21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPC-urile fac mai interesantă învăţarea

PC-urile fac mai interesantă învăţarea

85,5% din profesorii români sunt de părere că fiecare elev ar trebui să dispună de un laptop ca instrument de învăţare. Doar 1,6% dintre cei 136 de profesori români intervievaţi au declarat că pot oferi acces la laptopuri în clasă mai multor elevi simultan.

51,6% dintre profesori folosesc calculatoarele desktop din laboratoarele şcolii, unde mai mulţi elevi lucrează la acelaşi calculator. Doar 28,1% din cadrele didactice pot preda lecţii pe calculatoare desktop în clasă, cu acces multiplu. 21,9% susţin orele de curs pe laptopuri, în clasă, tot cu accesul simultan al elevilor la acelaşi computer. Potrivit studiului, nici unul dintre profesorii respondenţi nu îşi desfăşoară ora în sistemul un elev – un laptop. Profesorii sunt de părere că principalele cauze ale utilizării limitate sau ale neutilizării tehnologiei în şcoli sunt: lipsa de conţinut/ software corespunzător pentru susţinerea lecţiilor (30,9%), rezistenţa din interiorul şcolii (25%), lipsa conexiunii la internet (23,5%), lipsa fondurilor pentru achiziţionarea tehnologiei (22,1%).
În consecinţă, 77,9% din profesorii participanţi la studiu consideră că guvernul ar trebui să ia măsuri pentru a asigura accesul la computere în şcoli. 44,1% sunt de părere că este responsabilitatea şcolii să asigure resursele tehnologice, iar 16,2% consideră că aceasta este responsabilitatea părinţilor.

Importanţa învăţării cu ajutorul instrumentelor IT&C la clasele I – VIII

În măsura în care acest lucru este posibil, profesorii români din ciclul I – VIII aleg să îşi desfăşoare orele cu ajutorul computerului. 94,1% declară că folosesc calculatoarele ca parte a activităţilor la clasă. 60,9% declară că elevii au un interes mai mare de a învăţa utilizând calculatorul la şcoală. 64,1% susţin că prezenţa tehnologiei creşte frecvenţa la ore. 60,4% observă o concentrare mai bună a elevilor. 57,1% remarcă lucrul în echipă şi favorizarea dezvoltării competenţelor de cooperare. 57,3% vorbesc despre rezultate şcolare mai bune, iar 65,6%, despre o atitudine pozitivă la clasă a elevilor.
98,4% dintre profesori cred că deţinerea de cunoştinţe de operare a calculatorului îi pregăteşte pe elevi mai bine pentru viitoarea lor carieră profesională.
 
Importanţa predării cu ajutorul instrumentelor IT&C la clasele I – VIII
 
Profesorii respondenţi consideră că noua lor metodă de predare, asistată de computer, este în mod cert mai bună. 46,8% dintre ei susţin că PC-urile facilitează activitatea de predare. 43,5% declară că utilizând calculatoarele îşi pot adapta mai bine lecţiile pentru fiecare elev. 43,3% consideră că tehnologia este utilă în mod deosebit pentru adaptarea activităţilor de învăţare în cazul elevilor cu nevoi speciale de învăţare. Există însă şi cadre didactice mai puţin deschise la schimbare: 33,3% spun că tehnologia nu le ajută foarte mult să obţină un echilibru între învăţarea centrată pe profesor şi cea centrată pe elev. 45,3% susţin că tehnologia la clasă nu a avut nici un impact asupra activităţii de predare. 28,6% nu consideră că PC-urile le ajută să împărtăşească sau să obţină  conţinuturile lecţiilor de la/cu colegii. Posibilele explicaţii ale opoziţiei faţă de tehnologie sunt lipsa înţelegerii beneficiilor acesteia şi opinia conform căreia factorul personal este cel responsabil de manieră şi stilul de predare folosit, nu tehnica de calcul.

România şi celelalte state din regiunea EMEA

Rezultatele studiului naţional arată că profesorii români urmează trendul european, solicitând guvernului să se implice în dotarea cu computere şi conexiune la internet a şcolilor primare şi gimnaziale. Cadrele didactice autohtone împărtăşesc în aceeaşi măsură cu cele din restul Europei, Africa şi Orientul Mijlociu opinia că abilităţile de operare a PC-ului sunt benefice pentru dezvoltarea profesională ulterioară (România – 98,4%; EMEA – 98%).
În total, în regiune au fost intervievaţi 2.765 de profesori, dintre care 136 de români.

Sursa: www.euractiv.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU