16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalUite pana, nu e pana!

Uite pana, nu e pana!

Serviciile CEZ lasă de dorit, iar asta au simţit pe pielea lor mulţi craioveni. Sătui de ceea ce li se întâmplă, ei le scriu reprezentanţilor companiei pentru a primi nişte răspunsuri oficiale la problemele lor. Uneori, acestea sunt halucinante şi se contrazic pe aceeaşi problemă, după cum ne-a scris o cititoare a Gazetei de Sud.

Craioveanca Veronica Bărbulescu s-a mutat din cartierul Sărari pe strada Câmpia Islaz, sperând, printre altele, că nu va mai avea de suferit de pe urma penelor de curent. Din păcate, alegerea nu a fost una tocmai bună, pentru că, deşi locuieşte în zona centrală, întreruperile de energie electrică nu au dispărut odată cu schimbarea domiciliului.
Femeia le-a scris celor de la CEZ în două rânduri, în acelaşi context al problemei penelor de curent, şi s-a trezit cu două răspunsuri total diferite. Într-unul dintre ele, primit pe 17 aprilie pentru o sesizare din 4 aprilie, i s-a dat un răspuns sfidător, cum că nu există probleme cu reţeaua electrică.
„Locul de consum este alimentat cu energie electrică din Postul de Transformare 320 aferent Liniei Electrice Subterană 20 KV Staţie Craiova Centru-L12. Au fost efectuate măsurători în Cutia de Distribuţie a locului de consum şi a rezultat că tensiunea se încadrează în limitele prevăzute de Standardul de Performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice. Conform analizei departamentului specializat, în urma verificărilor nu s-au înregistrat fluctuaţii de tensiune. De asemenea, din evidenţele operative ale departamentului specializat al CEZ Distribuţie SA, s-a constatat că nu a fost înregistrat deranjament în perioada invocată de dumneavoastră“, se arăta în răspunsul companiei. Vasăzică, Veronica Bărbulescu a avut vedenii şi, de fapt, nu a fost nici o întrerupere de energie electrică în timp ce în casa ei era un festival al luminilor intermitente.

Au întors-o ca la… CEZ

La altă sesizare către CEZ legată de aceeaşi problemă, înregistrată 19 iulie, consumatoarei i s-a dat un răspuns total diferit. „[…] A rezultat că, în perioada 01.01.2013-24.07.2013, au fost atât întreruperi programate, cât şi întreruperi accidentale. Realimentarea locurilor de consum afectate de aceste întreruperi s-a realizat în cel mai scurt timp posibil pentru tipurile de întreruperi şi configuraţia reţelei zonale şi care sunt conforme cu prevederile standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 28/2007. De menţionat faptul că întreruperile programate pentru lucrări în instalaţiile CEZ Distribuţie sunt anunţate, în timp util, în mass-media locale şi pe site-ul CEZ şi au drept scop creşterea gradului de siguranţă în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor. Întreruperile accidentale (avarii) au fost provocate de evenimente trecătoare sau intervenţia altor factori externi asupra reţelei. În aceste cazuri, CEZ Distribuţie a intervenit operativ pentru rezolvarea avariilor“, încearcă să se scuze compania după semnalarea în presă a cazurilor de pe străzile afectate. Reprezentanţii au anunţat că au executat lucrări de modernizare a reţelei în perioada 17.07-26.07.2013, pe care deja le-au finalizat, pentru a reduce numărul de întreruperi.

Următorul pas, Protecţia Consumatorului

Aşadar, în aprilie nu au existat pene de curent, conform primului răspuns al CEZ, iar în perioada 1 ianuarie – 27 iulie, acestea au apărut ca prin miracol şi compania s-a gândit să se apuce şi de reparaţii. Cititoarea GdS a menţionat că, în urma articolelor publicate în ziarul nostru, penele au dispărut în ultima săptămână, iar în cazul în care vor mai fi, femeia a promis că va merge mai departe: „Următorul meu pas este, dacă se mai întrerupe curentul, să mă adresez OPC-ului (Oficiul pentru Protecţia Consumatorului), având în vedere că am aceste sesizări care sunt relevante […] Din punctul meu de vedere, intervenţia dumneavoastră a ajutat foarte mult şi, în general, în România, am observat că unde intervine presa se mai mişcă ceva“.
Comisarul-şef adjunct al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Dolj, Gheorghe Marinescu, spune că este conştient de situaţia actuală. „CEZ nu face decât facturi, oamenii nu au drepturi, doar obligaţii. De mai multe ori ne-am autosesizat, dar numai pentru persoane fizice. Le-am mai dat şi amenzi, dar, când ne-am dus la ei, s-au rezolvat problemele. Nu-mi mai aduc aminte când le-am dat ultima amendă. Pe oameni nu-i interesează amenda, ci să li se rezolve problemele“, a spus Marinescu. Conform datelor oferite de CRPC Dolj, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie, s-au înregistrat 34 de reclamaţii ale doljenilor ce vizează SC CEZ SA. Dintre acestea, opt s-au referit la tensiune mare şi suprasarcină, 16 au fost legate de neplată şi taxele de rebranşare şi debranşare şi una a privit mutarea unui stâlp. În ceea ce priveşte avariile şi intemperiile, au fost înregistrate nouă reclamaţii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS