Eurogara prostiei

Eurogara nu poate fi dată în funcţiune

Au pus gara înaintea căii ferate sau, pe româneşte, „au pus carul înaintea boilor“. O gară din judeţul Mehedinţi, pentru care s-au cheltuit peste şase milioane de euro, nu poate fi dată în folosinţă CFR-ului şi nu poate funcţiona întrucât trenurile de călători ar trebui să treacă exact prin mijlocul peronului.

Cel mai îndrăzneţ proiect al unei Eurogări, poate cea mai scumpă din România, a fost pus pe hârtie în anul 2001, aprobat de Guvernul României în 2003, iar lucrările, care se ridicau la vremea aceea la 5.850.000 de euro, au fost începute de o firmă din Drobeta Turnu Severin în 2004, Eurogara nefiind finalizată nici până în prezent. De ce? Totul a plecat de la o ambiţie politică, deoarece investiţia nu se justifica pentru o staţie unde nici în vremurile cele mai bune ale CFR-ului numărul călătorilor nu era mai mare de 150-200 în 24 de ore. După ce constructorii au ajuns cu întârziere de peste patru ani la un nivel de aproape 90% din proiect, cheltuind de mult banii alocaţi, şi-au dat seama că de-abia acum începe greul. Proiectul este aproape imposibil de finalizat, dar va mai costa o avere. Prefectul judeţului Mehedinţi, Ion Mâţu, ar trebui să meargă la Guvernul României şi să facă lobby pentru ca staţia CFR din Drobeta Turnu Severin să primească încă 20 de milioane de euro.

 „Ca să poată fi dată în folosinţă Eurogara din Severin, în valoare de şase milioane de euro, mai trebuie circa… 20 de milioane de euro pentru realizarea peronului, prin desfiinţarea unei linii ferate. Este inadmisibil!“, a exclamat prefectul.

 Acest lucru i-a fost adus la cunoştinţă re­pre­zentantului guvernului în teri­toriu de adminis­tra­torul firmei executante a Euro­gării Severin, Trandafir Giuca, după o vizită pe şantier. „Sunt bucu­ros că avem cea mai frumoasă gară din Ro­mânia, cea mai pompoasă, extravagantă, dar este ina­dmisibil ca o gară să coste şase milioane de eu­ro, iar des­fiin­ţarea unei linii fe­rate, pentru ca gara să poată fi dată în folo­sinţă, să coste 20 de milioane de euro. Cred că la Caracal, lucrurile au stat mai bine decât aici, la noi. Păi cum să mă duc eu la Bucureşti să cer 20 de mi­li­oane de euro pentru a putea finaliza lucrările la Eu­rogară? Vă daţi seama că nici nu o să mă bage în seamă cei de acolo pe criza asta!“, a mai declarat Ion Mâţu.

Ambiţie electorală marca Mitrea!

Lucrările la Eurogara Se­ve­rin au început în 2004 şi au avut ca termen de finalizare 20 de luni. Costurile iniţiale au fost de 5.850.000 de euro, iar li­citaţia la CN CFR a fost câş­tigată de firma Building Exim, care aparţine soţilor Mihaela şi Tran­dafir Giuca. Construc­to­rul a declarat că, din păcate, lu­crările la clădire au fost de­ca­late până în 2010, însă, în opinia sa, nici anul acesta Eurogara nu va fi dată în funcţiune. Motivul prin­cipal îl constituie rea­liza­rea peronului din faţa gării, adi­că desfiinţarea liniei trei şi mu­tarea liniilor unu şi doi. Tran­dafir Giuca i-a explicat prefectului că aceasta face parte din altă etapă a pro­iectului care, din păcate, nu poate fi pusă în practică din lipsa fondurilor: „Ca să înţe­le­geţi mai bine, sunt două lucrări dis­tincte. Prima a fost cons­trucţia Eurogării, pe care, vedeţi şi dumneavoastră, am realizat-o în proporţie de 90%. Chestia cu desfiinţarea peronului unu tre­buia realizată doar din fon­duri externe, dar acum, când a apărut criza asta … Practic, des­fiinţarea liniei trei şi mu­tarea liniilor unu şi doi mai încolo implicau o lucrare complexă şi preten­ţioa­să, pe circa un kilometru lun­gi­me, în zona Gării Severin. E vor­ba de reconstruirea de linii elec­trice, macazuri şi multe chestiuni legate de siguranţa feroviară, iar costurile estimate sunt de 20 de mi­lioane de euro“.Proiectul Eurogara a luat naştere în anul în care soţia lui Miron Mitrea, Manuela Mitrea, candida pentru un fotoliu de deputat pentru Mehedinţi.

Eurogara, cadou pentru soţia Manuela

Pentru a câştiga cât mai mult capital electoral în vederea păstrării pe termen îndelungat a fotoliului de parlamentar, Manuela Mitrea, deputat din partea PSD Mehedinţi între 2000 şi 2008, a început în perioada 2000-2004, pe când soţul său, Miron Mitrea, deţinea portofoliul Ministerului Transporturilor, o adevărată campanie de construcţii în judeţ. Pentru început, a construit din banii guvernului o grădiniţă în Drobeta Turnu Severin, căreia şi astăzi i se spune „grădiniţa Manuela“. Pentru a fi sigură de alţi patru ani în Parlamentul României, Manuela împreună cu soţul său au pus piatra de temelie la ceea ce trebuia să fie cea mai modernă Eurogară din România. Aşa a apărut lucrarea de anvergură „Reabilitarea staţiei de cale ferată Drobeta Turnu Severin“. Conform proiectului, Eurogara cuprinde o clădire nouă, pasarelă pietonală spre oraş şi peron la linia întâi.

În tot acest timp, în Drobeta Turnu Severin, lângă colosala construcţie, opresc zilnic în aer liber atât trenurile de marfă, cât şi cele de călători, iar aceştia aşteaptă sub cerul liber legăturile.  „Din decembrie 2003, de când a început demolarea la o parte din vechea gară, aştept şi eu, ca oricare cetăţean, să avem o gară nouă. Acum, în gara veche avem o sală de aşteptare ca vai de lume. De fapt, e o cameră improprie, unde nici bănci nu sunt de ajuns!“, a declarat şeful Gării din Drobeta Turnu Severin, Marin Căpitanu.


Comenteaza acum

54 Comentarii

  1. hahaha said:

    parafrazându-l pe prostanac, manivela poate spune : “multumesc, iubirea mea Manuela Mitrea”

  2. pliktisitul said:

    “investitii” marca made in Romania, nici macar nu se poate comenta asa ceva

  3. ginardo said:

    poi da comnetati ca nu este bine dar de ce nu-se face nimic??? de ce nu este tras la raspundere nimeni_??? oare banii aia pt ce campanie au mai fost??? cei vinovati la puscarie si firma care nu a respectat termenul trebuia sanctionata si chiar inchisa

  4. Nemesis said:

    Au mai furat si ei niste fonduri, tot nu stiau cum, maine poimaine construim aici un laborator NASA si o pista de lansat nave spatiale, nu ca am avea ceva de trimis in spatiu, iar asta se poate efectua mai ieftin in Romania, pe baza de elastic.

  5. opinie said:

    Din lupta politica dintre partide pierde BOBORU, sa fim atenti niciodata realitatea nu este asa cum o prezinta presa.
    Presa a fost si va fi Partinica si Doctrinara, inclusiv politica investitiilor este bineinteles politica, nu conteaza cat se pierde.

  6. Jean said:

    Pai si din 2004 si pana acum nu au existat guverne?
    Nu cumva Tariceanu zicea ca economia duduie??
    Nu au putut gasi fonduri pt a termina-o sau tipic romanesc, ambitiile au fost pe primul loc??
    Uite asa ne intoarcem cu 50 de ani in urma unde bunicii stateau si asteptau trenul in zapada!!

  7. TEPES VODA said:

    BA TANTALAILOR ,BA PREFECTU LU PESTE, CAND PAMPALAII AIA SAU APUCAT DE LUCRU NU IA MAI CONTROLAT NIMENI ?. Vai de mama noastra .

  8. Ciprian said:

    De unde asta cu “150-200 de oameni, in vremurile bune ale CFR-ului”?!..am plecat duminica trecuta de acolo si cred ca numai la un singur IC de Bucuresti erau cel putin 100 de oameni!..sa nu mai vorbesc de cati erau la cele sper Timisoara(avand in vedere ca majoritatea celor de acolo, pleaca spre vest, nu spre est)

  9. eur ogaru said:

    tipic pt rrumini, isi fac camera de drum “a buna” si locuiesc in cocioaba de linga ca nu mai au bani s-o finiseze

  10. [email protected] said:

    OARE CE VA MAI URMA PENTRU CASTIGAREA ELECTORATULUI ?PASAJELE LUI SOLOMON ASCUND si ele ceva de genul asta ?poate dupa inceperea constructiei la ele vor ajunge la devierea tramvaiului pe rocada veche…ca nu este terenul foarte bun si nu va rezista pasajul.DACA ROMANIA NU-I IN DESERT CA DUBAIUL…..UNDE SE GANDESTE INAINTE DE PROIECTARE

  11. gar-garistul said:

    Ce nu stiti este ca intre Manuela Mitrea si Mihaela Giuca este un grad de rudenie(verisoare),s pun mucalitii;cert este ca trebuiau bani de campania din 2004.Grav este insa ca la urcarea in vagoane daca mai esti si baran trebuie neaparat sa te ajute cineva,ptr,ca neexistand peron distanta dintre pamant si scara vagoanelor este de peste 1 metru;deasemenea,cfr -istii lui peste,opresc trenul la venirea dinspre Timisoara exact cu locomotiva in dreptul biroului de miscare ,vagoanele insirandu-se la 100-150 de metri de EUROGARA lui peste prajit.

  12. ADEVAR said:

    ADEVARUL E CA NU-I INTERESEAZA NIMIC DECIT BANI . ASA SE FAC BANI IN ROMANIA SI SE NUMESC INGINERI FINANCIARE ,etc

  13. LEGIVNEA XIII GEMINA said:

    Complici, la acseasta mega-escrocherie,sun t urmatorii:fostul primar comunist DINU,deputatul(acum independent)NICOLICE A EUGEN,fostul presedinte al C.J.SIRBULESCU si toata organizatia PSD-MH!Se mai mira cineva de ce acest PSD este un partid perdant de 6 ani incoace?! In 2012,la parlamentare,nu vor avea mai mult 25%,iar in 2020 maxim 10%… Cele mai mari nenorociri le-au facut acesti psd-isti! Urmasii legitimi ai comunistilor.

  14. bucuresti said:

    beei oltenilor beei se vede treaba ca la voi s-a rasturnat caru. cu… glumetii

  15. Gherghe said:

    sa i-o trag lu’ coana mata bei buCUResteanule, …..intre urechi.

  16. capete SF said:

    Avem prea multi licentiati si merg lucrurile foarte bine pt o pusculita ori doua,deh!vin vremuri grele…..Practic,se vede bine cum prostanacii sant dictatori si cei destepti mor de foame,,,asta-i mentalitatea romaneasca in care,prin vise SF se va circula pe acoperisul aerogarii…

  17. tepes said:

    daca bruj dubai a costat 1,2 miliarde euro la noi daca s-ar construii ceva astemanator cit ar costa???????????????

  18. ITALIANU said:

    MARI SPECIALISTI CU INSTITUTU DE DINAINTE DE ANI 90 STEFAN GHEORGHIU SI ACUM SPIRU HARET,EXCROCI NOSTRI NOSTRI NOSTRI MIORITICI PTR CA LE STA IN MINA .SA-I MANINCE ILICITUL SA APARA LEGEA 18 .PREA MULTI HOTI

  19. elena said:

    numai la olteni se pot intampla asemenea minuni nui un caz rar sau mai intamplat sin caracal multe minuni asa ca acum sau mutat minunile mai sus doamne dale putina minta celor care fac aceste proiecte fara sa gandeasca inainte

  20. Aristotel said:

    Foarte interesant subiectul ! Dar eu ma intreb: cum au facut socoteala pentru peronul ala, daca toata investitia a costat cca 6 mil euro, in care probabil era prevazut si peronul ? Si cum, peronul separat, costa FIX, 20 mil euro ? Cine a facut calculele astea,? E un dobitoc ? Din ce-l face, e placat cu aur sau cu platina, sa coste un peron 20 mil. euro ? Cine crede ca poate obtine acesti bani? Este de trecut in cartea recordurilor ! Poate n-am inteles eu bine; il fac de la gara si pana la Crihala, sau pana la Simian ?

  21. Raz said:

    sa fie arestati si pusi la rece si mitrea si nevasta, banii sa fie inapoiati etc…dar cu ce justitie? cine sa faca asta?

  22. B said:

    Ciprian dragule, or fi fost nu stiu cati mushterii pentru un singur tren cand ai plecat tu din gara dar cand se fac planuri de afaceri si se calculeaza potentialele venituri de obicei se pleaca de la ‘clienti’ platitori… nu de la cei care merg cu ‘nasul’, e o mica mare diferenta. Nici o firma privata nu ar fi luat credit de la o banca cu asa potentiali clienti, mai bine zis atat de multi blatisti decat statul care avea de data sinecuri …. De asta e mai bine ca sectorul privat sa investeasca si nu statul, pentru ca de obicei statul da cu oistea in gard… sa nu mai vb ca nu mai recupereaza investitia never ever…

  23. IULIAN.MARINECI said:

    PAREREA MEA CA NU A FOST O GRESEALA….AU FACUT-O INTENTIONAT CA SA MAI PRIMEASCA INCA 20 DE MIL PT FINALIZARE.LE-A CAM DAT CRIZA PLANURILE PESTE CAP…..AR FI MERS ACUM 20 DE MIL PT IMPARTZEALA…….GH INION BAIETZI…SPER CA ATZI FACUT ECONOMII DIN SUMA ALOCATA INITIAL……HAI K NICI 6 MIL NU E RAU………….POAT E IN 2050 SE TRAG SI VINOVATII LA RASPUNDERE……

  24. thethinker said:

    Si au mai si daramat vechea gara, care era numai buna pentru oras desi avea aproape 100 de ani. Trebuia reabilitata, restaurata si eventual extinsa pe verticala cu 1-2 milioane.
    Asta este economia PSD!

  25. robert said:

    cred ca va inselati, cineva construieste ceva si va luati de ei (cei ce nu construiti) , ati ramas de caurata, bravo lor ca au construit o asemenea gara, pacat ca cfreul prefera sa dea oamani afara, si sa nu investeasca un chior in linia de cale ferata sa se poata circula cu macar 100km pe ora ar fi ceva…

  26. Danutz said:

    Nu problema celor 20 mil euro,ii va aloca guvernul din “pusculita de rezerva”.Uita-ti ca dl Mitea pesedistul este in gratiile dlui presedinte BASESCU?Problema GRAVA este ca isi bat miseleste joc de noi fara scrupule.Dar pana cand mai fratilor??? Cine stie?……Asteptam JUSTITIA DIVINA. DUMNEZEU este cu noi!

  27. Punctul G said:

    Bine,cel putin,ca au asezat-o in zona pe unde trece trenul ca….dupa mintea lor,puteai sa auzi ca au construit-o pe camp,pe unde trec doar carute si tractoare,sau…in padure,pe unde nu trece nimeni,..asa insa,chiar daca nu poate fi folosita,cel putin reprezinta un element peisagistic ce incanta ochiul calatorului.Cred ca ar fi nimerit ca un “om cu suflet “sa faca un filmulet si sa-l puna pe you tube,..sa vada si aia din Dubai ce proiectanti avem noi si sa le para rau,…pana la lacrimi,ca nu i-au invitat pe ai nostri sa le conceapa cladirea aia cu care se lauda acuma…Va dati seama ce minunatia ar fi iesit…?

  28. doi said:

    Nici cu terenul de golf al Elenei Udrea, nu -mi este rusine ! Da clasa garii, ce ziceti?

  29. ralu said:

    se poate rezolva domne ca si asa nu e asa de mare traficul. si asa un tren din romania se caca pe el pana ajunge de la Craiova la Severin, cei 112 km de cale ferata ii face un personal in circa 3 ore, dar sa nu va ganditi ca daca mergeti cu accelertul ajungeti mai devreme, doar cu 20 de minute mai devreme, iar cu rapidul cu 35 de minute mai devreme pe aceeasi distanta. La cat purcoi de bani s-a papat acolo se mai gasesc cativa banuti sa faca un amarat de peron de 60-70 cm inaltime sa poata cobori si urca oamenii. Sau mai exista o solutie, ca si asa vad ca nu mai are statul nici un leut, vindeti tot, ca am auzit ca e nerentabil, ca si aeroporturile si TAROMUL. Mai puneti de un bir, de prostia celor care v-au votat si se rezolva, faceti rost de bani pentru vilute, terenuri de golf, masinute, posetute, avionete, diamante si iahturi ca tot s-au ieftinit ca sa le puteti cumpara.

  30. Terente regele baltilor said:

    Ce lucru ca lumea a fost facut de un oltean ? Nici unul , asa ca nu va mai mirati ca prostii.

  31. rodica said:

    mai desteptilor nu va mai ledati de CARACAL la acest oras minunea a fost o macara care a construit trei blocurii in jurul ei , dar sa demontat si gata iar constructorii nu erau din CARACAL dar gara ce fac o demonteaza, mai mare risul , vai mama lor , cineva va plati SI CALCULATI CA NU OLTENI SINT DE VINA …..SALTARE

  32. clau said:

    Ziceti ceva si de pasarela de la Ciochiuta … care trece exact prin cablurile CFR-ului si nu poate fi terminata …

  33. Bernard said:

    AM auzit de multe ore in romania, ” noi avem cele mai tare inginer, informatician, arhitecti….”
    Sau cam dus toti cred ! ! !
    HAI ROMANIA ! ! !

  34. de afară said:

    nu ei (cetăţenii) îşi aleg pe cei ce vor să-i reprezinte?TOT ÎNAINTE

  35. building exim said:

    @Alin Giuculescu
    De ce nu incercati sa vedeti si legaturile dintre fam. Giuca si fam. Mitrea?

  36. Massimo Maccarone said:

    De ce costă 20 mil. EURO niște șine de cale ferată, niște macaze, niște semnale și niște sârme electrice? Nu-i cam mult?!? Eu cred că da. Dar aici e altă discuție : unde-i problema? Constructorii au greșit sau proiectanții? A fost gara construită greșit, măsurătorile fiind făcute ”în doru’ lelii”, nerespectându-se instrucțiunile din proiect, sau proiectul însuși e greșit, cu măsurători aiurea?!? Faceți-mă să pricep!

  37. maverick said:

    Dupa ce psd-ul a iesit de la guvernare,ailalti de dupa ei,din ambitie NU AU VRUT sa finanteze restul lucrarii( care in niciun caz nu ajungea la astronomica suma trecuta in articol).Dar de ,de ce sa fie meritul psd-istilor.Las-o mai bine in paragina!

  38. pt.#38 said:

    Cu pasarela aia e alta poveste.Firma greceasca,care a facut soseaua si trebuia sa faca si pasarela,a papat banii,a facut lucrare de cacao,a dat spaga,a plecat putin,a facut o alta firma care toarna asfalt pe undeva prin Moldova,unde istoria se va repeta!!!

  39. marius said:

    Vezi gara din Iasi-aproape cat palatul culturii ,noua si goala, k sa nu mai vb k mai este si gara noua sau vezi gara din Galatzi sau din alte partzi ale tzarii! Astea sunt afacerile ministrilor si ale oamenilor din partid –incuiatzilor! NU se modernizeaza linii de cale ferata k de acolo nu se poate fura, nu se pune linie electriifcata k nu se poate fura ; metrul de sina costa atat ,cel de fit atat, traversa atat. La constructii se poate fura de 3-4 ori din valoarea reala a proiectului! Oricum ,degeaba ai gari k acestea sunt imobile, trenurile circula si dak or merge mai tare decat dricurile poate or fi si clientzi si bani mai multzi ! in rest ,jaf la drumu mare si institutionalizat !

  40. gogu said:

    Domnilor reporteri, de ce nu ne spuneti cine a facut proiectele pentru eurogara si mutarea liniei si cine a verificat proiectele?
    Politic ienii pot decide orice, dar transpunerea in practica a deciziilor trebuie sa fie apanajul unor specialisti in domeniu!
    Cine sunt acestia?

  41. OK said:

    PTR. NR . 27 – AI SESIZAT PERFECT . AS ADAUGA STIE CINEVA CIT SA FOLOSIT ACEST SISTEM AL ,, PROSTIEI ,, CE PRODUCE BANI – SI NU PUTINI – SI DE CIND……….

  42. din cate vad aici said:

    mai degraba eurogara prostitutiei..ati gresit titlul :)))

  43. Venom said:

    Articol de top in preferintele cititorilor Gazetei de Sud, dar plagiat la nesimtire dupa Editie Speciala, unde textul a aparut pe 7 iulie 2009.

    http://www. editie.ro/new/mod.ph p?mod=stiri&sectiune =online&idcat=13&ids tire=86235&title=Eur ogara-din-Severin–m ai-tare-decat-povest ile-cu-Caracalul

  44. din cate se mai vede said:

    alo eurogara..alias domnu cu nesimtirea..ai auzit de libertatea presei?!..ca prob lucrezi in domeniu sau pe langa el..adica daca editia sau Times-ul(facem o comparatie absurda tocmai de aia nu dau caps look) au dat o stire …restu numai au voie sa anunte cititoru?o fi gazeta mai citita ce te bagi..:)))daca iei bonuri de masa de acolo..asta este nene..mai taie din ele

  45. Venom said:

    Pt 51: Oricine are voie sa revina, sa reia, sa actualizeze un subiect si sa-l duca mai departe in ce directie vrea. Dar nu ai voie sa dai copy paste pe mai mult de jumatate din munca altuia si sa semnezi cu nesimtire Alin Ghiciulescu. Uita-te pe textul aparut in editie si vezi cate paragrafe sunt identice.

  46. miorlau said:

    tipic oltenesc asa stiura ei sa faca treaba, pe mine nu ma mira de la olteni te poti astepta la orice in materie de prostie

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 6 ianuarie 2010

Actualitate

» Profesorii nu vor mai primi banii pentru cărţi
» Creşte numărul doljenilor vaccinaţi
» Carmen Coşoveanu, cercetată în stare de libertate
» Parlamentarii au tăiat ”din pix” 10% din CAS
» Boc: Delegaţia FMI va veni după 15 ianuarie pentru discuţii
» Udrea vrea ANL-uri prin „Prima Casă“ şi teren de golf
» Guvernul măreşte din nou preţul maşinilor noi
» Mehedinţi: Un infractor a pus mâna pe crucea Bobotezei
» Olt: „Botezul cailor“, la Slătioara
» Mogulii fictivi ciugulesc din Craiova
» Ministerul Sănătăţii vrea să introducă taxă pe fast-food

Local

» O femeie şi un bărbat din Olt au murit de gripă nouă
» Bătrân accidentat pe trecerea de pietoni
» O şoferiţă a lovit trei maşini
» Cod galben în sud-vestul Olteniei
» Familie rănită grav într-un accident la Fălcoiu
» Înşelăciuni pe bandă rulantă

Gorj

» Scurte ştiri

Sport

» Reunire în efectiv redus
» Vali Badea îşi caută echipă
» „Răducu este peste Barbu“
» Dorel Soica a semnat cu Al-Ettifaq
» Neagoe, neplătit de Ştiinţa?
» De ce nu Trică?
» Antrenori găsim, dar echipă avem?
» Laszlo Sepsi, de la Benfica la FC Timişoara
» Liga I, pe locul 11
» Mancini îl vrea pe Chivu la City
» Mutu revine după două luni
» Peterhansel l-a detronat pe Sainz
» Paleu l-a desfiinţat pe Gaţu
» Olaru continuă la Auckland
» România, perdantă în faţa Spaniei
» Istudora, Ghinea şi Doagă – incluşi în lotul olimpic

Bani & Afaceri

» Eurogara prostiei
» Spyker face ultima ofertă pentru Saab
» Preţul căldurii îngheaţă
» BNR dă semnalul reducerii dobânzilor
» Unii fac reduceri de personal, Ion Călinoiu angajează

Magazin

» Picătura de cunoaştere
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Fereşte-te de radar!
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» Ciorbă de potroace
» Voalul miresei, planta care vă înviorează locuinţa
» Porţelanul, la rang de artă
» Moda „la grădiniţă“

Opinii

» Privind înainte cu mânie

Top