Senatorul Mario Ovidiu Oprea – preşedintele PNL Craiova: Cea mai mare problemă a Craiovei este că nu mai reprezintă un pol al industriei

mario ovidiu oprea

GdS: Alegerile din PNL pot însemna un nou start în reconstruirea partidului. Cum gândiți să faceți acest lucru, având în vedere că urmează o perioadă extrem de tulbure în care este nevoie de un partid de opoziție puternic?
Mario Ovidiu Oprea: Perioade învolburate şi nesigure am mai traversat, ca partide, ca naţiune. În contextul actual, cred că determinarea de a face opoziţie are o mare legătură cu reclădirea PNL. Principala calitate pe care trebuie să şi-o recâştige PNL este indivizibilitatea. Alegerile ar trebui să funcţioneze pe alocuri ca o sită, pentru că este anormal să te proclami liberal şi să încerci să conduci cu stânga, aşa cum este anormal să crezi că democraţia şi diversitatea de opinii din partid sunt echivalentul unui aviz pentru a-l distruge din interior, când lucrurile nu se întâmplă cum vrei tu.

GdS: Societatea simte, în mod puternic, agresiunea actualei guvernări. Cum gândește PNL modul de a contracara această agresiune?
M.O.O.: Agresivitatea a fost dintotdeauna specifică PSD şi s-a manifestat în toate direcţiile. Dacă oamenii au ajuns să-şi protejeze ţara de propriul guvern, cred că lucrurile sunt clare. PNL trebuie să facă de gardă, cum s-ar zice, ca şi o mare parte a societăţii, pentru a bloca orice ecuaţie cinică şi toxică pe care PSD o unelteşte. Au fost voci care au spus că ne-am opus noi creşterilor salariale sau acordării de facilităţi şi ajutoare. Hai să fim raţionali, şi eu mă bucur când văd că românii care muncesc enorm sunt corect remuneraţi sau că bătrânii primesc ceva în plus la pensie. Dar nu pot să nu averti­zez că creşterile acestea galopante, făcute dintr-un egoism politic, vor duce spre datorii publice enorme. Preţul populismului practicat de liderii PSD conduce România cu viteză, după modelul grecesc.

GdS: În scurt timp, în Craiova se vor organiza alegeri locale. Sunteți pregătit să vă asumați o candidatură la funcția de primar?
M.O.O.: Asumarea asta trebuie să devină ceva real, curând, sper. Pentru toţi politicienii. Să nu mai fie înghiţită de prăpastia care s-a creat între un angajament şi îndeplinirea lui. Pe mine candidatura nu mă sperie, ci mă onorează. Singurul adevăr este că sunt un candidat care dă tot în faza în care se află şi care-şi doreşte asta. Răspunsul corect este că sunt pregătit să înfrunt orice şi pe oricine.

GdS: Care sunt atuurile dumneavoastră pentru această funcție?
M.O.O.: Cândva, i-am promis celui mai drag om mie că, într-o zi, voi fi demn de încrederea Băniei şi că-mi voi aminti de unde am pornit în marea încercare a vieţii. Ştiu şi cred că buna creştere şi rezultatul pozitiv al lucrului tău sunt două dintre punctele cardinale de care o societate sănătoasă ţine cont. Celelalte două se bazează pe onoare şi cuvânt. Craiova nu este doar originea făgăduinţelor mele, ci şi casa tuturor celor care vor să pună, aşa cum pot, umăr la umăr pentru o poveste de succes. Ai mei m-au sfătuit ca în orice acţiune să mă las împuternicit de legea binelui şi dirijat de politica sincerităţii. Ştiţi, nici o funcţie politică din lumea asta nu are aceeaşi valoare, dacă nu te simţi iubit şi susţinut.

GdS: Care sunt cele mai importante probleme ale orașului și cum credeți că pot fi rezolvate?
M.O.O.:Cea mai mare problemă a Craiovei este că nu mai reprezintă un pol al industriei, aşa cum era înainte pentru regiunea Olteniei şi sunt concentrat spre a crea un climat propice dezvoltării în acest sens. Sunt implicat în ceea ce priveşte punerea la punct a infrastructurii rutiere, necesităţile de transport ale marilor companii din Craiova nu mai pot fi aşternute pe lungi liste de aşteptare. Trebuie dezizolat oraşul. Pentru a putea vorbi la modul real de investiţii cu capital străin în zona Olteniei şi de prosperitatea economică a Craiovei, avem nevoie de artere rutiere funcţionale cât mai repede. Anul 2030 este un termen mult prea îndepărtat pentru realizarea „autostrăzii“ Craiova-Lugoj, care, înţeleg că în virtutea unei diferenţe de cost, va fi proiectată ca un drum expres, conform Master Planului General de Transport, aşa cum chiar publicaţia dumneavoastră a relatat. Centrul industrial Craiova ar fi conectat cu vestul României şi Ungaria şi restul Europei, în coroborare cu ruta Piteşti-Craiova, motiv pentru care am interpelat Ministerul Transporturilor, căutând să urgentez demararea lucrărilor. Craiovenii au nevoie de un coridor spre Europa, pentru ca harta de dezvoltare a Olteniei să nu existe doar pe o hârtie. Vreau să investim mai mult şi în infrastructura de educaţie şi sănătate şi mai puţin în „entertainment“. Nu înseamnă că sunt antidistracţie, dar nu susţin dezechilibrul financiar şi nici cel între valori. Cu alte cuvinte, am întâlnit politicieni care au proiecte mari pentru ei şi proiecte mici pentru Craiova. Eu nu mă număr printre ei.



Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 18 august 2017

Actualitate

» Peste 1000 de migranți din taberele ilegale din nordul Parisului, evacuaţi
» Guvernul tanspune cu întârziere directiva UE privind confiscarea extinsă
» Un tânăr de 17 ani, Moussa Oukabir, este principalul suspect al atacului terorist din Barcelona
» Instanța judecă solicitarea de întrerupere a pedepsei formulată de torţionarul Vişinescu
» Restricţii de circulaţie pe mai multe drumuri din Oltenia şi din ţară
» Petre Pitiș și Florea Neda, la DNA
» A fost identificat un al treilea român rănit în Barcelona
» Program prelungit la Registrul Auto Român
» Lucrări pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa
» Trei zile de doliu în Catalonia, în urma atacului terorist din Barcelona
» Principalul suspect al atacului din Barcelona este un marocan de 28 de ani
» Spania: Un al doilea atac terorist în orașul Cambrils
» MAE: Încă un român rănit în atacul din Barcelona

Local

» Firma care a ciopârțit teii din Corabia, amendată cu 2.500 de lei

Dolj

» Un craiovean a fost ucis cu bestialitate şi aruncat în Jiu, la Malu Mare
» Craiova: Autoare de furturi din societate comercială, arestată preventiv
» Craiova: Prins conducând fără permis
» Fostul primar din Malu Mare şi alţi patru inculpaţi, reţinuţi de poliţie
» Fostul primar de la Malu Mare – de pe litoral la IPJ Dolj, pentru audieri
» Trei mașini și cinci rulote au ars la marginea Craiovei
» Ce străzi de pământ mai au șansa să fie asfaltate
» Cele mai noi povești de dragoste balcanice ajung la Craiova
» Doi copii minunaţi aşteaptă ajutorul oamenilor
» Drumuri pline de gropi, uitate la reabilitare
» Urmărit de creditori, Emilio pleacă puțin în Italia
» Dezvoltarea societății DEMARIA SUNDE prin inovare
» Primăria Craiova angajează inspector în cadrul Biroului Situaţii de Urgenţă şi Protecţie Civilă

Gorj

» Gorj: Şedinţă extraordinară a CL Târgu Jiu, pe marginea unui raport al ANAF
» Gorj: Lucrător silvic, reţinut într-un dosar cu prejudiciul de 88.000 de lei
» Gorj: Şofer anchetat pentru vătămare corporală din culpă
» Gorj: Suspect de furt de biciclete, reținut de polițiști
» Vâlcea: Grav accident rutier pe DN 7. Şase persoane-rănite, patru autovehicule – implicate

Mehedinţi

» Peste 3000 de şomeri au fost încadraţi în muncă de la începutul anului

Vâlcea

» Râmnicu Vâlcea: Restricţie de trafic în Zona Centrală

Sport

» Baschet (m): Americanul Nicholas Cole Novak, la SCM-U Craiova
» Begu și Olaru s-au oprit în sferturile probei de dublu la Cincinnati (WTA)
» Johanna Konta va fi adversara Simonei Halep la Cincinnati
» Fotbal / Programe, clasamente, rezultate (18-21 august)
» Mangia: Încercăm să facem și spectacol

Sanatate

» Operații făcute pe mese chirurgicale din ‘70 și cu aparate care se defectează mereu
» Sistemul medical, la pământ: Românii, bolnavii Europei

Educatie

» Bacalaureatul de toamnă se va susține în trei licee din Craiova

Magazin

» Horoscopul de weekend
» Totul despre obezitate
» Bancul zilei
» Reţeta de weekend – Gogoşi umplute cu cremă de lapte

Top