6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUn nou pasaj subteran în Craiova?

Un nou pasaj subteran în Craiova?

http://www.youtube.com/watch?v=3hRcIujmcxQ

La finalul şedinţei de ieri a Consiliului Local Craiova, viceprimarul Mihail Genoiu a anunţat că municipalitatea se gândeşte să realizeze un proiect pe fonduri europene pentru a rezolva problema traficului îngreunat din intersecţia Calea Bucureşti – bulevardul Carol I. Soluţia administraţiei locale? Un nou pasaj subteran care ar urma să treacă pe sub această intersecţie, înspre Piaţa Centrală.

Viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, a anunţat, în cadrul şedinţei consiliului local de ieri, la solicitarea consilierului Dan Cherciu, că municipalitatea se gândeşte la o soluţie pentru rezolvarea problemelor de trafic din intersecţia Calea Bucureşti – bulevardul Carol I. Autoritatea locală s-a consultat cu firma care a proiectat pasajul subteran, SC Search Corporation SRL, şi a ajuns la concluzia că singura soluţie ar fi construirea încă unui pasaj subteran în continuarea celui suprateran, care să treacă pe sub intersecţie şi să aibă ieşirea în zona Pieţei Centrale.

Tramvaiul – la suprafaţă, maşinile – în subteran

„Intersecţia la care faceţi referire este, într-adevăr, foarte dificilă. O să vă prezint în câteva etape ce s-a întâmplat şi ce se va întâmpla cu ea. Am stat de vorbă cu proiectanţii, cei ai pasajului subteran. Iniţial, a fost pasajul subteran cu ieşire undeva în zona fostului restaurant «Ţărăncuţa». Deoarece soluţia respectivă însemna exproprieri şi fonduri mult mai mari, a fost ciuntită la nivelul intersecţiei cu Calea Bucureşti, creând problemele respective. (…) În discuţiile pe care le-am avut la nivelul primăriei, am prevăzut pe noile proiecte europene, pe axele care se vor deschide, până în 2020, alt pasaj. Cel iniţial nu mai poate fi coborât din cauza nivelului la care a fost construit, însă soluţia pe care ne-au transmis-o cei de la Search Corporation, firma care a făcut proiectul iniţial, a fost de coborâre a benzilor auto pe Calea Bucureşti“, a spus viceprimarul Genoiu. Astfel, tramvaiul ar urma să rămână la suprafaţă, iar maşinile să circule în subteran, pe sub intersecţia străzii Calea Bucureşti cu bulevardul Carol, şi să iasă în zona Pieţei Mari. „Sistemul care se practică – avem şi exemplele din Bruxelles, Paris – este cel sinusoid: unul suprateran, unul subteran. Dacă noi am vrea la un moment dat să rezolvăm această arteră cu pasaje, ar însemna ca acest pasaj (cel de la Universitate – n.r.) să fie subteran, următorul de la Fraţii Goleşti să fie suprateran, dacă mergem la Institut, va trebui să fie iar subteran, iar la Viitorul, suprateran“, a spus Mihail Genoiu. Acesta a explicat, totodată, că sensul giratoriu de la Universitate este o soluţie provizorie pentru traficul din zonă.

Search Corporation: „Noi am avut o discuţie, dar nu pot oferi mai multe detalii“

Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România – filiala Oltenia, Radu Ionescu, a explicat pentru GdS că nu vede cum ar fi posibil un astfel de pasaj. „Soluţia asta se pare că este irealizabilă din punct de vedere fizic. Dar, având în vedere că nu dânsul (Mihail Genoiu – n.r.) a pronunţat soluţia, s-ar putea să fie legende legate de aceste pasaje. (…) O să-i facem o invitaţie domnului Genoiu, pentru că dânsul are o relaţie bună cu arhitecţii, ca să punem fiecare pe masă ce ştim şi ce gândim“, a spus preşedintele OAR Oltenia, Radu Ionescu. Acesta a afirmat, într-un interviu acordat GdS în trecut, că proiectele de interes pentu oraş ar trebui dezbătute pe larg şi productiv de către cei implicaţi direct sau indirect.
Contactat de GdS, Viorel Bucur, inginer proiectant în cadrul SC Search Corporation SRL, a confirmat că a purtat o discuţie cu viceprimarul Craiovei despre un eventual pasaj subteran, însă nu a dorit să explice despre ce este vorba. „Mai multe detalii puteţi afla chiar de la domnul Genoiu. Noi am avut o discuţie, dar nu vă pot spune mai multe. Cel mai potrivit ar fi să vorbiţi cu dumnealui“, a spus Viorel Bucur.

Când şi cum?

Semnul de întrebare se ridică, însă, la execuţia lucrărilor pentru reabilitarea străzii Calea Bucureşti. După cum a relatat GdS, primăria a scos la licitaţie contractul „Dezvoltarea transportului ecologic în municipiul Craiova“ pe fonduri europene, ce vizează reabilitarea străzii Calea Bucureşti, a sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie, amenajarea unor spaţii de parcare şi crearea de piste pentru biciclete. Conform unei declaraţii din luna ianuarie a primarului Lia Olguţa Vasilescu, lucrările pe Calea Bucureşti ar urma să înceapă după terminarea celor la linia de tramvai, cel mai probabil în toamnă. Având în vedere că reabilitarea are ca termen de execuţie 12 luni şi o garanţie de minimum cinci ani, neputându-se interveni la lucrări pe această perioadă, rămâne de văzut cum, când şi dacă ar putea fi realizat acest proiect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS