6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMirajul angajărilor la furnizorii Ford

Mirajul angajărilor la furnizorii Ford

Pe principiul „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul“, doljenii aflaţi în căutarea unui loc de muncă la furnizorii Ford şi-au temperat speranţele pe care le aveau anul trecut. Furnizorii au creat, până acum, doar un sfert din locurile de muncă promise. Unii angajează „cu pipeta“, alţii sunt abia în stadiul constituirii echipelor de conducere. Afacerile lor depind strict de volumul de producţie al Ford. Situaţia s-ar putea schimba din aprilie-mai.

Companiile din industria auto cu o vastă experienţă pe piaţa externă nu s-au grăbit să angajeze cu sutele oameni din Dolj, aşa cum erau planurile lor de afaceri iniţiale. Până la această dată, cei mai mulţi dintre furnizorii Ford instalaţi la Craiova nu şi-au finalizat angajările promise, deşi Ford anunţa astă-vară că partenerii săi de afaceri vor crea 1.000 de locuri de muncă în municipiu. Din sursele noastre, furnizorii instalaţi în Bănie se aşteaptă să angajeze cea mai mare parte a oamenilor în lunile aprilie-mai, strâns legat de data la care Ford vrea să demareze producţia de masă. Cât despre inaugurarea facilităţilor de producţie, o singură companie a anunţat deschiderea fabricii construite în incinta Ford şi a cărei activitate începe luna aceasta. În rest, furnizorii recrutează timid personal şi angajează foarte lent.

Furnizorii „dansează“ după cum „cântă“ Ford

Potrivit contractului de privatizare a fostei Daewoo, în acest an, care este al patrulea de la preluarea fabricii din Craiova de către americani, pe poarta uzinei auto locale ar fi trebuit să iasă 250.000 de maşini. În acest moment, cu paşi timizi se pregăteşte producţia noului model Ford B-Max, care va fi produs în serie mare abia de la mijlocul anului. În mod normal, şi furnizorii de componente auto îşi redimensionează planurile de afaceri în funcţie de contractele încheiate cu Ford. La nivel oficial, atât producătorul auto, cât şi furnizorii lui nu dezvăluie date din contractele negociate privind producţia şi planurile de afaceri pe care le au pentru Craiova. La nivel neoficial, surse avizate susţin că business-planul furnizorilor Ford depinde în mod direct de volumul de producţie al companiei: „Dar cine ar angaja şi ar plăti sute de salariaţi, dacă nu ar avea producţie pentru Ford? Angajările se vor face atunci când va fi pe punctul de a demara producţia de serie la Craiova“. Producătorul auto însuşi nu s-a ţinut de promisiunile iniţiale şi nu a dublat numărul de angajaţi în fabrica din Craiova. Angajările sunt în „stand-by“, până acum fiind aduși în uzină aproape 100 de electricieni. Recrutările promise astă-toamnă au fost amânate pentru începutul acestui an. Atunci, mii de oameni care şi-au depus CV-urile direct la Ford au fost anunţaţi că vor fi chemaţi la interviuri la începutul anului 2012.

Doar 235 de locuri de muncă create de furnizori

Din surse autorizate, GdS a aflat care sunt locurile de muncă nou-create de furnizorii Ford până la această dată. Johnson Controls (producător de scaune auto) a creat până acum aproximativ 100 de locuri de muncă şi are în plan până la 150, mai puţin decât se estimase iniţial, potrivit surselor citate. Johnson sunt cei mai avansaţi, ei inaugurând fabrica pe 30 ianuarie. Aproape la fel de avansaţi sunt cei de la Kirchhoff Automotive (producător de caroserii), care au circa 40 de angajaţi pe Craiova şi vor să ajungă la 100 de persoane în câteva luni. Sursele avizate susţin că Kirchhoff se află în plin proces de angajare a câtorva zeci de doljeni chiar în perioada aceasta. Magna International – instalată tot în curtea uzinei Ford şi care ar produce bara de paraşoc – are în jur de 45 de angajaţi din Dolj, urmând să ajungă la aproape 100, în funcţie de planurile de producţie ale Ford. Faurecia – compania care va face sistemul de eşapament pentru noile maşini Ford B-Max – a creat 20 de locuri de muncă în Dolj (personal TESA), până în aprilie mai are în plan încă 20, iar până la finele anului vrea să ajungă la 150. Există şi furnizori care abia acum îşi încropesc echipele de conducere, potrivit aceloraşi surse autorizate. Cooper Standard (va face furtunurile pentru transportul benzinei) are zece oameni angajaţi până acum, mai mult din echipa de conducere. Kautex Textron se învârte în jurul a 20 de angajaţi la Craiova, iar planurile lor finale ar ajunge la circa 30 de persoane. Totalizând cifrele, aflăm că furnizorii Ford au creat până acum circa 235 de locuri de muncă, faţă de 1.000 anunţate anul trecut de către Ford, în momentul în care autorităţile judeţene au fost invitate să vadă investiţiile din fabrica auto.
Cei mai mulţi angajaţi au furnizorii Ford instalaţi în judeţul Olt, producătorul de materiale plastice IAC Group Balş şi cel de cablaje, Yazaki, care a deschis o unitate de producţie la Caracal. Primul anunţa 400 de locuri de muncă, dar susţinea anul trecut că până la finele anului angajează 50-80 de persoane. Yazaki a angajat cei mai mulţi oameni anul trecut – când a creat în Caracal aproximativ 500 de locuri de muncă. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS