14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFarmaplant, o afacere de succes

Farmaplant, o afacere de succes

Cu toate că mai sunt persoane care nu cred în binefacerile tratamentelor alternative, o afacere în domeniul plantelor medicinale şi produselor naturiste se poate dezvolta frumos.

Farmaplant este o afacere care are drept obiect de activitate comercializarea plantelor medicinale şi a produselor naturiste, a articolelor tehnico-medicale şi a produselor farmaceutice (drogherie). Afacerea a început în urmă cu 12 ani, sub altă denumire şi implicit sub tutela altei firme. La momentul respectiv, Farmaplant era o firmă ce avea ca obiect de activitate comerţul cu articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte. „Ne-a venit ideea cu plantele medicinale după aproximativ doi ani de activitate în vechiul domeniu, în primul rând pentru că tot ceea ce comercializam nu mai era de actualitate, în al doilea rând pentru că erau «locul şi momentul» pe piaţă şi în al treilea rând, pentru că acei câţiva concurenţi care existau (în special Plafarul de Stat, cel mai apropiat de locaţia noastră), din punctul nostru de vedere, nu aveau o ofertă la desfacere aşa cum credeam noi că ar trebui să existe“, a declarat Ovidiu Ciurezu, directorul Farmaplant. Acesta a explicat că a pornit la drum cu convingerea că pe piaţa de profil din Craiova trebuia să vină cu ceva diferit, de calitate şi la preţuri competitive.

 

Propriul spaţiu, primul pas către reuşită

 

Investiţia cu care s-a pornit la drum a fost de aproximativ 11.000 de lei. „La momentul respectiv, cu 100 de milioane de lei vechi te puteai lansa într-o afacere bună“, a precizat Ovidiu Ciurezu. Investiţia cea mai mare (350.000 de lei) s-a făcut însă câţiva ani mai târziu. „În 2004, spaţiul de expunere în care desfăşuram activitatea devenise neîncăpător. În plus, pe piaţă apăruseră mult mai mulţi concurenţi, Farmaplantunii dintre ei aducând, din păcate, o imagine nu tocmai bună tratamentelor naturiste prin lipsa de profesionalism şi, mai ales, prin «locaţiile» în care-şi desfăşurau activitatea“, a adăugat Ciurezu. Acesta a decis să schimbe radical aspectul firmei şi a achiziţionat un spaţiu printr-un credit bancar, un spaţiu mult mai mare, care a necesitat însă renovări timp de un an.

 

Cheia succesului constă în dedicaţie, răbdare şi seriozitate

 

Acesta a fost, de fapt, primul pas important către succesul următor. „În acest domeniu, dacă nu ai un spaţiu propriu, într-o locaţie bună, prin care să elimini cheltuielile cu chiria, nu ai cum să evoluezi“, a afirmat Ovidiu Ciurezu. Cheia succesului în această afacere constă în dedicaţie, răbdare, deschidere către nou şi, bineînţeles, seriozitate. „Trebuie să te dedici afacerii. A fi patron nu înseamnă să-ţi fie ruşine să pui mâna pe un mop sau să aranjezi marfa în raft atunci când angajaţii nu au timp“, a adăugat directorul Farmaplant.

În plus, pentru a reuşi să ajungă la o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 de lei, în decembrie 2007 (potrivit lui Ciurezu, din 2005 şi până în prezent, cifra de afaceri a firmei a înregistrat creşteri de peste 280% în fiecare an), a fost nevoie şi de multă informare.

 

Greutăţile afacerii

 

Dezvoltarea firmei nu a fost un proces uşor. „După ce ne-am orientat către acest domeniu, a urmat o perioadă destul de lungă în care am început să căutăm distribuitori şi chiar producători pentru că la vremea respectivă aceştia nu existau“, a spus Ovidiu Ciurezu.

Altă greutate cu care s-a confruntat de-a lungul timpului directorul Farmaplant a fost şi aceea a personalului specializat. „Un personal specializat este cheia spre succesul afacerii pentru că nu poţi avea un personal necalificat şi, mai ales nerăbdător, care să vândă tratamente naturiste, indiferent cât de inofensive par“, a mai spus directorul firmei.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII