17 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriSalonul de la Frankfurt, marcat de optimism

Salonul de la Frankfurt, marcat de optimism

Vestea că vânzările de automobile în Europa sunt în creştere pentru a treia lună consecutiv este de bun augur pentru Salonul Auto de la Frankfurt, unde constructorii îşi prezintă tehnologiile „verzi“, despre care speră că vor transforma industria, informează Yahoo News, citând Reuters.

Vânzările de automobile noi au crescut în Europa cu trei procente luna trecută, potrivit Asociaţiei ACEA, care a atras atenţia că acest lucru se datorează bonusurilor oferite de guverne. În momentul în care bonusurile la cumpărarea automobilelor noi se vor termina, sectorul vânzărilor ar putea primi altă lovitură. Marin Winterkorn, director executiv al Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a declarat că există semnale pozitive, în ciuda faptului că nu s-a încheiat deocamdată criza din sectorul auto.
Pe de altă parte, Toyota Motor Corp. se aşteaptă ca vânzările să stagneze ori chiar să scadă în 2010, pe măsură ce programele de stimulare a vânzărilor ajung la final, potrivit declaraţiilor şefului operaţiunilor din Europa al constructorului nipon. „Nu sunt optimişti“, a spus Tadashi Arashima, preşedintele Toyota Europe.
Reprezentanţii Porsche au explicat că volumul de vânzări pe 12 luni al companiei era în iulie cu 25% mai mic, reprezentând o cădere de două ori mai rapidă decât a veniturilor. Friedrich Eichiner, şeful Finanţelor de la BMW, a declarat că se aşteaptă la o uşoară îmbunătăţire a vânzărilor în 2010, adăugând că producătorul bavarez ar putea ieşi pe profit anul acesta dacă scăderea vânzărilor nu coboară sub pragul de 15 procente. Există semnale pozitive şi din pieţele în curs de dezvoltare. În India, în luna august, s-a constatat o creştere a vânzărilor timp de şapte luni consecutive, iar în aceeaşi perioadă, în Rusia, despre care se spunea că va fi cea mai mare piaţă auto din Europa înainte de criza financiară, în ultimele patru luni „prăpastia“ în care se găsesc vânzările auto s-a micşorat.

Primele de la guvern, pe sfârşite

În Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, unde în august vânzările au crescut cu 28% faţă de luna precedentă, programul prin care se oferea suma de 2.500 de euro la cumpărarea unei maşini noi a ajuns la final. Franţa a promis că va menţine programul până în 2011. Salonul de la Frankfurt este un bun prilej pentru analişti de a urmări consecinţele deciziei General Motors de a vinde divizia sa europeană Opel către grupul de investitori condus de compania canadiană Magna.
Acordul dintre compania chineză BAIC şi suedezii de la Koenigsegg pentru cumpărarea Saab, oferta făcută de Geely Automotive pentru Volvo, toate acestea sunt privite ca semne pozitive ale industriei. BMW este în tratative cu grupul francez PSA privind o colaborare pentru dezvoltarea şi cumpărarea de componente. Preşedintele VW, Ferdinand Piech, a avansat ipoteza potrivit căreia compania ar putea prelua şi alte mărci, după Porsche AG. Porsche ar fi a zecea marcă a grupului dacă va fi cumpărată de VW.
La Frankfurt, Renault vine cu patru concepte de automobile electrice, în timp ce Hyundai prezintă conceptul hibrid Metro şi i10 cu propulsie electrică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII