10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord opreşte activitatea la Craiova șapte zile, în septembrie

Ford opreşte activitatea la Craiova șapte zile, în septembrie

Circa 4.000 de oameni intră în şomaj tehnic. Compania a luat decizia din cauza scăderii cererii de B-Max pe piaţa europeană, preferând această soluţie în locul disponibilizării personalului. Oamenii vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază pe perioada cât vor sta acasă. Muncitorii de la Fabrica de vehicule vor sta acasă șapte zile în septembrie, iar cei de la Motoare, două zile pe lună.

Fabrica Ford din Craiova va opri producţia câteva zile pe lună, începând din septembrie, ca urmare a diminuării cererii de vehicule B-Max pe piaţa europeană. Cei aproximativ 4.000 de angajaţi ai uzinei craiovene vor fi plătiţi în continuare de companie, conform Codului Muncii, coroborat cu prevederile contractului colectiv de muncă, cu 80% din salariile de bază.

Mesaj clar de la HR: Nu vor fi disponibilizări

Directorul de Resurse Umane al Ford România, Rob Ardley, a declarat, pentru GdS, în cadrul unui interviu acordat ieri, în exclusivitate, că nu vor fi disponibilizări, ci oamenii vor sta acasă în septembrie, dar trebuie să fie pregătiţi oricând să vină înapoi la muncă. „Deocamdată, vor fi blocări săptămânale ale producţiei, timp de șapte zile în total, în luna septembrie. Dar trebuie să rămânem flexibili, iar, când cererea îşi va reveni, trebuie ca oamenii să se întoarcă în fabrică. Când piaţa din Europa de Vest îşi va reveni – acolo sunt cei mai mulţi clienţi ai noştri – atunci şi cererea de B-Max îşi va reveni. Ar putea fi o creştere a cererii de motoare, astfel încât fabrica de la Craiova va fi echilibrată“, a spus Rob Ardley, care a adăugat că în alte fabrici Ford din Europa sunt programate zile fără producţie, cum ar fi fabrica de la Saarlouis, din Germania. Întrebat dacă vor mai fi opriri de producţie la Craiova în celelalte luni ale anului, managerul de resurse umane a precizat că nu doreşte să facă speculaţii pe această temă, deoarece până atunci cererea poate să se redreseze, iar fabrica să producă din nou în ritm normal. „Cu cât ne îndepărtăm în timp, cu atât este mai greu de spus cu precizie dacă vor fi zile fără producţie şi noi nu dorim să-i speriem pe oameni“, a precizat directorul de Resurse Umane în interviul acordat GdS.
Sindicatul spune că vor fi opriri de producţie în fiecare lună, până la finele anului. „Cei de la Fabrica de Maşini vor sta acasă între şapte şi zece zile pe lună, începând din septembrie şi până la sfârşitul anului, iar cei de la Fabrica de Motoare vor sta acasă, în medie, două zile pe lună, pentru că motoare producem pentru mai multe fabrici Ford din lume şi aici nu s-a diminuat cererea foarte mult. Noi, sindicatul, am anunţat oamenii miercuri dimineaţă, iar în cursul aceleiaşi zile a făcut anunţul şi angajatorul. Pe perioada cât vor sta acasă în şomaj tehnic vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază, conform contractului colectiv de muncă“, a declarat, pentru GdS, Ovidiu Cioroianu, unul dintre liderii sindicali de la Ford Craiova. El mai spune că vor fi afectaţi pe perioada cât vor sta acasă muncitorii direct productivi, care au sporuri adăugate la salariul de bază, din cauză că aceştia vor încasa undeva la 59-60% din salariul de bază, nu 80% precum ceilalţi. Partea bună a lucrurilor, dacă se poate spune aşa, este aceea că nu se fac disponibilizări, ci compania a adoptat metoda şomajului tehnic, care este reglementată în Codul Muncii din România.

„Este nevoie de al doilea model Ford la Craiova“

Întrebat cum comentează situaţia în care oamenii sunt trimişi acasă, dar cărora li se plătesc 80% din salariu, Ovidiu Cioroianu a precizat: „Preferăm să avem al doilea model în fabricaţie. Este nevoie de al doilea model Ford la Craiova, dar care să nu fie un autoturism de nişă, aşa cum este B-Max, ci trebuie să fie un autovehicul pentru orice tip de client, de consumator. Doar aşa se vor regla sincopele de producţie de la Fabrica de Maşini. La Motoare nu sunt aşa de mari sincopele, pentru că producem motoare pentru mai multe fabrici de pe mai multe continente, pentru SUA, pentru China, pentru fabrica Ford din Mexic, dar şi pentru o fabrică din Europa, şi anume pentru cea din Spania. Am produs şi pentru Germania, dar acum s-a diminuat producţia de motoare pentru nemţi, căci motorul de 1,0 litri se fabrică şi acolo“.
Dacă zilele trecute compania informa că B-Max a avut cele mai mari vânzări în Europa (peste 44.000 de unităţi), acum anunță că cererea pentru acest model este în descreştere, iar comenzile de producţie se diminuează pentru perioada următoare a anului. În prezent, se fabrică 370 de maşini Ford B-Max pe zi la Craiova, dar cererea este în descreştere în Europa.

Vor fi afectaţi şi furnizorii

Dacă Ford îşi opreşte temporar producţia câteva zile în septembrie, automat, această decizie va afecta şi furnizorii care şi-au deschis operaţiuni de producţie la Craiova sau la Caracal şi Balş. Ei vor fi nevoiţi să îşi ajusteze planurile de producţie în funcţie de clientul principal, Ford. Cei mai afectaţi vor fi aceia care lucrează doar pentru Ford şi nu mai au alţi clienţi în industia auto.

Rob Ardley, interviu în GdS

În unul din numerele viitoare ale ziarului nostru veţi putea citi interviul integral cu directorul de Resurse Umane de la Ford România, Rob Ardley, care a acceptat să ne vorbească despre angajaţii de la fabrica Ford din Craiova şi despre situaţia actuală a companiei. El transmite un mesaj optimist pentru muncitorii de la Ford Craiova, concluzionând că această fabrică este competitivă pe piaţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS