5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAgentul de turism, omul cu vacanţa-n plic

Agentul de turism, omul cu vacanţa-n plic

Călătorii în toate colţurile lumii, şansa de a descoperi hoteluri, pensiuni, restaurante şi obiceiuri, îmbogăţirea culturii generale, ocazia de a oferi oamenilor o vacanţă de vis. Toate acestea se îmbină în munca agentului de turism.

 

O vacanţă în ţară sau în străinătate, la munte sau la mare, pensiune sau hotel, all inclusive sau doar mic dejun, cu avionul, autocarul sau cu maşina personală, în sezon sau în extrasezon? La toate întrebările legate de organizarea unei vacanţe vă răspunde prompt agentul de turism. „Persoanele care vor să lucreze într-o agenţie trebuie să ştie ceea ce vrea clientul fără să pună prea multe întrebări. Oamenii vin la un agent de turism ca la medic, spun tot ce vor, tot ce visează, iar în funcţie de asta agentul pune «diagnosticul» şi oferă vacanţa care li se potriveşte“, a explicat Marian Nicola, general manager la Agenţia de turism Mapamond Craiova.

Creator de servicii

Agentul de turism trebuie să fie un bun comunicator şi psiholog, negociator şi creativ. „O persoană care lucrează în turism trebuie să fie un creator de servicii. Să unească dorinţele şi visele clienţilor cu ceea ce oferă piaţa. Nu pot face promisiuni fără acoperire, deoarece în acest domeniu credibilitatea este foarte importantă. Trebuie să ştie să îşi prezinte marfa şi să convingă clientul să cumpere“, a declarat Nicola. Persoanele care vor să lucreze într-o agenţie de turism pot avea studii medii la licee de profil sau studii superioare, trebuie să cunoască două limbi străine cel puţin şi să aibă cultură generală.

Femeile, mai potrivite în turism

În acest domeniu se preferă fetele, pentru că ele au calităţile necesare unui astfel de job: răbdare, putere de convingere şi stabilitate. „În Craiova nu există şcoli de turism, sunt doar specializări, iar cei care termină facultăţi de profil nu se gândesc să lucreze în agenţii de turism. Fetele se înţeleg bine şi cu bărbaţii, şi cu femeile şi au anumite calităţi pe care băieţii nu le au. Această activitate parcă ar fi făcută pentru femei“, a precizat Marian Nicola.

„În spatele unei chitanţe se ascunde multă muncă“

Pentru a deveni un bun agent de turism, o persoană are nevoie de doi ani de activitate neîntreruptă în domeniu. Agentul trebuie să gestioneze fluxul de informaţii, să le clasifice şi să înveţe cât mai multe din toate segmentele de piaţă. Angajatul va trebui să cerceteze ofertele, să contracteze servicii de transport turistic şi servicii turistice, ticketing-rezervă şi să vândă bilete de transport internaţional, avion şi autocar. E necesar ca agentul să conceapă programe, să aibă studii de marketing, să deruleze contracte cu prestatorii interni şi externi, să întocmească documentele necesare turistului pentru serviciile cumpărate, să studieze piaţa autohtonă şi internaţională şi să promoveze vânzările. „Este un domeniu care, la prima vedere, poate părea simplu, dar în spatele unei chitanţe se ascunde multă muncă. Trebuie să oferi cele mai bune servicii, să faci rezervări, să primeşti toate confirmările, să stabileşti fiecare detaliu al vacanţei şi să ai tot timpul soluţii pentru situaţiile de criză. Dacă un client sună şi este nemulţumit de servicii, trebuie să îi oferi altceva în schimb, chiar dacă vă desparte o distanţă de mii de kilometri“, a explicat Nicola.

Călătorii gratis şi câteva sute de euro pe lună

În funcţie de munca pe care o depune într-o agenţie, angajatul poate câştiga până la o mie de euro pe lună, la care se adaugă alte bonusuri şi premii din partea agenţiei. Dacă îşi formează un portofoliu de clienţi, atunci succesul îi este asigurat. Are şansa să viziteze foarte multe din destinaţiile pe care le vinde şi astfel poate convinge mai uşor clientul să cumpere un pachet de servicii. „Se vizitează hotelurile din oferte, iar agentul poate pune întrebări ori cere lămuriri cu privire la servicii. Astfel, angajaţii pot oferi informaţii clienţilor, de unde să cumpere, de ce să se ferească, cum să reacţioneze în anumite situaţii“, a menţionat Marian Nicola. Într-o agenţie se lucrează în echipă, iar cea mai mare realizare a unui agent este să ajungă consultant în turism. În plan personal, cea mai mare satisfacţie este atunci când un client mulţumeşte agentului pentru vacanţa oferită. Dacă acesta revine şi cere un pachet de servicii pentru un weekend sau pentru altă vacanţă, atunci misiunea agentului a fost îndeplinită.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU