13.1 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalTramvaiele, oprite pentru doi ani

Tramvaiele, oprite pentru doi ani

De luna viitoare începe reabilitarea cu fonduri europene a liniei de tramvai din Craiova. De la 1 martie, intră în reabilitare primul tronson al căii de rulare a tramvaiului, cel cuprins între Podul Electroputere şi strada Caracal, licitaţia fiind câştigată de firma SCT Bucureşti. Ca atare, va fi oprită circulaţia tramvaielor de la Podul Electroputere şi până la Uzina Ford. De la 1 aprilie va fi închis şi celălalt tronson, de la Hanul Craioviţa până la Podul Electroputere, unde linia de tramvai va fi reabilitată de Marivila.

„Ne cerem scuze încă de pe acum“

„Cum tramvaiele nu vor mai putea circula, va trebui să acoperim cu autobuze necesarul de mijloace de transport. Pe primul tronson ne trebuie cam şase-şapte autobuze mari, iar pe al doilea tronson, care este şi cel mai lung, am avea nevoie de încă vreo 20 de autobuze. În total, ar fi nevoie de 25-26 de autobuze din parcul auto existent, care, după cum ştiţi, este insuficient. În prezent, dispunem de 134 de autobuze care funcţionează. Ăsta-i parcul auto, asta-i moştenirea celor 20 şi ceva de ani de după Revoluţie…“, a declarat Marcel Tănăsescu, noul director general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova.
Regia craioveană caută diverse soluţii pentru a acoperi acest deficit. Chiar dacă Primăria Craiova a promis achiziţionarea a 25 de autobuze noi în prima jumătate a acestui an, RAT nu mizează doar pe această variantă, aşa că a început o serie de discuţii cu alte regii de profil din ţară, inclusiv cu RATB, în vederea unui eventual „împrumut“ de autobuze.
„Dar, în primul rând, mizăm pe repararea autobuzelor defecte din parcul propriu. La un prim calcul, am putea acoperi acest necesar, dar cu o investiţie serioasă în piese şi în reparaţii. Practic, vom fi cam la limită cu numărul de autobuze, acoperind atât traseele obişnuite, dar suplinind şi tramvaiele. Dacă o să avem probleme cu unu-două autobuze, se va simţi. O vor simţi călătorii, aşa că ne cerem scuze în faţa lor încă de pe acum pentru faptul că va trebui să aştepte mai mult în staţii, în urma unor sincope în transportul în comun“, a explicat directorul RAT.

Fără tramvai timp de 24 de luni

Termenul de execuţie pentru tronsonul cel mai scurt, cel de la Podul Electroputere către Ford, este, conform contractului, de zece luni, aşa că, teoretic, la sfârşitul acestui an ar trebui să fie gata.
„Sună bine zece luni, însă grosul lucrărilor este pe celălalt tronson, care are termen de execuţie de 24 de luni. Iar până nu se termină lucrările pe cel de pe Calea Bucureşti şi Titulescu n-o să putem relua circulaţia tramvaielor nici pe celălalt sector, chiar dacă se va încheia reabilitarea lui. Aşadar, va trebui să suplinim circulaţia tramvaielor vreme de doi ani cu autobuze“, a menţionat Tănăsescu.
RAT solicitase Primăriei Craiova să achiziţioneze 50 de autobuze noi, iar primăriţa a promis regiei de transport local că va achiziţiona măcar 25 de autobuze în acest an, urmând ca diferenţa să fie achiziţionată după 2014, când astfel de cheltuieli în materie de transport devin eligibile pe fonduri europene.
„Sperăm să primim cele 25 de autobuze promise, care ar fi binevenite. În paralel, în funcţie de posibilităţile noastre financiare, intenţionăm să cumpărăm din forţe proprii nişte microbuze noi, pe care să le utilizăm pe anumite trasee, unde nu e nevoie de autobuze la anumite ore, când traficul de călători este mai redus“, a precizat directorul Marcel Tănăsescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS