8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajCJ Dolj creşte numărul de servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor

CJ Dolj creşte numărul de servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor

Interesul pe care Consiliul Judeţean Dolj îl acordă în mod constant procesului de descentralizare a serviciilor publice, pentru apropierea acestora de cetăţean, se materializează prin deschiderea unui nou serviciu de evidenţă a persoanelor în judeţ. Acesta funcţionează, începând de joi, în comuna Ghidici, iar de el beneficiază cei 2.480 de locuitori, care vor putea obţine actele de identitate chiar în localitatea de domiciliu. Prin deschiderea acestui serviciu de evidenţă a persoanelor, este facilitat accesul cetăţenilor din comuna Ghidici la obţinerea unui nou act de identitate şi se diminuează cheltuielile şi timpul de aşteptare necesar eliberării acestuia. „Asigurăm începerea activităţii celui de-al 50-lea serviciu de evidenţă a persoanelor în judeţul nostru. Este o realizare în comun atât a autorităţilor locale, a consiliului judeţean şi a instituţiei noastre pentru că infrastructura, sediul, dotările au fost asigurate la nivel local, iar partea de formare a personalului angajat a fost în sarcina noastră. Serviciile locale de evidenţă a persoanelor au putut fi înfiinţate chiar în baza legii care a asigurat descentralizarea activităţii de evidenţă de la Ministerul de Interne în subordinea autorităţilor locale. Pe raza judeţului Dolj au funcţionat în 2005, momentul descentralizării, numai nouă servicii de evidenţă, acum deschidem pe cel de-al 50-lea, iar dinamica acestor servicii va continua. Avem încă 15 localităţi în aşteptare, iar alte trei şi-au manifestat intenţia de a deschide astfel de servicii, realizând facilităţile şi beneficiile pe care le aduc cetăţenilor lor. Marele avantaj al acestor servicii este că apropie eliberarea actului de identitate de cetăţean. Un om de la Ghidici trebuia să meargă Calafat, să aştepte cel puţin o săptămână până se procesează, se transmite şi se transportă actul de identitate, şi abia apoi să primească acest document. Acum, persoana care, dintr-un motiv sau altul, constată că nu mai deţine actul de identitate se poate duce la sediul acestui serviciu şi în maximum o jumătate de oră poate primi act de identitate şi îşi poate rezolva problemele“, a spus Marin Stănică, director executiv al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, instituţie aflată în subordinea CJ Dolj.
În scopul creşterii capacităţii autorităţilor locale de a oferi cât mai multe servicii la nivel local, Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor Dolj a iniţiat demersurile necesare pentru ca toate serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor să poată îndeplini şi alte competenţe cu care au fost învestite. „Aceste servicii publice de evidenţă a persoanelor aduc beneficii şi în ceea ce priveşte eliberarea paşapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare şi plăcuţelor de înmatriculare vehicule. Ele au funcţionat cu aceste competenţe şi înainte de 2005, iar apoi o perioadă, până când a fost pus în circulaţie paşaportul electronic şi, din motive de dotare, s-a ajuns ca aceste servicii să nu mai practice aceste competenţe. Am făcut deja demersuri ca aceste competenţe să poată fi exercitate pentru că beneficiile acestor servicii vor fi mult crescute, iar oamenii vor putea să evite distanţe şi termene destul de mari. Apreciez că, din punct de vedere al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Dolj, continuăm să capacităm autorităţile locale şi într-un proces de îmbunătăţire a legislaţiei, şi mă refer la posibilitatea ca în scurt timp actul de identitate să se poată elibera de către orice serviciu din ţară pentru fiecare dintre cetăţenii României. La momentul acesta, noi nu putem primi un alt act de identitate decât de la serviciul ce arondează localitatea de domiciliu. Dacă ne deplasăm la mare sau la munte şi pierdem actul de identitate, suntem nevoiţi să revenim în localitatea de domiciliu şi să obţinem un altul. Dacă se va trece la generalizarea eliberării actului de către orice serviciu, cum se întâmplă la momentul acesta la paşapoarte, s-ar simplifica aglomeraţia de la reşedinţele de judeţ. Alt avantaj ar fi posibilitatea de a creşte calitatea serviciilor, având în vedere că, dacă se va suspenda autorizarea accesului funcţionarilor de la un serviciu sau altul, cetăţenii din localitatea respectivă ar putea merge la vecini să îşi ridice actul de identitate“, a adăugat Marin Stănică.
Potrivit acestuia, a fost demarat şi un proces de transformare în ceea ce priveşte activitatea de stare civilă. E vorba de un proiect cu finanţare europeană, prin care se urmăreşte digitizarea stării civile. „Prin acest proces, fiecare cetăţean va putea primi certificat de naştere din orice loc din România sau din străinătate, de la misiunile diplomatice. Acest proiect trebuie implementat până în 2021“, a spus Marin Stănică.
Programul de funcționa-re a Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Ghidici va fi zilnic, de luni până vineri. Creşterea numărului de servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor care funcţionează în Dolj este rezultatul interesului pe care autorităţile judeţene îl acordă apropierii de cetăţeni şi asigurării stării de legalitate privind obținerea și valabilitatea actelor de identitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS