12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024

Tunuri confirmate

Cheltuirea nejustificată a banilor la Serviciul Public Administraţia Pieţelor şi Târgurilor Craiova este confirmată prin raportul de audit.

Contractarea cu dedicaţie a sute de mii de lei din bugetul Serviciului Public Administraţia Pieţelor şi Târgurilor (SPAPT) Craiova, descoperită de jurnalişti luna trecută, face obiectul raportului de audit al Primăriei Craiova. Potrivit auditorilor, atât în cazul contractelor de reparaţii pe bandă rulantă, fără licitaţie, cât şi în cel al deszăpezirii, atribuirea directă a banilor obţinuţi din exploatarea bunurilor publice nu se justifică. Este vorba despre contractarea de lucrări de reparaţii generale în valoare de 82.507 lei, fără TVA, prin două acte încheiate în aceeaşi zi – 8 octombrie 2009, cu aceeaşi firmă – Ilcons Slatina, astfel încât suma pe fiecare contract să fie mai mică decât limita peste care autoritatea este obligată să organizeze licitaţie – 15.000 de euro.
„Ambele contracte fiind de natura lucrărilor de reparaţii trebuia încadrate la codul CPV 45453000 – Lucrări de reparaţii generale şi de renovare, iar procedura aplicată era «cerere de oferte» în SEAP, în loc de achiziţie directă, valoarea cumulată fiind de 82.507,8 lei exclusiv TVA, reprezentând aproximativ 19.600 de euro“, se arată în raportul de audit. În plus, din raport reiese că au fost încheiate acte adiţionale la contractele de bază, procedură aplicabilă numai în cazul licitaţiei, conform OUG nr. 34/2006, nu şi al atribuirii directe. Altă achiziţie fără licitaţie publică este achiziţionarea, tot în 2009, de tablă şi diverse accesorii pentru reparaţiile acoperişului de la Târgul Romaneşti, în valoare de 77.032 de lei, adică un pic peste 15.300 de euro la cursul valutar de la acea dată. Potrivit legii, era obligatorie organizarea licitaţiei publice. Ca să nu mai vorbim de faptul că în programul anual al achiziţiilor publice este trecută achiziţionarea a 500 kg de tablă în valoare totală de 1.650 de lei.

Deszăpezirea i-a topit

Alţi circa 50.000 de lei au fost plătiţi firmei Doxinex SRL Craiova în perioada decembrie 2009 – februarie 2010 pentru lucrări de deszăpezire executate în incinta pieţelor şi târgului din Craiova. Lucrările au fost contractate tot fără licitaţie publică, iar comenzile au fost date fără specificarea cantităţii, a preţului unitar şi a valorii. Ciudat este că, înainte cu o zi de a lansa prima comandă către Doxinex, SPAPT transmisese un referat de necesitate şi o comandă de lucrări, 336 din 16 decembrie, către Serviciul Public de Salubritate Craiova. Însă nu a aşteptat răspunsul. „Plata serviciilor s-a făcut în baza facturilor şi a rapoartelor de lucru confirmate de către anumite persoane prin semnătură indescifrabilă. Precizăm că nu se face dovada studierii pieţei pentru aceste servicii, nu există oferte de preţ şi nici aprobarea serviciilor prestate. (…) Autoritatea contractantă avea obligaţia să studieze o asemenea piaţă de servicii şi nu să comande serviciile unei firme care nu are în obiectul de activitate astfel de servicii“, se mai arată în raportul de audit. Acest tip de activitate şi estimarea fondurilor necesare derulării nici nu au fost incluse în programul anual al achiziţiilor publice, pe care fiecare autoritate este obligat să-l aprobe la începutul anului. Directorul SPAPT, Gheorghe Călinoiu, susţine că tot ce e în sarcina sa va justifica în faţa comisiei de disciplină a primăriei, organismul abilitat să analizeze raportul de audit şi să propună măsuri.

Plus un masterat pe banii SPAPT
Directorul Gheorghe Călinoiu a plătit din banii SPAPT 3.000 de lei reprezentând „taxă curs master“, conform contractului 313.169 din 28 octombrie 2009, încheiat cu Facultatea de Drept şi Ştiinţe Administrative. „E adevărat, dar am referat aprobat de primar, nr. 5.876, din 29.09.2009“, a spus Călinoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU