10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriSilver Arrow are 75 de ani

Silver Arrow are 75 de ani

În urmă cu 75 de ani a început unul dintre cele mai importante capitole din istoria sporturilor cu motor. În mai 1934, maşinile de curse germane au fost supranumite „Silver Arrow“ în momentul în care au intrat pentru prima dată pe pista Avus din Berlin. Deşi nici Auto Union, compania din care s-a dezvoltat Audi, şi nici Mercedes-Benz nu au câştigat acea cursă, nu a durat mult până când cele două au început să domine cursele internaţionale de Grand Prix.
Această situaţie a durat până la declanşarea celui de-al doilea război mondial, în 1939. Pare aproape incredibil, însă, în 1936, maşinile de curse Auto Union ajungeau la o viteză maximă de 380 km/h pe lungile piste ale circuitului Avus.
Maşinile de curse cu emblema celor patru inele au fost înscrise în circuitul Avus din Berlin pe 27 mai 1934. Primii piloţi Auto Union au fost Hans Stuck, August Momberger şi Hermann Prince zu Leiningen. Maşinile au fost vopsite argintii, însă cea mai remarcabilă diferenţă era motorul poziţionat în spatele pilotului. 1934 a fost primul sezon de curse în care designerii a trebuit să se plieze pe noua formulă: maşinile trebuia să cântărească maximum 750 de kilograme, însă dimensiunea motorului şi tipul de combustibil nu erau limitate.

Viteză medie de 245 km/h

Ferdinand Porsche a fost creierul din spatele maşinilor de curse Auto Union. Designul a fost creat special pentru grupul a cărui istorie începe din 1932 prin fuziunea mărcilor Audi, DKW, Horch şi Wanderer. Acesta a supervizat manufacturarea şi testarea lor încă din martie 1933, la departamentul de curse Auto Union din cadrul fabricii Horch de la Zwickau. Aprobarea designului său a avut la bază şi caracteristicile motorului de cel puţin 250 CP la 4.500 rpm. Pilotul Hans Stuck a confirmat inovaţia în momentul în care a doborât recordul de viteză pe circuitul Avus în martie 1934. În timpul cursei, maşinile Auto Union au făcut un spectacol remarcabil. Chiar şi pe durata probelor, viteza medie pe tur înregistrată de Hans Stuck a fost de 245 km/h, fiind clar cine era cel mai rapid concurent. Deşi cursa s-a desfăşurat pe o ploaie torenţială, maşinile Auto Union au fost cu un pas înaintea celorlalte (cu Momberger înregistrând cea mai mare viteză medie, de 225,8 km/h). Până în cel de-al zecelea tur, Stuck luase aproape un minut avans în momentul în care a apărut o eroare tehnică.
Momberger s-a clasat al treilea, în spatele piloţilor Alfa Romeo, Guz Moll şi Achille Varzi. Cu totul accidental, echipa Mercedes se confrunta cu probleme tehnice şi decisese să nu intre în cursă.

Curierul Naţional

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS