16.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFrumuseţea şi tinereţea aduc succesul

Frumuseţea şi tinereţea aduc succesul

Tinereţea fără bătrâneţe rămâne un vis al secolului XXI. De aceea, afacerile în domeniul dermato-cosmetologiei cresc văzând cu ochii.

 

Ianoşi SRL şi-a început activitatea în primăvara lui 2007, cu doar doi angajaţi, care erau şi asociaţii firmei, Simona şi Gabriel Ianoşi, medici de meserie. Într-un an, numărul angajaţilor a ajuns la cinci, iar cel al clienţilor lunari s-a dublat. Societatea îşi desfăşoară activitatea în domeniul dermato-cosmetologiei şi al chirurgiei generale. Altfel spus, se intervine atât în cazurile de patologie cutanată (piele bolnavă), cât şi pentru înfrumuseţarea pielii îmbătrânite, ridate (prin tehnici de injectare şi prin produse de peeling chimic). Partea chirurgicală se ocupă de îndepărtarea varicelor superficiale. Ideea le-a venit celor doi medici în urma numeroaselor participări în străinătate la stagii de pregătire. În ceea ce priveşte investiţia, aceasta nu se rezumă doar la banii cheltuiţi cu aparatura. „Afacerea a necesitat o investiţie foarte mare în cursuri şi stagii de pregătire (2.000-3.000 de euro fiecare deplasare) în SUA, Franţa, Portugalia, Lisabona, Viena. Investiţia materială a fost mare, aproximativ 100.000 de euro numai aparatura şi soluţiile, şi nu se opreşte aici“, a declarat Simona Ianoşi, administratoarea firmei.

 

„Reclama e făcută de pacienţi“

 

Potrivit acesteia, serviciile oferite de firmă au fost foarte bine primite, mai ales că, până atunci, pacienţii se deplasau pentru intervenţii asemănătoare în alte oraşe. Şi cum e mai uşor să colaborezi cu un medic din oraşul tău sau din apropiere, cei mai mulţi au renunţat la drumurile la Timişoara sau Bucureşti şi au mers pe mâna medicilor craioveni, mai ales că preţurile practicate sunt mai mici. Au apelat la ele şi o serie de vedete, persoane publice şi oameni de afaceri din judeţele vecine Doljului. Din categoria clienţilor fac parte în special doamnele a căror piele trădează urmele bătrâneţii şi tinerii cu pete pigmentare şi acnee. Succesul firmei s-a bazat tocmai pe recomandările acestora. „Reclama e făcută de pacienţi. Avem clienţi şi din alte oraşe din regiune“, a precizat Simona Ianoşi.

Mai mult decât atât, li s-a propus să meargă periodic în alte oraşe din regiune, astfel încât pacienţii de acolo să nu se mai deplaseze în Craiova. Deocamdată însă, cei doi nu au timp pentru asta (sunt profesori la Universitatea de Medicină din Craiova şi practică medicina şi în spital).

Greutăţile afacerii

 

Afacerea nu este însă uşoară. „A fost greu pentru că produsele nu sunt deloc ieftine. Este un domeniu care se adresează persoanelor cu venituri peste medie“, a explicat Ianoşi. În plus, relaţia doctor-pacient în cazul acesta nu este simplă. „Când vin la o corectare de riduri, unii pacienţi au şi aşteptări nereale. Cea mai grea e discuţia cu pacientul, care trebuie să înţeleagă exact ce rezultat se obţine în urma intervenţiei“, a adăugat Simona Ianoşi, care a precizat că uneori este dificil de convins pacienţii că în domeniul acesta mai mult nu înseamnă mai bine. Rezultatul nu trebuie să fie dezagreabil şi, chiar dacă se fac întineriri spectaculoase, de cel puţin 15 ani, acestea trebuie efectuate cu un echilibru al proporţiilor.

 

Reţeta succesului

 

Pentru ca o astfel de afacere să aibă succes, este nevoie de o relaţie medic-pacient bazată atât pe seriozitate, cât şi pe sinceritate (pacientul nu trebuie încurajat că imposibilul este posibil). „E greu să lucrezi cu factorul uman. Trebuie să existe un dialog foarte atent şi foarte delicat. Oamenii acceptă mai uşor un disconfort fizic decât un eşec“, a afirmat administratorul firmei, care recunoaşte că ambii soţi se implică în această afacere, schimbă păreri şi se sfătuiesc în permanenţă.

Succesul se obţine prin experienţă, dar şi prin cursuri de pregătire. De aceea, sfatul pe care trebuie să-l urmeze o persoană care doreşte să se lanseze într-o afacere asemănătoare este să înţeleagă foarte bine resursa umană. În plus, trebuie să cunoască extrem de bine reacţiile adverse şi să se facă foarte bine înţeleasă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU