Modernizarea liniei CFR Craiova – Calafat: între 400 şi 660 de milioane de euro



CFR are la dispoziţie patru variante pentru modernizarea liniei de cale ferată şi a creşterii vitezei de deplasare la 160 km/h. Banii ar urma să provină din alocaţiile europene pe POS Transport în perioada 2014 – 2020.

Electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat poate costa între 400 şi 660 de milioane de euro, a informat CFR SA. Tronsonul de cale ferată face parte din Coridorul IV de transport european, care va lega ţara noastră de Bulgaria, prin Podul Vidin – Calafat, estimat să fie finalizat în 2012.

Modernizarea rutei presupune eliminarea defectelor infrastructurii, modificarea geometriei, prin creşterea razelor curbelor, precum şi modificări de traseu în anumite zone şi realizarea de tunele sau viaducte, în funcţie de alternativa aleasă. Lungimea traseului poate varia între 107 şi 125 de kilometri, iar costurile sunt estimate la 400 – 660 de milioane de euro, în funcţie de varianta aleasă. Lucrările prevăzute să fie efectuate constau în reabilitarea liniilor actuale şi consolidarea terasamentelor, precum şi sistematizarea şi modernizarea gărilor şi a peroanelor. De asemenea, linia va fi electrificată.

Au propus electrificarea liniei


În urma acestor lucrări, viteza maximă de circulaţie a trenurilor va fi de 160 km/h – pentru trenurile de călători şi 120 km/h – pentru cele de marfă. În prima variantă, lungimea traseului este de 107 km, iar distanţa pe care se poate circula cu viteza maximă de 160 km/h este de 52 km. Costurile s-ar ridica la aproape 412 milioane de euro. În a doua variantă, lungimea traseului este mai mică – 106,4 km, dar distanţa la care se poate circula la viteza maximă creşte la 84,7 km. Cheltuielile sunt şi ele puţin mai mari – 430 de milioane de euro. A treia variantă include cel mai scurt traseu – 104,7, însă cea mai mare parte a lui (94,9 km). Valoarea investiţiei creşte simţitor, la 543 de milioane de euro. În fine, cel mai lung traseu (125,5 km) poate costa 664,3 milioane de euro, iar distanţa de maximă viteză este şi ea cea mai mare – 117,3 km. Modernizările trebuie să fie finalizate până în 2017, banii urmând să fie asiguraţi din POS de transport 2014 – 2020.  

CFR precizează că firma angajată ca şi consultant lucrează la „revizuirea“ studiului de fezabilitate. Anul trecut, consultanţii italieni de la Italfer Spa au fost la un pas să declanşeze un imens scandal, după ce printre măsurile propuse pentru creşterea vitezei de circulaţie au inclus şi modernizările la reţeaua electrică. Asta, deşi toată lumea ştia că ruta Craiova – Calafat este neelectrificată.



Comenteaza acum

16 Comentarii

  1. nae din craiova said:

    si cine mama dracu mai merge la calafat cu trenul!ce sa caute la calafat cu trenul oltenii cand sunt atatea curse de microbuze din autogara?se mai spala niste bani prin aceasta investitie?

  2. ioooo said:

    investitia ar fi rentabila mai mult pe partea de marfa decat de calatori cum zice si nae n-are ce cata olteanu in directia aia ,dar deh coridor paneuropean adik din vest pana in grecia nu ? si atunci se cam merita ,mai ales ca sunt si fonduri europene iar orice inv in infrastructura da de lucru la o gramada de industrii .

  3. fra said:

    frati-lor cum sa faca lucrarea asta italia cand ea e plina de analfabetii,chiar asa am ramas fara nici un inginer sau un proiectant decent,eu unul nu cred…cati someri sunt diplomati la noi cu acte in regula atati analfabeti are italia la ora actuala,adica 6 milioane,credeti-ma pe cuvant…chiar asa de ieftin n-e vindem,n-e plac noua macaroanele dar chiar asa mult nu cred.

  4. psycho_the_rapist said:

    N-ati inteles nimic: vreo 400 de milioane costa proiectl si studiile de fezabilitate, de restul sawe pun zece sine noi si opt traverse, si gata modernizarea. Viteze mari nu se vor atinge, din cauza caldurii, vara si a frigului, iarna. Inteles?

  5. nicu_rules said:

    STATI FRATILOR CAND SE VOR SUI TIGANII DE LA CERAT SA VEDETI CA NU O SA SE MAI MODERNIZEZE NIMIC CA FURA AIA TOT. SI SA INETELEGEM CA SE VA SCHIMBA SI TRASEUL ? PE UNDE ASTIA DE AICI NU DAU NIMIC CONCRET . EU LAS TOTUL LA MANA TIGANILOR

  6. arici said:

    n-am inteles mai nimic “A treia variantă include cel mai scurt traseu – 104,7, însă cea mai mare parte a lui (94,9 km). ” ?? Faceti articole sa priceapa lumea.

  7. ceferist said:

    Romanii vor circula si cu trenul daca va fi mai ieftin si mai confortabil. Apoi pot aparea si transportatori privati. Cred ca ar fi mai bine daca s-ar renunta la ramificatia Golenti – Poiana Mare si trenul sa treaca prin Poiana Mare, comuna cu foarte multi locuitori care ar putea sa rentabilizeze transportul de calatori. Cat priveste pe tigani care devasteaza si circula fara bilete, este din cauza ca actualmente calea ferata e fara stapan, de ce nu se intampla la fel si pe autobuzele de la privati?

  8. GRASUL.CRAIOVA@GMAIL.COM said:

    asta este GLUMA? au mai fost cheltuiti niste bani [IN ACTE !!!! ] pentru schimbarea stalpilor de curent [ NU AU EXISTAT NICIODATA NEFIIND ELECTRIFICAT ]……ESTE ADEVARAT ?

  9. taranu said:

    Bai nene,cred ca la pretul asta,sinele de cale ferata suntsuflate in aur.

  10. orasanu said:

    Bai nae,nu este vb neaparat de circulatia pe plan local,este vb de circulatia trenurilor de calatori si marfa in trafic international(dc stii ce e aia) …..

  11. asterisc said:

    Foarte frumos, dar ce marfă se va transporta pe noua cale ferată, până nu devine „furată”? Marfă din Turcia, către Nordul Europei? Că la cât producem noi…

  12. un roman said:

    am venit ieri de la bucuresti la craiova si am facut 4 ore cu trenul! si asta pe traseul magistrala europeana! cum orasul asta mort nu are nici un aeroport international modern si nici curse regulate cu vestul, nu ai cu ce sa te misti in zona asta! nu exista variante prea bune de a ajunge direct de aici in capitala sau direct in occident! e rau! e tare rau!

  13. pt. un roman said:

    🙂 ohooo :)) ce descoperiri neasteptate ! putai veni cu avionul Bucuresti-Craiova ca faceai 11 ore (nu e direct). Si ce cauti in vest, daca venisi la Craiova ?!! Stai pe loc ca e frumos la Craiova: avem fantani, asfalt in centru, piscina de la Isalnita, … ai ce face. Vacanta frumoasa !

  14. pt nae din craiova said:

    bai taran coclit ce esti, tie iti place dezastrul care se poate numi transport cu microbuze? ce frumos ar fi sa-i termine p-astia dupa ce refac calea ferata si baga un tren decent… bine ca si RI sau accelerat care sa nu opreasca decat in orase… caci mi-e mila de orice tren ar incapea pe mana nesimtitilor astora de tarani de la urzicuta cerat afumati motatei etc dar mai ales a TIGANILOR care circula fara bilet si inca e cineva care sa le permita asta!!! dezordinea vine de sus….sa speram ca se va face ceva cu ruta asta macar ca punct de trecere ca nu poate fi cazuta ca ceva ce sa dezmorteasca economic zona…. toti vor numai ajutor social nu e unul dispus sa munceasca….

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 19 iulie 2010

Actualitate

» Primăria Craiova îşi externalizează asistenţa socială
» FMI şi UE suspendă acordul de finanţare cu Ungaria
» Israelienii ar putea finanţa Avioane Craiova
» Filosofie fiscală de duminică
» ANM anunţă temperaturi ridicate şi furtuni
» Izvarna II, reloaded
» Declaraţiile fiscale, simplificate din 2011
» Poştaşul va strânge impozitele cetăţenilor din Ţicleni
» Peste 12.000 de licenţiaţi, la un pas de şomaj
» Gorj: 205 agenţi de poliţie, cercetaţi penal
» Craiovenii nu sunt interesaţi de asigurările de locuinţe
» Mehedinţi: Incendiu stins de pompierii gorjeni
» Bărbat înecat, căutat de pompierii doljeni
» Gorj: Titularizare cu note de 1,1 şi 1,4
» Condiţii mai uşoare pentru accesarea ajutoarelor de stat pentru IMM
» Craiova: Accident provocat de fiul judecătoarei Lazăr
» Tenis: Alexandra Dulgheru rămâne pe locul 28
» ANM anunţă depăşirea indicelui de confort termic în Oltenia
» Ţigări de contrabandă, găsite în Bulgaria într-un camion cu destinaţia România
» Marele premiu la Loto 6 din 49 nu a fost câştigat
» Dolj: Conflict în trafic la Popasul turistic Başcov
» Dolj: Două femei rănite într-un accident de circulaţie produs de un şofer băut

Local

» Dilema din Rast
» Ucisă de un şofer fără permis
» Preoteasă moartă în ştreang
» Transport ilegal de tutun, descoperit la Bechet
» Craiova, împânzită de poliţişti şi jandarmi
» România, fruntaşă la avorturi

Dolj

» Dezinsecţie împotriva ţânţarilor pe malul bulgăresc al Dunării

Gorj

» Hidranţi la Rânca

Sport

» Scurte ştiri
» Ibrahimovic revine în selecţionata Suediei
» Bosnia ar putea fi suspendată de FIFA şi UEFA
» Mourinho a început munca
» Vidic vrea la Real
» Sir Alex Ferguson refuză cupa cu otravă a Angliei
» Mititelu, îngândurat după amical
» Ştiinţa, prezentare spectaculoasă

Bani & Afaceri

» Modernizarea liniei CFR Craiova – Calafat: între 400 şi 660 de milioane de euro
» Impozit forfetar sau cotă unică? Aceasta-i întrebarea!

Magazin

» Întreruperi energie electrică de mâine
» Fereşte-te de radar!
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» HOROSCOP
» Cu chitara în ţara muzicii flamenco
» Scurte ştiri

Opinii

» Presa desfigurată (dinăuntru)

Top