15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajSofia Bistro - gustul unei afaceri cu gust

Sofia Bistro – gustul unei afaceri cu gust


Situat chiar în centrul oraşului, peste drum de Casa Studenţilor, Sofia Bistro este unul dintre restaurantele care şi-au câştigat un loc bine definit în preferinţele craiovenilor. Eleganţă, rafinament şi bun gust, toate caracterizează Sofia Bistro. Roxana Fărcăşanu, cea care a impus acest brand în Craiova, ne explică zâmbind că Sofia Bistro este o afacere în care gustul primează.

De ce aţi ales numele Sofia pentru restaurant?
Numele Sofia vine din limba greacă şi înseamnă înţelepciune. El a fost purtat în special în perioada bizantină de soţiile unor mari împăraţi ai Bizanţului. Am ales acest nume pentru rezonanţă, dar şi pentru semnificaţie, deoarece eu cred că pentru a conduce o afacere, mai ales în acest domeniu extrem de sensibil cum este HORECA, este nevoie de înţelepciune. Una pe care femeile o au din plin.

Care sunt ingredientele unei astfel de afacaceri?
În primul rând calitatea. Suntem un restaurant în care contează, în special, gustul mâncării pe care o oferim. Ştiţi, aici este ca la show-urile culinare. Clienţii sunt juraţii şi nu ai cum să îi păcăleşti. De aceea eu fac aprovizionarea în fiecare dimineaţă din piaţă. Caut doar produse proaspete şi, de preferat, ale producătorilor locali. Nu fac nici un fel de compromisuri, pentru că se simte în farfurie, iar clientul nu mai intră a doua oară. În al doilea rând, foarte importantă este atmosfera. Clientul alege să petreacă la noi o seară sau o după-amiază pentru a se relaxa şi pentru a uita de toate grijile cotidiene. Când intră pe uşa restaurantului, el trebuie să lase la intrare toate probleme lui, iar pentru asta atmosfera trebuie să fie una potrivită. Ca urmare, acum, când am schimbat decorul, am ales să creăm o atmosferă intimă, în care este combinat decorul de tip modern-minimalist cu elemente care amintesc de Franţa interbelică. Tot pentru a completa atmosfera, uneori avem muzică de calitate. De asemenea, în timpul verii, terasa este unul dintre locurile căutate foarte mult de clienţi.

Dacă ar fi să caracterizaţi bucătăria acestui restaurant, cum aţi face-o?
Cred că ceea ce ne individualizează pe noi este diversitatea. Dincolo de faptul că mâncarea noastră este una gustoasă, ea este şi extrem de diversă. Nu avem un preparat vedetă şi nici nu ne dorim aşa ceva. Pentru că este important să le oferi oamenilor posibilitatea să aleagă în funcţie de ceea ce își doresc atunci. Sunt perioade din an, de exemplu după sărbători, când sunt la mare căutare salatele, iar alteori se caută pastele. Reţetele pe care noi le avem în meniu sunt rezultatul unei adevărate negocieri în interiorul echipei. Punem la comun informaţii, senzaţii şi păreri, iar finalul este un produs apreciat de client.

Afacerea este una feminină. Gândită de femei, dezvoltată de femei, condusă de femei. Are importanţă acest lucru?
Nu îmi doresc să fiu feministă cu orice preţ, dar eu cred că da. Am o echipă extraordinară formată din şase colege care aparţin unor generaţii diferite. Şi acest lucru este unul foarte bun, pentru că se îmbină experienţa cu tinereţea şi putem oferi clienţilor cele mai bine produse. O femeie este mult mai atentă la detalii, face totul cu pasiune, şi, mai ales, pune suflet în activitatea ei. Iar acest lucru se simte din plin.

Sunteţi un restaurant care s-a impus şi a devenit un reper în acest peisaj. Cum aţi simţit acest lucru?
Nu ştiu exact cum se poate defini succesul. Îl simţi în momentul în care o delegaţie venită din afară alege restaurantul tău sau când un client revine mai multe seri la rând. Desigur, există şi momente mai concrete când putem vedea că suntem apreciaţi de craioveni. De exemplu, la ediţia de anul trecut a Galei Best of Craiova organizată de Alege TV, în parteneriat cu Gazeta de Sud şi Radio Sud, Sofia Bistro a ocupat locul I în topul restaurantelor. Suntem convinse că ne vom menţine pe această linie, deoarece pentru noi clientul este pe primul loc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS