10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMarketingul on line creşte succesul

Marketingul on line creşte succesul

Pe lângă mijloacele clasice, internetul poate oferi soluţii numeroase de promovare prin motoare de căutare (search engine marketing), comunicarea în mediile sociale (social media communication), marketing viral. Pentru a fi eficiente, acestea trebuie abordate cu grijă.

Chiar dacă nu există o reţetă de promovare care poate fi aplicată la toate afacerile, în paralel cu mijloacele clasice de promovare, internetul poate aduce un plus de imagine, pe măsură ce creşte numărul utilizatorilor. Pe lângă crearea unui site bun, care să conţină toate informaţiile necesare (cine este firma X, ce oferă, preţurile practicate, contact), optimizat pentru motoarele de căutare, specialiştii vă sfătuiesc să aveţi în vedere şi comunicarea în mediile sociale (bloguri, forumuri etc.), care aduce succesul pe termen mediu şi lung.
„Reţelele sociale nu sunt marketing agresiv, nici PR, ci dialog“, a declarat Tudor Totolici, strategy consultant la MB Dragan, la o conferinţă organizată recent la Craiova. Potrivit acestuia, comunicarea prin reţele sociale are mai multe avantaje: informarea şi creşterea încrederii actualilor şi potenţialilor clienţi, atragerea unora noi, rezolvarea problemelor la nivel personal cu ei. „Interacţiunea nu înseamnă doar să dai un răspuns, ci trebuie să vă implicaţi în tot procesul. Important este ca subiectul pe care-l aduceţi în discuţie să fie de valoare“, a adăugat Totolici, care a atras atenţia asupra faptului că, atunci când apare o reacţie negativă pe un forum sau pe un blog, aceasta se răspândeşte foarte uşor, astfel că este recomandat să reacţionaţi atunci când omul a avut problema sau la interval scurt.

Marketingul viral

Alt mod de promovare on line este şi marketingul viral. „Acesta implică transmiterea unui mesaj de marketing cu viteză rapidă. Nu e manipulare. Este puterea zvonurilor şi a recomandărilor“, a precizat Adrian Soare, strategy director Metromind. Acest tip de marketing imită procesul de virusare, doar că în locul virusului apare un mesaj de marketing, iar oamenii sunt cei care transmit, cu bună ştiinţă, acest mesaj mai departe. Dacă un procent cât mai mare de potenţiali sau actuali clienţi trimit (forward) mai departe mesajul de marketing cât mai multor persoane (prieteni, rude, colegi), atunci creşterea numărului de receptori ai mesajului este exponenţială. Rezultatul este mărirea numărului celor care primesc mesajul, la nişte costuri reduse. Oamenii nu transmit orice mesaj.
„Oamenii dau mai departe dacă i-ai făcut să râdă, dacă au primit o recomandare bună, dacă le stimulezi spiritul de competiţie (joc, miză), dacă au posibilitatea de a câştiga bani uşor, dacă pot ajuta la o cauză nobilă şi orice altceva i-ar putea face să simtă o emoţie puternică“, a adăugat Adrian Soare. Acesta a subliniat că, pe lângă faptul că trebuie să fie atractiv, oamenii către care este trimis trebuie să fie influenţi, deoarece marketingul viral funcţionează atâta timp cât mesajul vine de la persoane de încredere.

„85% din căutări se opresc la prima pagină“

Comunicarea în mediile sociale (social media communication) şi marketingul viral nu sunt însă singurele metode de promovare prin intermediul internetului. „Există situaţii în care publicitatea on line nu mai atrage clienţi şi nu face decât să enerveze, iar pe site-ul firmei nu sunt vizitatori“, a precizat Gabi Nistoran, manager al biroului din Craiova al MB Dragan.
Acesta a explicat că vizitatorii pot fi atraşi către site-ul firmei prin intermediul motoarelor de căutare.
„Trebuie să fim poziţionaţi acolo unde oamenii caută, iar 85% din căutări se opresc la prima pagină“, a adăugat Nistoran. Un model de publicitate pe internet care utilizează motoarele de căutare şi site-urile de conţinut (cum ar fi blogurile) este Pay Per Click (PPC), în cazul căruia firma plăteşte pentru fiecare clic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS