22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMarmura Product, o afacere din piatră seacă

Marmura Product, o afacere din piatră seacă

În condiţiile în care gresia şi faianţa sunt preferatele multor oameni, să dezvolţi o afacere bazându-te pe marmură e un act de curaj. Totuşi, cu muncă şi perseverenţă, succesul poate veni repede.

Marmura Product este o firmă care are ca domeniu de activitate tăierea, fasonarea şi finisarea pietrei (prelucrarea marmurii şi a granitului în obiecte de decoraţiuni interioare şi exterioare – scări, pavaje, trepte, balustrade – şi obiecte de artă funerară). „Afacerea a fost lansată în 1997, cu o investiţie iniţială de 4.000 de dolari într-un teren de 2.000 mp. La momentul respectiv, ştiam doar că dorim să facem producţie. Faptul că am ales marmura a fost o întâmplare“, a declarat Mihai Bărdinici, administratorul societăţii, care a explicat că Marmura Product e o afacere de familie, cu trei asociaţi – tată şi doi fii (Vasile, Ştefăniţă şi Mihai Bărdinici).

 

Greutăţile afacerii

 

La momentul respectiv, domeniul de activitate era încă la început în Oltenia, aşa că informaţiile necesare afacerii le-au cules de pe internet, iar primele utilaje (cu randament scăzut, dar precizie bună) le-au făcut singuri. „Nimic nu e uşor. Orice problemă rezolvată naşte alte două. Mereu doreşti să creşti calitatea, producţia şi constaţi că tot ceea ce ai făcut azi e depăşit“, a spus Mihai Bărdinici.

În plus, personal calificat tânăr pentru acest domeniu nu există. „Încercăm să-i calificăm la locul de muncă, dar uneori nivelul scăzut de pregătire din şcoală te face să nu obţii performanţe. În plus, oameni dispuşi să muncească sunt puţini. Unii nu se duc la muncă, se duc la serviciu“, a precizat Bărdinici. Cu toate acestea, dezvoltarea a fost treptată, cu profituri mici, dar constante, iar în ultimii patru-cinci ani, cifra de afaceri s-a dublat anual. Secretul succesului a constat în multă muncă, perseverenţă şi noroc. „Nu banii sunt cei mai importanţi. Banii îi faci, iar cu ei faci alţi bani. Într-o afacere e 90% noroc, deşi şi-l mai face şi omul cu mâna lui. Dacă nu munceam 14-16 ore pe zi la început, nu ajungeam niciunde“, a spus administratorul firmei.

În plus, pentru a atinge un aşa nivel de dezvoltare, a fost nevoie de disciplină, hotărâre, implicare, colaborare şi încredere. „Suntem o familie şi ne completăm. Suntem ca degetele de la o mână, dar împreună formăm un pumn şi implicarea a dat rezultate“, a mai spus Mihai Bărdinici.

În plus, pornind de la ideea că schimbarea strategiei nu dă rezultate (sunt permise modificări, dar nu schimbări radicale), firma a avut o strategie clară de la început.

 

„O nereuşită are întotdeauna doi pierzători“

 

Afacerea a fost orientată spre clienţi şi spre comunicarea cu aceştia. „Chiar dacă am avut de pierdut sau de câştigat, ne-a interesat ca toţi clienţii să plece mulţumiţi. E important să legi o relaţie cu ei. O nereuşită are întotdeauna doi pierzători“, a mai spus Bărdinici.

Ca în orice afacere, nu comunicarea, ci seriozitatea este elementul esenţial al reuşitei. „Nu dăm niciodată o lucrare de proastă calitate şi, mai ales, niciodată nu venim cu modificări ulterioare de preţ. Dacă nu ai ştiut de la început ce trebuie să faci e treaba ta, nu a clientului“, a atenţionat administratorul firmei.

 

Secretele relaţiei cu banca

 

Cei care visează la o afacere în acest domeniu ar trebui să ştie că este loc în piaţă, dar să aibă în vedere faptul că băncile au un rol deosebit de important în afacere. „Nu poţi să dezvolţi o afacere punând ban peste ban. Abordarea la bancă e însă foarte importantă. Tu eşti client, iar banca e furnizor, nu stăpân. Cei mai mulţi nu ştiu să ceară bani la bănci şi acestea nu au curaj să le dea sumele necesare“, a precizat Mihai Bărdinici, care a subliniat faptul că băncile urmăresc să ajute o firmă pentru a se dezvolta şi nu pentru a supravieţui, aşa că nu e important să vii cu o idee nouă de afacere, ci cu minimum două-trei soluţii pentru orice eventuală problemă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII