12.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMini-Toyota pentru piaţa europeană

Mini-Toyota pentru piaţa europeană

La Salonul Auto de la Frankfurt din toamnă, Toyota va prezenta un autoturism din clasa mini pentru piaţa europeană, informează site-ul www.informatiiauto.ro. Noul model va avea dimensiuni apropiate de cele ale modelului smart ForTwo.

Este posibil ca automobilul să împrumute caracteristici de la conceptul Endo proiectat pentru Toyota de studiourile de design europene ale Toyota, având două locuri în faţă şi un loc pentru un copil în spate. Potrivit unei surse apropiate companiei, noul mini va fi lansat pe piaţa europeană la mijlocul anului 2008.
Toyota se extinde pe piaţa europeană în special pe segmentul compact, unde a mărit producţia modelelor Yaris şi Aygo, pentru a face faţă cererii în creştere. Producţia modelului Toyota Yaris a crescut în ultimele 12 luni de la 59.445 de unităţi la 73.877 de unităţi pe an, iar producţia micuţului Aygo a crescut de la 27.527 de unităţi la 30.109 unităţi anual.
De asemenea, se zvoneşte că Toyota plănuieşte să intre pe piaţa auto low-cost cu un model care va avea un preţ mai mic decât Dacia Logan.

Audi Q5, testat sub camuflaj

Noul Audi Q5, prezentat sub forma conceptului Audi Coupe Quattro la salonul Auto de la Shanghai, a fost surprins în timpul unor teste, în Germania. În ciuda camuflajului, s-au distins forma caroseriei şi dimensiunile noului SUV.
Audi Q5 va fi rivalul lui X3 de la BMW şi viitorul GLK de la Mercedes şi va fi construit la fabrica din Ingolstadt, Germania. Audi a investit peste 300 de milioane de euro pentru producerea noului Audi Q5 şi pentru a ţine 1.700 de angajaţi. Platforma va fi aceeaşi ca la A5 şi viitorul A4, iar construcţia de serie va demara în 2008. Această platformă va face posibil ca Audi să ofere o gamă largă de motoare, printre care se numără cele pe benzină FSI cu patru şi şase cilindri şi motoarele diesel, cu celebrele 2.0 TDI şi 3.0 V6 TDI. Este posibil ca sub capotă să fie şi motorul 4.2 V8 la versiunea S-line. Toate versiunile de Q5 vor fi echipate cu un update al sistemului „quatro all-wheel-drive“, cu o cutie de viteze cu şase trepte manuală şi cu şapte trepte automată DSG. Se aşteaptă ca Q5 să vină echipat cu suspensii ajustabile pe aer şi un control în mediul off road. Spre deosebire de Q7, la Q5 se va renunţa la al treilea rând de scaune şi va avea doar cinci locuri.

Volkswagen prezintă noul propulsor 1.4 TSI

La „International Motor Symposium“ din Viena, VW a prezentat noul motor turbo pe benzină de 1.4 litri cu injecţie directă de combustibil TSI. Noul motor va echipa din 2008 Polo, Golf şi Touran, dezvoltând 122 CP şi 200 Nm. Aceleaşi performanţe le are şi motorul de 1.600 cmc (4 cilindri) aspirat normal cu injecţie directă de combustibil. Noul propulsor este construit pe seria de succes Twincharger, motoare ce au fost folosite pe modelele Golf şi Touran, celebrele 1.4 TSI cu 170, respectiv 140 CP.
La acest show din Viena, Volkswagen a prezentat şi noua cutie de viteze cu şapte trepte DSG, numită DQ200, concepută pentru a dezvolta un cuplu de până la 200 Nm, total diferită de predecesoarea sa, DQ250 cu şase trepte. Relaţia dintre noul motor turbo 1.400 cmc şi cutia cu şapte trepte de viteze DSG (DQ 200) este menită să îi ofere modelului Golf performanţe de top şi un consum mediu de combustibil de 5,8 litri/100 km.
(Rubrică realizată cu materiale preluate de pe www.informatiiauto.ro)

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS