14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBoss-ul Opel vrea să schimbe concepţiile angajaţilor săi

Boss-ul Opel vrea să schimbe concepţiile angajaţilor săi

Noul director executiv al Opel le-a cerut angajaţilor săi să înceteze cu acuzaţiile potrivit cărora compania-mamă General Motors este cauza problemelor pe care le are constructorul german de automobile şi să accepte neajunsurile din propria „curte“.

„Nu sunt de părere că trebuie să facem compania GM responsabilă de toate problemele noastre“, a afirmat Nick Reilly într-o scrisoare adresată angajaţilor Opel, după ce şi-a format săptămâna trecută noua echipă managerială. „Este doar o scuză pentru neasumarea responsabilităţii într-o situaţie dificilă“, a mai spus noul director executiv al Opel.
Problemele producătorului Opel, inclusiv neexistenţa în gamă a unui produs mai mic decât subcompactul model Corsa, vor fi probabil exacerbate de un declin al cererii pe piaţă în 2010, informează Automotive News, citând Reuters. În scrisoare, Reilly a estimat că piaţa auto europeană va pierde 1,5 milioane de unităţi în acest an, ceea ce implică un nivel total al vânzărilor de 12,1 milioane de unităţi. Reilly, preşedinte al General Motors Europe, a devenit vineri directorul executiv al Opel. Înainte de a se transfera în decembrie la divizia europeană a General Motors, Reilly a lucrat în cadrul diviziei GM Asia-Pacific din 2002, ultima funcţie fiind aceea de şef al operaţiunilor internaţionale ale constructorului. Tot săptămâna trecută, GM a declarat că a transferat către Opel la începutul acestei luni 650 de milioane de euro, echivalentul a 938 de milioane de dolari, subliniind totodată problemele pe care Reilly şi echipa sa le au de înfruntat. „Accelerarea avansurilor serveşte ca finanţare temporară pentru operaţiunile grupului Opel până când poate fi pus la punct un sistem de finanţare mai stabil“, au explicat reprezentanţii constructorului american.
GM are nevoie de 3,3 miliarde de euro pentru a restructura Opel şi divizia britanică Vauxhall. Guvernele europene din ţările în care Opel are fabrici vor urmări cu atenţie plăţile, dar şi noua echipă managerială condusă de Reilly, având în vedere că trebuie să pună la bătaie 2,7 miliarde de euro din banii contribuabililor în contul ajutorului pentru restructurare. Planul de restructurare include concedierea a peste 8.000 de muncitori din fabricile din Europa şi posibila închidere a unei uzine din Antwerp.

Vechi aliaţi, cooptaţi în echipa de conducere

Reilly, printre meritele căruia este recunoscut şi faptul că a salvat unitatea coreeană Daewoo a GM, a ales ca un vechi aliat să facă parte din noua echipă, alături de un „boss“ de producţie şi altul pe domeniul vânzărilor şi marketingului. Ca director financiar, Reilly l-a ales pe Mark James. Acesta a intrat în rândurile angajaţilor GM în 1991 şi a lucrat mai mulţi ani ca şef la Vauxhall, în Marea Britanie. În prezent, este directorul financiar al Daewoo. James va fi responsabil de crearea sistemului prin care oficialii europeni să poată urmări modul în care sunt cheltuiţi banii contribuabililor şi urmează să se asigure că Opel respectă paşii planului de restructurare.
În grupul de la cârma Opel a fost inclus şi Reinald Hoben, de naţionalitate germană, care se bucură de susţinerea sindicatelor, pe postul de şef de producţie, dar şi belgianul Alain Visser, dealer-ul favorit al Opel, care va conduce Departamentul de marketing şi vânzări. Divizia coreeană Daewoo, pe care Reilly a salvat-o de la colaps în urmă cu un deceniu, este privită de mai mulţi specialişti germani ca fiind în creştere pe piaţa europeană în detrimentul Opel. Daewoo a reuşit să prindă un loc pe piaţa „de acasă“ a Opel prin exporturi de Chevrolet-uri ieftine precum Matiz. A produs şi modelul Opel Antara, la care s-a renunţat în ciuda vânzărilor bune de Chevrolet Captiva, model construit pe aceeaşi linie de asamblare. Preocupat de resentimentele în creştere faţă propria persoană, Reilly a atacat acest subiect sensibil în prima conferinţă de presă în calitate de director la Opel, în decembrie, declarând că numai un singur procent din vânzările totale ale Opel a fost „victimă a canibalismului“ dintre cele două divizii GM, cea europeană şi Daewoo Chevrolet.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII