22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & Afaceri45 de ani de la construirea primului autoturism Dacia

45 de ani de la construirea primului autoturism Dacia

Primul autoturism produs sub marca Dacia ieşea de pe liniile de fabricaţie ale uzinei construite la Mioveni, în judeţul Argeş, în urmă cu 45 de ani, pe 20 august 1968, conform Agerpres.
Reprezentanţii producătorului auto apreciază că parteneriatul dintre cele două mărci, Dacia şi Renault, a intrat într-o nouă etapă după anul 1999, când grupul francez a revenit pe platforma de la Mioveni, de această dată în calitate de proprietar, în urma privatizării.
Construcţia Uzinei de Autoturisme de la Mioveni a început în 1966, având la bază un acord între autorităţile române şi producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia uzinei s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate.
La 1 iulie 1968, au început testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar două zile mai târziu, la 3 august a fost testat primul motopropulsor.
Inaugurarea Uzinei a avut loc la 20 august 1968, când s-a început producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris.
Între 1970 şi 1980, Dacia a dezvoltat o întreagă gamă de modele. Astfel, în 1970 au apărut versiuni ale Daciei 1300 berline, iar în 1973 a fost lansat modelul break, iar în 1975 modelul Dacia 1302 (gen papuc, fabricat în 2 000 de exemplare, până în 1982).
După expirarea licenţei Renault, în 1979, Dacia a început un program propriu de dezvoltare. Între 1972 şi 1997, constructorul român a realizat opt modele, ultimul – Dacia Nova – fără nici o legătură cu modelul iniţial, preluat de la Renault. Nova, lansat în 1995, a fost primul model Dacia proiectat şi fabricat integral în România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS