10.6 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajSenatorul Mario Ovidiu Oprea - preşedintele PNL Craiova: Cea mai mare problemă a Craiovei este că nu mai reprezintă un pol al industriei

Senatorul Mario Ovidiu Oprea – preşedintele PNL Craiova: Cea mai mare problemă a Craiovei este că nu mai reprezintă un pol al industriei

GdS: Alegerile din PNL pot însemna un nou start în reconstruirea partidului. Cum gândiți să faceți acest lucru, având în vedere că urmează o perioadă extrem de tulbure în care este nevoie de un partid de opoziție puternic?
Mario Ovidiu Oprea: Perioade învolburate şi nesigure am mai traversat, ca partide, ca naţiune. În contextul actual, cred că determinarea de a face opoziţie are o mare legătură cu reclădirea PNL. Principala calitate pe care trebuie să şi-o recâştige PNL este indivizibilitatea. Alegerile ar trebui să funcţioneze pe alocuri ca o sită, pentru că este anormal să te proclami liberal şi să încerci să conduci cu stânga, aşa cum este anormal să crezi că democraţia şi diversitatea de opinii din partid sunt echivalentul unui aviz pentru a-l distruge din interior, când lucrurile nu se întâmplă cum vrei tu.

GdS: Societatea simte, în mod puternic, agresiunea actualei guvernări. Cum gândește PNL modul de a contracara această agresiune?
M.O.O.: Agresivitatea a fost dintotdeauna specifică PSD şi s-a manifestat în toate direcţiile. Dacă oamenii au ajuns să-şi protejeze ţara de propriul guvern, cred că lucrurile sunt clare. PNL trebuie să facă de gardă, cum s-ar zice, ca şi o mare parte a societăţii, pentru a bloca orice ecuaţie cinică şi toxică pe care PSD o unelteşte. Au fost voci care au spus că ne-am opus noi creşterilor salariale sau acordării de facilităţi şi ajutoare. Hai să fim raţionali, şi eu mă bucur când văd că românii care muncesc enorm sunt corect remuneraţi sau că bătrânii primesc ceva în plus la pensie. Dar nu pot să nu averti­zez că creşterile acestea galopante, făcute dintr-un egoism politic, vor duce spre datorii publice enorme. Preţul populismului practicat de liderii PSD conduce România cu viteză, după modelul grecesc.

GdS: În scurt timp, în Craiova se vor organiza alegeri locale. Sunteți pregătit să vă asumați o candidatură la funcția de primar?
M.O.O.: Asumarea asta trebuie să devină ceva real, curând, sper. Pentru toţi politicienii. Să nu mai fie înghiţită de prăpastia care s-a creat între un angajament şi îndeplinirea lui. Pe mine candidatura nu mă sperie, ci mă onorează. Singurul adevăr este că sunt un candidat care dă tot în faza în care se află şi care-şi doreşte asta. Răspunsul corect este că sunt pregătit să înfrunt orice şi pe oricine.

GdS: Care sunt atuurile dumneavoastră pentru această funcție?
M.O.O.: Cândva, i-am promis celui mai drag om mie că, într-o zi, voi fi demn de încrederea Băniei şi că-mi voi aminti de unde am pornit în marea încercare a vieţii. Ştiu şi cred că buna creştere şi rezultatul pozitiv al lucrului tău sunt două dintre punctele cardinale de care o societate sănătoasă ţine cont. Celelalte două se bazează pe onoare şi cuvânt. Craiova nu este doar originea făgăduinţelor mele, ci şi casa tuturor celor care vor să pună, aşa cum pot, umăr la umăr pentru o poveste de succes. Ai mei m-au sfătuit ca în orice acţiune să mă las împuternicit de legea binelui şi dirijat de politica sincerităţii. Ştiţi, nici o funcţie politică din lumea asta nu are aceeaşi valoare, dacă nu te simţi iubit şi susţinut.

GdS: Care sunt cele mai importante probleme ale orașului și cum credeți că pot fi rezolvate?
M.O.O.:Cea mai mare problemă a Craiovei este că nu mai reprezintă un pol al industriei, aşa cum era înainte pentru regiunea Olteniei şi sunt concentrat spre a crea un climat propice dezvoltării în acest sens. Sunt implicat în ceea ce priveşte punerea la punct a infrastructurii rutiere, necesităţile de transport ale marilor companii din Craiova nu mai pot fi aşternute pe lungi liste de aşteptare. Trebuie dezizolat oraşul. Pentru a putea vorbi la modul real de investiţii cu capital străin în zona Olteniei şi de prosperitatea economică a Craiovei, avem nevoie de artere rutiere funcţionale cât mai repede. Anul 2030 este un termen mult prea îndepărtat pentru realizarea „autostrăzii“ Craiova-Lugoj, care, înţeleg că în virtutea unei diferenţe de cost, va fi proiectată ca un drum expres, conform Master Planului General de Transport, aşa cum chiar publicaţia dumneavoastră a relatat. Centrul industrial Craiova ar fi conectat cu vestul României şi Ungaria şi restul Europei, în coroborare cu ruta Piteşti-Craiova, motiv pentru care am interpelat Ministerul Transporturilor, căutând să urgentez demararea lucrărilor. Craiovenii au nevoie de un coridor spre Europa, pentru ca harta de dezvoltare a Olteniei să nu existe doar pe o hârtie. Vreau să investim mai mult şi în infrastructura de educaţie şi sănătate şi mai puţin în „entertainment“. Nu înseamnă că sunt antidistracţie, dar nu susţin dezechilibrul financiar şi nici cel între valori. Cu alte cuvinte, am întâlnit politicieni care au proiecte mari pentru ei şi proiecte mici pentru Craiova. Eu nu mă număr printre ei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS