta si nimik nu o sa se schimbe . discutiile despre care conduc mai prost , pe drumurile noastre care sint asa cum sint nu prea au rost ,prostia la volan nu este un criteriu in stabilirea pretului asigurarii ...ci doar buzunaru unora ....in incheiere va doresc nici sa nu aveti nevoie de rca cuiva si nici altcineva de al vostru ....drum bun
    2009-02-26, 18:39:08 (79.117.159.*)
  44. de unU:
    am uitat sa specific 297 pe 6 luni ...scuze
    2009-02-26, 18:45:33 (79.117.159.*)
  45. de Craiovean:
    Domnule "unU" (nr.44)- vorbesti de BCR si despre un service de pe Caracal ? - citat " tata este bine mersi la o firma de asigurari , eu fiu am un service unde repar masinile la ce preturi vreau eu si tata nu imi refuza nici un deviz si e normal sa iasa paguba mare pe dolj "
    2009-02-26, 20:03:20 (79.117.133.*)
  46. de bcr???:
    Catre Craiovean . nu este adevarat daunele la Craiova la BCR sunt instrumentate de cei de la daune si dosarele sunt trimise la Bucuresti de unde vine si solutia cit si cum se plateste..asa ca,,,,
    2009-02-26, 21:19:41 (79.117.201.*)
  47. de ginel:
    RRHH nu prea inteleg ? Anul trecut te mirai de 1500 euro pentru un casier la pompa in Franta, chiar vroiai sa vii tu pe postul ala! Acum 3000 dolari ti se par putini?!
    2009-02-26, 21:56:42 (217.203.152.*)
  48. de bucuresti:
    beei oltenilor se stie ca voi sunteti cei mai prosti soferi din tara(DJ+OT). D aia platiti cel mai scump RCA.CLarisimo?
    2009-03-21, 22:19:42 (86.121.235.*)
  49. de Romanul plateste,strainul se imbogateste.:
    Daca sunt proprietar de masina, de ce statul roman ma obliga sa asigur masina daca eu nu vreau ?Persoanele care nu au masinile asigurate sunt mult mai atente in trafic decat persoanele care au masinile asigurate.Iar acum mai intreb inca odata: de ce statul roman ma obliga sa asigur masina daca eu nu sunt de acord ? si ce avantaje are statul roman de jupoaie proprietarii de masini cu aceste taxe daca banii ajung in visteria oamenilor inteligenti din alte tari?.
    2009-03-21, 22:38:09 (219.93.178.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 19°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment

Actualitate

Cariere

Societate