21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCofetăria Aida, un dulce succes

Cofetăria Aida, un dulce succes

Pentru că implică realizarea şi comercializarea de produse perisabile, laboratorul de cofetărie nu este o afacere tocmai uşoară. Totuşi, Cofetăria Aida a reuşit să se impună pe piaţa de profil şi comercializează peste 35 de sortimente de prăjituri în câteva dintre marile centre comerciale din Craiova şi într-o locaţie proprie din cartierul Lăpuş. Cum a evoluat firma în numai trei ani şi care este secretul ei ne spune administratorul Dorian Hopârtean.

R:Cum v-a venit ideea unei astfel de afaceri?

Dorian Hopârtean: – Eu şi soţia mea consumam prăjituri din comerţ. Ne-am fi dorit însă altceva – prăjituri cu frişcă naturală, cu creme din unt şi ouă, nu praf de ouă -, aşa că ne-am hotărât să întreprindem ceva în acest sens. Suportul tehnic l-am avut din partea verişoarei soţiei, cofetar specializat, care a preluat această pasiune de la mama ei, aceasta lucrând ca maestru cofetar.

R:Cum a evoluat firma în timp?

D.H.: – Am început cu un punct de lucru în Lăpuş, în 2005, cu o investiţie de aproximativ 15.000 de euro în câteva vitrine frigorifice şi câteva utilaje. Datorită poziţionării nu tocmai bune a acestuia, după trei luni am decis să ne dezvoltăm afacerea prin distribuirea de produse de cofetărie în magazine de cartier. După un an, aveam deja 15-20 de locaţii în care distribuiam produsele noastre. După doi ani de la lansarea afacerii (în 2007), am decis însă că e timpul să dezvoltăm propriile locaţii, care să fie în spiritul ideii firmei – doream servicii şi produse de calitate şi foarte proaspete. În prezent, avem trei astfel de locaţii (una în Kaufland Slatina, una în Kaufland de pe Calea Bucureşti din Craiova, una în Metro – unde am dezvoltat şi o linie de autoservire). Au mai fost necesare investitii în utilaje şi echipamente performante de producţie de peste 20.000 de euro, investiţii ce permit asigurarea unei calităţi deosebite produselor noastre. Am păstrat şi patru clienţi de suflet pentru care facem în continuare distribuţie.

R:Cum a evoluat afacerea din punct de vedere al numărului de angajaţi şi al cifrei de afaceri?

D.H.: – Cifra de afaceri a avut o evoluţie constantă, crescând cu aproximativ 50% de la an la an. Când am pornit la drum, aveam cinci angajaţi, iar în prezent sunt 40.

R: – Este o afacere dificilă?

D.H.: Este o afacere delicată deoarece prăjiturile necesită o mai mare atenţie decât orice alt produs. Ne place însă ceea ce facem.

R:Care este secretul afacerii Aida?

D.H.: – Produsele de calitate, foarte proaspete şi ingredientele naturale, fără conservanţi. În plus, suntem foarte deschişi să aflăm părerea clienţilor, pentru că ei sunt foarte importanţi. Un rol incontestabil îl are resursa umană, angajaţii, fără de care nu am fi putut să evoluăm. Este o afacere clădită de oameni pentru oameni. Coordonatoarea de laborator, Oana, ne-a ajutat foarte mult alături de ceilalţi angajaţi dedicaţi, de încredere şi pasionaţi de ceea ce fac. În plus, am format un colectiv unit, serios şi responsabil. Importantă este şi tehnologia – utilaje şi echipamente performante.

R:Ce sfat aveţi pentru o persoană care visează la o afacere asemănătoare?

D.H.: – Trebuie, în primul rând, să-i placă domeniul culinar şi să se documenteze foarte bine cu privire la legislaţie. În plus, trebuie să-şi aleagă cu grijă oamenii, să aibă răbdare cu ei şi să-i trateze ca pe nişte parteneri de afaceri.

R:De-a lungul timpului, afacerea a cunoscut o serie de îmbunătăţiri. Ce planuri aveţi de viitor?

D.H.: – Avem în plan construirea unei locaţii moderne – un laborator. În plus, vrem să creăm din Aida un brand cunoscut, cu o rezonanţă plăcută.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII