10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMăi bulgare, trage podul mai agale!

Măi bulgare, trage podul mai agale!

Bulgarii au înfipt pilonii viitorului pod Vidin-Calafat până pe partea românească a fluviului. Termenul de finalizare a fost mutat de Comisia Europeană din 2010 în 2012. În acest fel, autorităţile noastre ar avea răgazul necesar realizării infrastructurii de pe malul bulgăresc.

Vecinii bulgari au ajuns cu podul Vidin – Calafat pe şenalul navigabil al Dunării, aflat pe partea românească a fluviului, a relatat primarul din Calafat, Mircea Guţă. „Au ajuns pe şenalul navigabil, lucrează la piloni deocamdată. Circulaţia fluvială nu este afectată. Vasele sunt dirijate, iar lucrările sunt semnalizate, inclusiv luminos, pe timp de noapte“, a precizat primarul. Mircea Guţă spune că în această perioadă se lucrează intens şi la infrastructura rutieră aferentă piciorului românesc al podului. „Firma spaniolă Azvi şi-a luat subantreprenori, care execută lucrări în această perioadă“, a mai afirmat acesta.  

Berceanu spune că el a obţinut amânarea de la UE

Agenţiile bulgare de presă, citate de cele româneşti, au anunţat recent că ţara vecină a obţinut de la CE extinderea cu doi ani a termenului de finalizare a lucrărilor, din 2010 în 2012. Românii au avut şi ei câteva diferende cu spaniolii de la Azvi, care execută infrastructura pe malul românesc. Prin prelungirea termenului, se speră ca şi pe malul românesc lucrările să fie gata până la realizarea podului. Ministrul român al transporturilor, Radu Berceanu, susţine, în mod surprinzător, că el este cel care a reuşit decalarea termenului pentru execuţia podului.
„Bulgarii nu au obţinut nimic. Am fost recent împreună cu domnul preşedinte Traian Băsescu la Barroso (Jose Manuel Barroso – preşedintele Comisiei Europene – n.r.). Ce am discutat cu Barroso nu poate să fie pus pe seama că nu ştiu ce au obţinut bulgarii. Nu era nici un bulgar pe acolo. Noi am discutat despre proiectele ISPA şi am cerut ca la anumite proiecte (nu toate) să se permită o întârziere de un an în tragerea banilor din cauza problemelor legate de criză, iar la cele de peste 100 de milioane de euro să se prelungească cu doi ani. Era acolo şi comisarul Hahn (Johannes Hahn – comisarul pentru politici regionale al CE – n.r.), care a spus că şi ei s-au gândit la acelaşi lucru. Aşa că nu ştiu cum e cu bulgarii şi ce au obţinut“, a declarat Berceanu. Pentru construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la pod, România va primi de la UE 57 de milioane de euro prin ISPA, din care 11,98 milioane de euro cofinanţare asigurată de partea românească. Rămâne însă în aşteptare modernizarea drumului Craiova – Calafat, estimată la 80 de milioane de euro (şi a cărei licitaţie ar urma să aibă loc în acest an), precum şi a liniei CFR, neelectrificată în prezent.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII