21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriTe adaptezi sau dispari de pe piaţă

Te adaptezi sau dispari de pe piaţă

În condiţiile economice actuale, afacerile din domeniul imobiliar nu mai sunt nici pe departe la fel de înfloritoare ca în anii trecuţi. Pentru a avea succes în această perioadă, agenţiile trebuie să dea dovadă în primul rând de seriozitate şi adaptabilitate.

Într-o perioadă în care contractarea creditelor a fost restrictivă, iar craiovenii au fost destul de ponderaţi în a investi bani în imobile, numărul agenţiilor imobiliare a scăzut. „Situaţia nu e roz în piaţa imobiliară din Craiova. Din 160 de agenţii declarate în 2007-2008, în prezent maximum 30 mai sunt active“, a declarat Cristian Clenciu, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Agenţiilor Imobiliare (ARAI). „În această perioadă tendinţa este de scădere a cheltuielilor deoarece multe dintre ele nu se recuperează. Unele agenţii şi-au suspendat deja activitatea sau au dezvoltat o activitate conexă“, a precizat Nicolae Pătraşcu, directorul Uniunii Patronale a Agenţiilor Imobiliare (UPAI) Oltenia. De altfel, în ultimele luni au rezistat doar cei care şi-au câştigat o piaţă prin recomandări.
Situaţia este la fel de grea şi la nivel de regiune. „În Oltenia, doar în Vâlcea şi Craiova se mai lucrează. În Târgu Jiu, Slatina şi Drobeta Turnu Severin merge mai prost“, a adăugat Clenciu, care a explicat că în această perioadă cel mai bine stau agenţiile din Bucureşti, Timişoara, Cluj, Constanţa şi Piteşti.

Succesul pe timp de criză se bazează pe seriozitate

Chiar dacă trec printr-o perioadă dificilă, afacerile din domeniul imobiliar nu sunt însă o cauză pierdută. Dimpotrivă, cu o abordare corespunzătoare a problemei, situaţia actuală s-ar putea schimba în bine. „Succesul în această perioadă se bazează pe seriozitate şi pe cât de bun negociator este agentul pentru clienţii săi“, a explicat Nicolae Pătraşcu.
În afară de seriozitate şi eficacitate, factori decisivi vor fi abordarea profesională şi serviciile oferite, care trebuie să fie mult mai elaborate. Potrivit analiştilor, activităţile conexe (consultanţă financiară, activităţi de dezvoltatori imobiliari) devin un „must have“ în această perioadă. „Vor rezista cei care pot susţine financiar activitatea pe perioada de criză prin dezvoltarea de afaceri conexe“, a spus Cristian Clenciu.

Agenţii imobiliari trebuie să se adapteze noilor condiţii de piaţă

Chiar şi atitudinea cu care agenţii imobiliari îşi tratează clienţii va fi un factor decisiv în perioada următoare. După ce mulţi jucători din piaţă au acordat atenţie în primul rând activităţilor care au generat un câştig imediat, aceştia va trebui să acorde o mai mare importanţă conceptelor de „clase de risc“, „termen lung“ sau „planificare financiară“. Astfel, vor fi mult mai atenţi în luarea deciziilor, mai precauţi atunci când va fi vorba de noi achiziţii, dar, mai ales, vor pune un preţ mai mare pe evaluările proprietăţilor. „Sper ca de acum înainte succesul în această piaţă să fie bazat în primul rând pe educaţie, muncă şi seriozitate, şi nu doar pe speculaţii. Cred că agenţii imobiliari au greşit în ultimii ani, în primul rând, că nu au acordat mai multă atenţie educaţiei şi formării profesionale pe termen lung“, a declarat pentru wall-street.ro Bogdan Georgescu, preşedintele companiei de consultanţă imobiliară Colliers International.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS