21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAvioane Craiova: vizitele lungi şi dese, cheia marilor succese

Avioane Craiova: vizitele lungi şi dese, cheia marilor succese

Salariaţii societăţii sunt supăraţi că deplasările directorului Marin Stancu nu le-au adus până acum comenzi. Avioane SA nu figurează pe lista societăţilor prezente la Paris Air Show – Le Bourget şi Singapore Airshow, deşi directorul a călătorit acolo.

Deplasările în străinătate ale directorului Avioane Craiova SA, Marin Stancu, au iritat spiritele în fabrică. Salariaţii sunt deja cu nervii în piuneze din cauză că societatea nu are bani să-i plătească, neavând comenzi. În cele opt luni de directorat, Marin Stancu ar fi bifat deja deplasări în Franţa, Israel, Japonia şi Singapore. „A plecat la Paris imediat după ce a fost instalat director. În februarie 2012, a plecat la Singapore Airshow singur. Păi cum să pleci la show fără avion, ce prezinţi acolo?“, spun surse din fabrică. Salariaţii mai sunt supăraţi că până acum nu au nici o veste despre cele două aparate IAR 99 Şoim promise de MApN pentru reparaţii în 2012. În consecinţă, ultima şedinţă a Consiliului de Administraţie (CA) a fost incendiară. „Directorul va pleca în străinătate numai cu acceptul CA. Dacă pleacă de capul lui, nu i se vor mai deconta cheltuielile“, spun sursele citate. „Nu este nimic adevărat. Am toate aprobările necesare“, afirmă, la rândul său, Marin Stancu. Preşedintele CA, Dan Codescu, a precizat că au fost unele discuţii legate de oportunitatea acestor deplasări. „Nu pot vorbi despre ceea ce a fost înainte ca eu să fiu preşedinte de CA. Într-adevăr, directorul nu poate sta ţintuit în fabrică, trebuie să circule, să caute contracte“, spune Codescu. În acest sens, în ultimele luni au apărut mai multe tensiuni, iar salariaţii susţin că administratorii din Bucureşti vor să ţină şedinţele în Capitală, în timp ce directorul vine sporadic în Craiova, fiind cazat la hotelul de lângă poarta unităţii. Dacă acest sistem de management este eficient, vom vedea în perioada următoare.
Singapore Airshow este cel mai mare show aviatic din Asia, iar ediţia din acest an a fost organizată în perioada 14-19 februarie. Din România au fost înregistrate opt firme: Aerofina SA Bucureşti, Aerostar SA Bacău, IAR Ghimbav, GIAR SA, IAROM SA, INCAS, Romaero Bucureşti şi Tormen Sky. Paris Air Show – Le Bourget a avut loc în perioada 20-26 iunie 2011. Printre cele 14 companii româneşti prezente au mai fost, pe lângă cea mai mare parte a firmelor de mai sus, şi Turbomecanica Bucureşti, Straero SA, Romtehnica SA şi Alro Slatina. Oficial, Avioane Craiova SA nu există în lista acestor târguri internaţionale aeronautice. În octombrie 2012, Japonia va găzdui un alt eveniment de anvergură, la Nagoya, însă nu este anunţată până acum nici o firmă din România.

Avioane, vizitată
de Corpul de control al MECMA

Potrivit unor surse din cadrul societăţii, corpul de control al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA) se află în prezent la Avioane Craiova pentru a verifica mai multe aspecte referitoare la activitatea societăţii. Printre aspectele controlate s-ar afla situaţia plăţilor către salariaţi, a comenzilor, a măsurilor administrative luate în ultima perioadă. Verificările se pare că au fost declanşate în urma unei reclamaţii. Pe de altă parte, societatea este încă într-o situaţie economică foarte dificilă. Consiliul de Administraţie (CA) a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) în luna aprilie, pentru discutarea principalelor probleme ale societăţii. „La sfârşitul lunii martie vom semna un contract-cadru cu MApN, prin care reparăm, în prima fază, două aparate IAR 99 Şoim. Apoi încercăm să reluăm colaborarea cu IAI Israel şi să facem rost de comenzi“, spune Dan Codescu, preşedintele CA.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS