15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriÎncepe construirea autostrăzii Fordului

Începe construirea autostrăzii Fordului

Peste un an şi jumătate ar trebui să fie gata primul tronson al Centurii de Sud a Craiovei, cunoscută drept „autostrada Fordului”. Drumul va fi construit pe patru benzi, va avea două parcări uriaşe pentru tirurile Ford şi se va întinde de la DN 6 (înainte de Cârcea) şi până la intersecţia cu DN 65 – Craiova-Slatina.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat ieri că a semnat contractul de execuţie a lucrărilor pentru construcţia centurii ocolitoare Craiova-Sud, cunoscută şi sub numele de „autostrada Fordului“, pentru că a fost prinsă în planurile companiei la solicitarea celor de la Ford. Este vorba doar de prima parte a centurii, cea de care are nevoie Ford, pentru a putea transporta către Slatina-Bucureşti maşinile ce vor fi fabricate la Craiova. Tronsonul scos la licitaţie, în lungime de 6,28 kilometri, a fost câştigat de asocierea între italienii de la S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori S.p.A. şi SECOL Romania SRL. Valoarea contractului de execuţie a celor 6,28 kilometri de drum este de 35,9 milioane de lei fără TVA (43,4 milioane de lei cu tot cu TVA), iar obiectivul investiţional va fi finanţat în proporţie de 69,25% din bani europeni, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Traseul Centurii
de Sud a Craiovei

Potrivit CNADNR, „varianta de ocolire a Craiovei porneşte din DN 6 km 21+850, înainte de localitatea Cârcea, traseul fiind alcătuit din curbe cu raze cuprinse între 1.000 şi 1.150 de metri, corespunzătoare unei viteze de 100 de kilometri pe oră. Traseul proiectat ocoleşte o zonă nou-construită (cartierul Magnolia – n.r.) şi se continuă printr-un pasaj denivelat ce trece peste o cale ferată neelectrificată, Craiova – Slatina – Piatra Olt. Revenirea în DN 65 a variantei de ocolire a Craiovei se face în zona kilometrului 9+360, printr-o intersecţie giratorie“. Este aşteptat şi tronsonul al doilea al Centurii de Sud, care va porni de la Cârcea şi va intersecta drumul Craiova-Calafat, undeva la Branişte (Podari).

Cum va fi autostrada Fordului

„Drumul va avea o lăţime de 17 metri, plus un acostament de 1,5 metri de fiecare parte. Vor fi construite două parcări imense pe la jumătatea traseului, fiecare având 7.000 de metri pătraţi. Parcările vor fi ca în Occident, dotate cu toate utilităţile, băi cu duşuri etc. Va fi o parcare pe dreapta, iar alta pe stânga şi se vor construi pe suprafeţe mai mari decât cele două parcări prevăzute pe ruta Alexandria-Craiova, care vor avea 4.000 de metri pătraţi fiecare“, spunea, în urmă cu câteva luni, pentru GdS, şeful Biroului Reabilitări Drumuri din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova,  Dumitru Palada. 
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

24 COMENTARII