6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPromoter, job de student

Promoter, job de student

„Fată sau băiat cu aspect fizic plăcut, care să ştie să întreţină o discuţie pentru job part-time de promoter sau hostess“. Foarte multe dintre anunţurile din ziare sau de pe site-urile cu joburi pentru tineri sunt formulate astfel. Şi cum pentru câteva ore în care trebuie să zâmbeşti şi să prezinţi ceva primeşti câteva zeci de lei, acesta este un job ideal pentru tineri.

 

O hostess trebuie să întreţină atmosfera în cadrul unor petreceri particulare organizate de diferite firme sau al unor conferinţe de presă la care vin invitaţi speciali. Promoterii sunt implicaţi în activităţi promoţionale, prezentare şi degustări de produse sau împărţirea de fluturaşi. Faţă de hostess, promoterii trebuie să facă şi conversaţie cu persoane care provin din diferite medii sociale. Tinerii selectaţi nu trebuie să se încadreze în standardele de frumuseţe promovate de revistele de profil, important este să ştie să se facă plăcuţi şi să aibă darul comunicării. Persoanele selectate pentru aceste joburi trebuie să înveţe repede, să le trezească posibililor cumpărătorir curiozitatea, să le capteze atenţia atunci când le prezintă produsul şi să îi convingă să îl încerce. „Foarte mulţi studenţi vor astfel de joburi pentru că reprezintă o modalitate bună de a câştiga bani de buzunar fără un efort prea mare. Nu contează doar aspectul fizic, ci şi modul în care abordează clienţii, felul în care le vorbesc. Prin fluturaş le transmiţi un mesaj şi trebuie să le trezeşti interesul“, a explicat Alexandru Râşcu, manager agenţie de publicitate din Craiova.

De la part-time, la angajat cu drepturi depline

 

Salariul variază în funcţie de client, dar un promoter sau o hostess poate câştiga minimum 30 de lei pe zi. Contractele sunt de o zi sau chiar de câteva luni, iar dacă se descurcă, tânărul poate deveni angajat permanent al agenţiei. „În prezent fac parte din echipa de promoteri a unei agenţii de publicitate şi particip la majoritatea evenimentelor organizate de agenţie. La început am fost la câteva campanii în supermarketuri, dar treptat am ajuns să mă integrez în echipă şi mi-au propus un contract pe perioadă nedeterminată. Am acceptat şi, în mai puţin de un an, am ajuns să coordonez eu promoterii şi să particip la selectarea lor. În acest an voi termina facultatea şi îmi doresc să lucrez în publicitate“, a spus Ana Maria Panait, studentă în anul III la Facultatea de Litere, din cadrul Universităţii din Craiova.

 

O meserie fără bârfă

 

Dacă doriţi să ajungeţi promoter trebuie să începeţi să vă redactaţi un CV, la care să ataşaţi o poză. Pentru interviu trebuie să alegeţi hainele potrivite cu personalitatea dumneavoastră şi care vă pun în evidenţă calităţile. Pe parcursul interviului trebuie să demonstraţi că ştiţi ce înseamnă o promoţie, iar experienţa în domeniu reprezintă un atu. După angajare, veţi urma un trainning pentru a învăţa ce trebuie să spuneţi, cum să vă comportaţi şi veţi afla amănunte despre produsul pe care îl veţi prezenta. Un bun promoter trebuie să dea dovadă de punctualitate, seriozitate, fairplay, adică fără bârfe şi răutăţi la adresa colegilor, defecte care vă pot închide uşa pentru alte contracte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII