15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriNe aliniem să producem pentru Ford

Ne aliniem să producem pentru Ford

Managerul general al companiei Yazaki România, Jorge Damasceno, a povestit într-un scurt interviu acordat GdS la inaugurarea fabricii din Caracal de ce grupul japonez a ales să investească în orăşelul din judeţul Olt şi nu în Craiova, unde activează fabrica Ford, pentru care Yazaki va produce toată gama de cablaje

GdS: De ce aţi ales să investiţi în Caracal şi nu în Craiova?
Jorge Damasceno: Noi ne-am relocat în Caracal. În oraşul Caracal am găsit un potenţial uriaş, din punctul nostru de vedere, în special din perspectiva resurselor umane. De asemenea, oraşul oferă o locaţie eficientă din punct de vedere geografic, precum şi tradiţie în industria uşoară. Acest lucru nu înseamnă că în Craiova nu există o asemenea tradiţie. Politica Yazaki este, în mare parte, orientată spre localizarea operaţiunilor în afara perimetrului constructorului auto. Nu mergem niciodată chiar în mijloc. De asemenea, aceasta ne oferă flexibilitatea pentru dezvoltări viitoare.

GdS: Salariile sunt mai mari la Caracal decât la Ploieşti?
J.D.: Nu. Probabil condiţile pot fi puţin diferite. Până acum am angajat peste 500 de oameni şi vom ajunge la 1.000 şi am vrut să ne asigurăm că vom putea fi operaţionali.

GdS: Aţi cerut ajutor de stat de la guvern?
J.D.: Noi nu utilizăm ajutor de stat. Aceasta este politica Yazaki. Am folosit resursele noastre pentru a face afaceri. Acest lucru nu înseamnă că pe viitor nu vom putea începe…

GdS: Care a fost cel mai dificil lucru de realizat când aţi investit în România?
J.D.: Cel mai dificil cred că a fost să ridicăm prima fabrică în România. După aceea am ridicat calitatea, iar de acum încolo ne concentrăm pe calitate.

GdS: În activitatea Yazaki lucraţi şi cu furnizori români?
J.D.: Da, lucrăm.

GdS: Inclusiv aici, la Caracal?
J.D.: Desigur. Şi aici lucrăm cu furnizori români.

GdS: Ce părere aveţi despre infrastructura existentă de la Caracal la Craiova?
J.D.: Infrastructura poate fi îmbunătăţită. Aveţi nevoie de multe îmbunătăţiri ale infrastructurii nu numai de la Caracal la Craiova, ci în general, pentru că noi avem un lanţ logistic complex.

GdS: Cât vă aşteptaţi să crească afacerea Yazaki anul viitor?
J.D.: Estimăm o creştere cu 20-25% a businessului Yazaki în România anul viitor, pe fondul noii fabrici din Caracal. Acestea sunt aşteptările noastre, dar trebuie să fim obiectivi şi să ne aliniem condiţiilor pieţei.

GdS: Când începeţi producţia de cablaje pentru Ford? În ce lună?
J.D.: La începutul anului viitor. Nu cred că va fi în ianuarie, dar oricum, la începutul anului ne aliniem să producem pentru Ford.

GdS: Pentru câte maşini Ford B-Max veţi produce cablaje la Caracal?
J.D.: Acestea sunt detalii ale businessului, care nu sunt disponibile la acest moment. Ce pot să spun din partea Yazaki este că noi suntem pregătiţi să avem o producţie bună pentru Craiova.

GdS: Veţi mai investi în România?
J.D.: Da, dacă se menţin condiţiile macroeconomice, atunci vom creşte afacerile noastre în România. Avem experienţă, forţă de muncă, iar industria auto în România se dezvoltă rapid.

GdS: Veţi continua să produceţi cablaje pentru alte modele, în afară de Fiesta şi B-Max?
J.D.: În acest moment nu avem planuri pentru alte modele Ford, dar Yazaki este lider mondial pe acest segment şi suntem deschişi la alte oportunităţi pentru a ne dezvolta afacerea în România.

GdS: De ce aţi închiriat spaţiul de producţie şi nu aţi construit unul? Este mai rapid, mai ieftin?
J.D.: Unul dintre motive a fost acela că a fost mai rapid să închiriem. De obicei, căutăm să avem condiţii bune în locaţiile pe unde mergem. Nu se pune problema preţului, ci să facem totul astfel încât să fim operaţionali cât mai rapid şi să îmbunătăţim condiţiile pe care le găsim la faţa locului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII