11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriStăpâniţi-vă emoţiile la serviciu

Stăpâniţi-vă emoţiile la serviciu

Deoarece influenţează comportamentul, emoţiile vă pot ajuta să obţineţi locul de muncă mult visat sau, dimpotrivă, vă pot împiedica să vă folosiţi potenţialul. De aceea, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să învăţaţi să ţineţi în frâu emoţiile negative.

Unul dintre sfaturile date de specialişti pentru a vă ajuta să vă păstraţi emoţiile într-o „zonă de siguranţă“, astfel încât să nu fiţi nici prea „pasional(ă)“, nici prea „pasiv(ă)“ este acela de a identifica problema care v-a adus în starea respectivă. „Există destule momente în care vă enervaţi la serviciu. Decât să riscaţi să-l faceţi pe şef să fiarbă de mânie, încercaţi să identificaţi problema care v-a făcut să vă enervaţi şi analizaţi câteva eventuale soluţii“, vă sfătuieşte www.eva.ro, care consideră că în acest mod veţi da dovadă de mult profesionalism. „Dacă nu o veţi face, riscaţi să fiţi privit ca o persoană care îşi iese uşor din fire sau care nu se poate controla“, adaugă specialiştii site-ului mai sus-menţionat.

 

Concentraţi-vă pe menţinerea calmului

 

Chiar dacă daţi dovadă de multă pasiune şi vă veţi implica afectiv în proiectele derulate, sfatul general este să vă asiguraţi că „pasiunea dumneavoastră nu este exagerată“.

Mai mult decât atât, dacă lucraţi într-o echipă, pentru a avea succes, trebuie să nu fiţi indiferent la emoţiile colegilor. Iar dacă sunteţi conducătorul echipei, responsabilitatea este cu atât mai mare. „Ca şef de echipă, abilitatea de a organiza şi a conduce propriile emoţii şi ale celor din jur constituie o calitate primordială. Una dintre cele mai bune modalităţi de a controla emoţiile celorlalţi este să-i ascultaţi cu foarte mare atenţie şi să arătaţi empatie faţă de ceea ce simt“, explică www.eva.ro. Site-ul precizează că, pentru a vă controla propriile emoţii, trebuie să vă concentraţi în primul rând pe menţinerea calmului. „Dacă vă lăsaţi uşor pradă emoţiilor, aşa vor face şi ceilalţi“, vă avertizează specialiştii, care sunt de părere că nu trebuie să cedăm emoţiilor negative şi „să pufnim în dreapta şi-n stânga, să ne facem planuri de răzbunare, să vânăm greşelile celorlalţi sau să bârfim“.

 

„Când suntem fericiţi, devenim mai creativi, mai flexibili, mai deschişi“

 

Asta nu înseamnă însă că nu trebuie să vă exprimaţi emoţiile. Trebuie însă identificate acele emoţii care vă determină să fiţi creativi şi vă ajută atât pe dumneavoastră, cât şi pe colegi. „Când suntem fericiţi, devenim mai creativi, mai flexibili, mai deschişi. Iar emoţiile la birou, pozitive sau negative, au un real impact asupra motivaţiei noastre“, notează www.eva.ro, care precizează că printre elementele care induc o stare de bine la locul de muncă şi au impact pozitiv asupra noastră se numără atingerea obiectivelor, feedback-ul primit şi recunoaşterea meritelor, precum şi relaţiile interpersonale (oferirea suportului, colegialitatea adevărată sau chiar prieteniile). De aceea, este recomandată o atitudine pozitivă faţă de ceea ce se întâmplă în jur. „Bucuraţi-vă de ceea ce se întâmplă bun în job-ul dumneavoastră, apreciaţi-vă la adevărata valoare, apreciaţi-i şi pe cei de lângă dumneavoastră, zâmbiţi mai mult!“ este sfatul specialiştilor în resurse umane de la eva.ro.

 

„Autocunoaşterea ne poate face mai puternici“

 

Încercaţi să vă găsiţi echilibrul în propria viaţă deoarece o viaţă personală împlinită şi fericită vă va determina să aveţi echilibru şi la serviciu. Mai mult decât atât, cunoaşteţi-vă cât mai bine.

„Numai autocunoaşterea ne poate face mai puternici, mai stăpâni pe noi, mai sinceri, mai încrezători. Cu cât ştim mai multe despre noi, despre abilităţile şi slăbiciunile noastre, cu atât vom putea să interacţionăm mai bine cu ceilalţi“, avertizează specialişti site-ului mai sus-menţionat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS