12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDaewoo se pregateste de vânzare

Daewoo se pregateste de vânzare

Privatizarea Daewoo Automobile România (DWAR) se apropie de linia dreapta. Guvernul a decis ieri infiintarea Comisiei de privatizare a Daewoo România, condusa de ministrul finantelor, Sebastian Vladescu. Ceilalti membri vor fi ministrii Varujan Vosganian, Radu Berceanu, Gheorghe Barbu, Teodor Atanasiu, Razvan Orasanu si vicepresedintele AVAS, Laszlo Gyerko.


Potrivit purtatorului de cuvânt al guvernului, Oana Marinescu, atributiile comisiei constau in pregatirea si propunerea strategiei de privatizare, alegerea procedeelor si metodelor de privatizare, dar si realizarea intregului proces de privatizare. Marinescu a mai aratat ca noua comisie a fost infiintata in acest moment deoarece exista mai multe companii interesate sa preia fabrica. Purtatorul de cuvânt a precizat ca primul-ministru Calin Popescu Tariceanu a subliniat necesitatea ca aceasta comisie sa actioneze rapid si sa incheie procesul de privatizare foarte repede si transparent.


Ce se va intâmpla cu modelele Daewoo dupa privatizare


Pentru reprezentantii DWAR, infiintarea comisiei este un semn ca autoritatile vor privatiza compania in prima jumatate a acestui an, asa cum au declarat oficialii guvernului anul trecut. „O data cu infiintarea acestei comisii, probabil se va trece la un nivel de detaliere si aprofundare a planului de privatizare“, a declarat Valeriu Gârlea, purtatorul de cuvânt al DWAR. Privatizarea companiei de la Craiova ar putea insa scoate de pe piata modelele comercializate in prezent de DWAR, Cielo si Matiz, mai ales ca un oficial al General Motors, compania cu cele mai mari sanse sa ajunga proprietarul Daewoo România, a declarat recent ca, dupa cumparare, GM va produce in masa modelul Spark, varianta europeana a modelului Matiz. Valeriu Gârlea s-a ferit sa dea un pronostic, dar a spus ca vine o vreme in viata fiecarui model când trebuie sa iasa de pe piata. Acesta a precizat ca, probabil, actualele modele Daewoo vor fi inlocuite treptat de viitorul proprietar. „Este de asteptat ca in prima faza sa se continue productia actualelor modele, urmând ca acestea sa fie inlocuite. Nu se asteapta nimeni sa fie produse la nemurire. Orice model trebuie inlocuit dupa un anumit timp, daca nu mai este cerut pe piata si daca nu mai aduce profit“, a spus Gârlea, precizând ca modelul Cielo este inca profitabil. Actualii proprietari de masini Daewoo nu vor fi afectati de eventuala sistare a productiei. „Pe ei ii intereseaza sa aiba piese de schimb, iar la acest capitol nu vor fi probleme“, a completat purtatorul de cuvânt al DWAR.


Daewoo, rascumparata cu 60 de milioane de dolari


Daewoo România se afla in portofoliul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), fiind preluata o data cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie de la Ministerul Economiei. Statul român a finalizat preluarea DWAR la jumatatea lunii noiembrie, prin semnarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile România SA a Certificatului de Finalizare a Tranzactiei. Compania româna a platit 60 de milioane de dolari din bugetul propriu pentru rascumpararea a 51% din actiunile detinute de compania coreeana. In urma tranzactiei, statul detine 100% din capitalul social al Daewoo Craiova prin intermediul companiei Automobile Craiova SA, la care MEC este actionar majoritar, controlând 72,4% din capitalul social. Mai multe firme, printre care Ford, GM Daewoo Auto&Technology, Renault – Nissan, Cherry si Tata, si-au manifestat interesul pentru preluarea DWAR.


Daewoo Automobile România a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS