12.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOpel GT, sub privirile craiovenilor

Opel GT, sub privirile craiovenilor

Craiovenii au ocazia săptămâna aceasta să admire Opelul GT adus de dealerul local pe esplanada Teatrul Naţional din Bănie. Pentru mulţi împătimiţi ai vehiculelor pe patru roţi, Opel GT este maşina sport a anilor ’70, produsă între 1968 şi 1973. Acum este prezent în Bănie urmaşul conceptului original GT.

Noul Opel GT nu emite doar pretenţii sportive, ci are şi pe ce să se bazeze. Tracţiunea este pe roţile din spate, iar motorul turbo de doi litri, amplasat frontal, dezvoltă 264 CP la 5.300 rpm, în condiţiile în care maşina cântăreşte aproximativ 900 de kilograme. Nici un Opel nu a produs 132 CP pe litru. Cuplul maxim este de 353 Nm pe o plajă de turaţii între 2.500 – 5.000 rpm. Acceleraţia clasică la 100 km/h se face în 5,7 secunde, iar maşina este echipată cu o cutie manuală cu cinci trepte. Mai trebuie spus că roadster-ul este limitat electronic la 230 km/h.
Dotările standard ale noului Opel GT includ jantele din aliaj de 18 inch, ABS, ESP cu posibilitate de dezactivare, sistem de control al tracţiunii, sistem de detecţie pentru ocupantul scaunului din dreapta (căci are numai două locuri) cu afişare pe display, centuri de siguranţă în trei puncte, oglinzi exterioare reglabile electric şi geamuri electrice, aer condiţionat şi lista continuă. Volanul sport îmbrăcat în piele, ca şi schimbătorul de viteze, este reglabil şi multifuncţional. Nu am înţeles însă de ce este nevoie de cruise-control (pilot automat) pe o maşină sport, dar nu ar fi primul model cu această dotare, întâlnită şi la Infinity G35 (motor V6 – 298 CP), spre exemplu.
Designul roadster-ului Opel a fost inspirat de conceptul VX Lightning, creat de GM Advanced Design Studio din Birmingham, Marea Britanie, în mai 2003, la a 100-a aniversare a mărcii Vauxhall. Noul GT este produs în Statele Unite, acolo unde sunt fabricate şi celelalte modele înrudite cu el, Pontiac Solstice şi Saturn Sky. Maşina a ieşit pe piaţă în această primăvară, după ce, la cea de-a 77-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, a primit titlul „Cabrio of the Year 2007“. Modelul este disponibil spre comandă şi în România la un preţ de 31.500 de euro cu TVA inclus.
Din motive evidente, nu am putut testa deocamdată maşina expusă pe esplanada Teatrului Naţional, dar nu ne-am abţinut să nu pornim motorul şi să accelerăm până la limita roşie de 6.000 rpm a indicatorului de bord. În habitaclu stai suficient de confortabil, având în vedere că eşti într-o maşină sport, însă nu poţi emite pretenţii mai mari de atât. Comenzile dispuse pe consola centrală sunt uşor accesibile, însă cele dispuse în partea stângă, butoanele de reglaj al farurilor sau al coloanei de direcţie, sunt înghesuite şi necesită acomodare cu maşina. Sunetul produs de motor şi de eşapamentul sport dublu este „grav“ şi te îndeamnă să ţii pedala apăsată cât mai mult timp, astfel că, uneori, sistemul Radio CD cu mp3 şi şase difuzoare poate fi în plus. Acoperişul textil al roadster-ului este acţionat manual, iar pliat nu lasă loc de bagaje. Vom încerca să aflăm cum se comportă pe carosabil printr-un viitor drive-test.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS