11.2 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajȘtefan Stoica, președinte PNL Dolj: „PNL se opune proiectului Primăriei de a institui dubla taxare a parcărilor din Craiova“

Ștefan Stoica, președinte PNL Dolj: „PNL se opune proiectului Primăriei de a institui dubla taxare a parcărilor din Craiova“

Primăria Municipiului Craiova a pus în dezbatere publică, săptămâna trecută, proiectul de modificare a regulamentului privind aplicarea taxei pentru parcarea auto. Prin această modificare, administraţia PSD-istă a municipiului instituie alte 672 de locuri de parcare cu plată în zona centrală și pe bulevardul Calea București. În acest fel, în tot centrul orașului nu se va mai putea parca decât contra cost. În condițiile în care locuitorii Craiovei, posesori de autovehicule, plătesc obligatoriu o taxă anuală de parcare, prin acest nou regulament primăria intenţionează să îşi taxeze cetăţenii de două ori pentru același serviciu oferit: locul de parcare.
La dezbaterea publică organizată la primărie, primarul Mihail Genoiu a afirmat că introducerea celor peste 672 de noi locuri de parcare cu plată a fost solicitată de către craioveni, fără a prezenta vreo dovadă în acest sens. În ultimele luni, PNL Craiova a strâns peste 2.000 de semnături de la locatarii din centrul municipiului prin care aceștia solicitau introducerea unui program al parcărilor cu plată între orele 9.00-17.00, sâmbăta, duminica și la sărbătorile legale fără plată, iar pentru riverani parcarea să fie gratuită (acces pe bază de ecuson), deoarece ei plătesc anual 40 de lei taxa de parcare pentru aceleași locuri. Subliniem faptul că în alte orașe, acolo unde autorităţile locale lucrează în interesul cetăţenilor, au fost găsite cu uşurinţă soluții care includ abonamente diferențiate în funcție de zonă și eliminarea taxei anuale. La noi, primăria nu este interesată să rezolve problema numărului mic de locuri de parcare, ci doar să încaseze cât mai mulți bani la bugetul local.
Printre argumentele aduse de administraţia PSD a municipiului pentru introducerea unor noi parcări cu plată se numără fluidizarea traficului și rentabilizarea parcării subterane. Primarul Genoiu nu a explicat cum va ajuta introducerea de parcări cu plată pe bulevardul Calea București la fluidizarea traficului sau la rentabilizarea parcării subterane. Măsura anunțată a fost luată fără niciun studiu de impact şi fără a se propune soluții alternative pentru riverani. Realitatea este că primăria caută orice mijloace pentru a mai obține bani pentru un buget tot mai sărac și cheltuit fără cap. PNL înțelege necesitatea ca în zona centrală să existe locuri de parcare pentru persoanele care au nevoie să ajungă la instituțiile publice și agenții economici de aici, dar asta trebuie făcut printr-un program coerent de dezvoltare a unor parcări supraterane și fără a-i afecta pe riverani. Deoarece primăria a organizat un simulacru de consultare publică, PNL va începe în perioada următoare o campanie de informare a cetățenilor care locuiesc în zonele afectate de noua decizie a primăriei. Mai mult, PNL va lansa o campanie de strângere de semnături pentru a demonstra edililor că deciziile lor nu sunt susținute de locuitori.

Un oraș trebuie condus pentru cetățeni, nu împotriva lor!

 

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS