10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajPui pe jar, afacerea cu gust de grătar

Pui pe jar, afacerea cu gust de grătar

Un business care încântă papilele gustative ale doljenilor s-a dezvoltat în ultimii trei ani în Craiova. Antreprenorul Raul Iriza stăpânește afacerea Pui pe Jar, care contribuie la dezvoltarea locală în industria alimentară, deoarece utilizează preponderent produse românești din carne, achiziționate de la producători locali.
Businessul inedit Pui pe Jar s-a dezvoltat în Craiova, pe strada Nanterre, nr. 90, aducând plusvaloare gastronomică într-un domeniu care în 2015 era în faza de pionierat în România. Dezvoltat pe firma Raul BBQ, brandul Pui pe Jar este „copilul de suflet“ al antreprenorului craiovean Raul Iriza, care până la cei 46 de ani ai săi a acumulat o vastă experiență în vânzări, de aproximativ 25 de ani.

La început… a fost ideea

Raul Iriza a povestit cum a devenit, în scurt timp, Pui pe Jar de la o simplă idee de afaceri, un business cu notorietate. „Eram director de vânzări pe zece județe la Top Gel și călătoream foarte mult zi de zi. Consumam masa de prânz în diverse locuri, în diverse județe. Eram nemulțumit de serviciile de grătar din acele localități. Fie nu era curățenie, fie găseai doar mici pe grătar. Chiar mă gândeam de ce nu investește nimeni în acest domeniu, pentru a face lucrurile așa cum trebuie, cu carne proaspătă pe grătar. Apoi m-am gândit că aș putea face chiar eu o astfel de investiție. Prin ianuarie-februarie 2015 am văzut tipul acesta de afacere în Ploiești deschisă de un tip care a lucrat în Portugalia. Parcă Dumnezeu mi l-a scos în față. Atunci m-am hotărât să demarez afacerea“, povestește antreprenorul craiovean. Ideea de afaceri a lui Raul Iriza, coroborată cu absolvirea unui curs de eficientizare personală, intitulat Leadership Management International (LMI), care i-a schimbat viziunea de business, au condus la concretizarea investiției. Și-a vândut magazinul deținut la vremea respectivă, iar cu banii recuperați din tranzacție a decis să deschidă la Craiova afacerea cu grătar la interior.
„În 30 iulie 2015 am inaugurat businessul. Succesul imediat ne-a surprins și pe noi. În interval de câteva ore am avut vânzări de 800 de lei. Vânzarea a crescut progresiv, astfel că în prima lună de activitate societatea a reușit să își deducă cheltuielile de funcționare“, a mai spus antreprenorul craiovean. Firma s-a dezvoltat din surse proprii de finanțare.

Pui pe Jar, la trei ani de activitate

În prezent, la trei ani de la înființare, businessul bazat pe grătar la interior a ajuns la maturitate și la un număr de 16 angajați. Conceptul de afacere cu produse „take away“ (produse care pot fi luate acasă, consumate la distanță) a atras drept clienți mii de craioveni. Oamenii ajung pe Nanterre, nr. 90, parchează mașina, cumpără produse proaspete din carne, preparate pe grătar cu jar, și le consumă acasă. Vânzările sunt la maximum, dar drumul către succes nu a fost ușor, echipa managerială întâlnind tot felul de obstacole.
Punctul „forte“ al afacerii cu grătar constă în unicitatea serviciului prestat pentru populație. Pui pe Jar deservește populației produse proaspete, în cea mai mare parte de proveniență locală, preparate natural pe grătar cu cărbune, gustoase și sănătoase. Un deliciu pentru cumpărători sunt și cartofii în coajă, prăjiți în ulei de palmier.

Echipa de la Pui pe Jar înseamnă pasiune, dedicație și multă muncă

Antreprenorul craiovean consideră că echipa cu care lucrează la Pui pe Jar este parte a succesului întregului business, în cei trei ani de existență. „Am doi angajați de bază, care sunt alături de noi de la începutul afacerii. Sunt adeptul înțelegerii în echipă și orice angajat care perturbă această înțelegere nu mai este binevenit. La trei ani de existență, îi mulțumesc echipei cu care am realizat această afacere nouă în Craiova și în Dolj“, a declarat Raul Iriza.
Alături de antreprenorul din Craiova se află încă din primul an de activitate partenerul său de business, Cătălin Răsteanu, care administrează afacerea, partener despre care Raul Iriza spune că este „omul de încredere, pe a cărui experiență și eficiență mă bazez“.
Pentru ca brandul Pui pe Jar să își mențină calitatea și propriile standarde impuse de întreprinzător este nevoie de multă muncă, de efort susținut și de dedicație în meserie. „Afacerea este una la foc continuu. Noi avem liber doar de Crăciun și de Paște“, a mai argumentat Raul Iriza.

Planuri de viitor: francizarea către terți

Raul Iriza susține că a investit o sumă importantă, aproape 15.000 de euro, într-un sistem performant de purificare a fumului și caută soluții în continuare. Firma investește în extinderea Pui pe Jar, căutând soluții de dezvoltare prin francizarea afacerii către terți sau deschiderea de puncte de lucru în alte localități și în alte județe.
Raul Iriza le mulțumește furnizorilor dedicați, Agricola Bacău și Lactag, pentru fructuoasa colaborare. De curând, firma Raul BBQ colaborează cu Pion Media, pentru servicii de promovare în mediul on-line.

„Pui pe Jar“, marcă înregistrată la OSIM

Ca orice brand care se respectă, Raul BBQ, marca „Pui pe Jar“, împreună cu motto-ul „Poftă de grătar“ și cu sigla au fost înregistrate de Raul Iriza la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS