10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDacia parchează în rândul lumii

Dacia parchează în rândul lumii

Viitorul SUV ar putea fi dotat cu Climatronic şi cutie de viteze automată. Din cauza crizei petrolului, inginerii de la Piteşti au în vedere şi un motor pe benzină de 1.0 l şi 16 valve.

 

Automobile Dacia continuă să pregătească surprize. După ce au anunţat că au în vedere un SUV pentru anul viitor şi chiar un cabrio pentru 2010, se pare că inginerii de la Dacia au în intenţie extinderea gamei de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru echipat cu 16 valve. În plus, conform furnizorului de componente Continental, anumite modele vor fi echipate chiar şi cu sistem de climatizare automat şi cutie de viteze automată.

„Echipa noastră de ingineri şi specialişti dezvoltă permanent soluţii electronice high-tech pentru a spori siguranţa în trafic şi plăcerea de a conduce“, subliniază Christian Rüdiger, directorul general al fabricii şi al centrului de dezvoltare Automotive al Continental din Timişoara într-un comunicat remis presei ieri. Pe partea de electronică Automotive, Continental furnizează pentru modelul Dacia Sandero prin divizia de componente pentru şasiu şi siguranţă: servofrâne şi unităţi electronice de control ale airbag-ului, produse la fabrica din Sibiu. Divizia de sisteme de transmisie şi acţionare livrează injectoare (pentru echipările cu motor de 1.6 l 16V pe benzină), unităţi de control ale motorului (pentru echipările cu propulsoare de 1.6 l 16V, 1.6 l 8V, 1.0 l 16V pe benzină), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automată (motorul de 1.6 l 16V pe benzină), ETC – unitate de control electronică pentru supapa de reglaj (echipările 1.6 l 16V pe benzină), senzor de distribuţie şi senzor de reglare a aerului (senzorul sistemului Climatronic – n.r.).

Divizia interior produce unitatea de control a caroseriei (BCM – Body Control Unit) şi aduce un plus de entertainment, furnizând, pentru modelele destinate pieţei sud-americane, sistemul audio, se mai arată în comunicatul companiei. „Suntem acolo unde sunt clienţii noştri. Pentru Continental, România este o locaţie strategică în deservirea pieţei auto din Europa de Est. Ne bucurăm să extindem colaborarea cu Dacia, de la modelul Logan, la noul model Dacia Sandero“, precizează Martin Zaloudek, Market Manager Anvelope al Continental în România.

 

Mutaţii

 

Întrebat când vor fi introduse motorizările de 1.6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de un litru şi cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe, a spus că orice constructor auto se pregăteşte, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacţiile pieţei.

„Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul creşterii preţului motorinei. Acum câţiva ani, toată lumea voia diesel, dar nu aveam capacităţi de producţie. Acum le avem, însă cererea scade. Noi trebuie să fim pregătiţi să facem faţă schimbărilor de piaţă. Legat de motorul de un litru, nu pot să vă spun când îl vom introduce, pentru că nu ştiu, dar, dacă aceste scenarii cu creşterea preţului petrolului se adeveresc şi vom ajunge la 170-180 de dolari pe baril, piaţa motoarelor puternice şi a SUV-urilor va fi în scădere dramatică şi vor avea loc nişte mutaţii, în sensul creşterii cererii pentru motoare şi maşini mici“, a declarat Constantin Stroe.

 

Euro 5 – Euro 6, principala problemă

 

„Pregătim trecerea la normele Euro 5 – Euro 6 şi avem probleme cu reducerea dioxidului de carbon. De la 1 septembrie 2009, producătorii auto vor fi obligaţi să introducă motorizări la nivelul de depoluare Euro 5. Dacă nu putem să facem treaba asta, nu vom mai putea produce“, a declarat vicepreşedintele Dacia. El a arătat că introducerea Euro 5 presupune costuri suplimentare, care ar urma să fie compensate de creşterea vânzărilor, astfel că lansarea acestor motorizări nu ar fi oportună cu mult înainte de 1 septembrie 2009. Întrebat dacă Dacia a renunţat la principalul furnizor de pneuri Michelin, Stroe a infirmat, menţionând că producătorul auto îşi lărgeşte panelul de parteneri pentru că volumele de producţie cresc. „De regulă, la volume mari, nu se merge doar pe unul sau doi furnizori, ci pe mai mulţi. Ei cunosc acest lucru pentru că sunt în competiţie şi totul se traduce într-o calitate sporită a produsului, cu un preţ competitiv“, a spus oficialul Dacia.

În prezent, principalii furnizori de anvelope pentru Dacia sunt Michelin şi Continental, în timp ce Montana şi Kormoran livrează cantităţi mai mici.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

37 COMENTARII