13.1 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajÎn 2017, succesul vine odată cu credibilitatea

În 2017, succesul vine odată cu credibilitatea

 

Piața de publicitate și marketing din România va fi și anul acesta puternic influențată de evoluția tehnologiei, cu un consumator tot mai exigent în prim-plan. Atât brandurile consacrate, cât și afacerile mici și mijlocii de la nivel local au nevoie de vizibilitate pentru a rezista pe piață și pentru a convinge oamenii să le devină sau să le rămână clienți. Directorul departamentului de publicitate al trustului Media Sud, Virginia Barbu, spune că anul 2016, dar și prognozele analiștilor pentru 2017 anunță o creștere a campaniilor de publicitate complexe, în care mesajele sunt transmise prin mai multe canale. Această sinergie a canalelor media ajută firmele care își fac publicitate să ajungă la mai multe categorii de public și le aduce o imagine mai solidă pe piață. „Primul pas, atunci când vrei să vinzi ceva, este să faci cunoscut produsul sau brandul pe care vrei să îl vinzi. E necesar, însă, ca mesajele din diferite medii să corespundă, să aibă o noimă, iar aici intervin specialiștii. Pe măsură ce tehnologia a venit cu tot mai multe căi de comunicare, rolul specialiștilor a devenit tot mai important“, precizează Virginia Barbu. Consultanții de publicitate Media Sud spun că cele mai eficiente campanii sunt cele care au în vedere canalele potrivite pentru categoriile de public. „Experiența venită din interiorul unui trust media ne ajută să privim piața de publicitate per ansamblu și să oferim soluția completă. O afacere se poate face cunoscută mai ușor în paginile ziarului, pe radio, la TV sau în on-line. E clar că mare parte din bugetul de publicitate va merge către canalul principal, însă e bine ca un anumit procent să meargă și către celelalte. Poți câștiga noi categorii de public, iar mai multe canale înseamnă o imagine mai puternică. În 2016, de exemplu, firmele locale au avut rezultate foarte bune ca urmare a unor campanii gândite cu pachete care integrau atât publicitate în Gazeta de Sud, cât și spoturi la Radio Sud sau pe Alege TV, bannere on-line sau advertoriale“, spune Andreea Drăgoianu, unul dintre specialiștii grupului de presă.

Încrederea clienților se datorează și sursei care transmite mesajele

Consumatorii sunt mai exigenți și mai critici, astfel că transparența și sinceritatea sunt necesare pentru câștigarea încrederii publicului, care are toate mijloacele de informare la dispoziție. Un studiu realizat de Grayling, companie de relaţii publice cu peste 50 de filiale în SUA, Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi Asia, subliniază că accentul cade pe comunicarea personală, în care brandul înțelege nevoile clientului și, astfel, îi câștigă loialitatea. Clienţii loiali reprezintă 20% din totalul unui business oarecare, dar generează 70% din vânzări.
Nu numai încrederea în brand contează, însă, ci și cine transmite mesajul. „Aici noi avem un mare avantaj“, declară Virginia Barbu. „Gazeta de Sud e, în sine, un brand. Noi nu transmitem mesajele printr-un simplu ziar, ci printr-un ziar care a devenit un actor al vieții sociale craiovene. Gazeta de Sud e prietenul care îți spune noutățile la cafea de aproape 22 de ani, e o sursă de încredere. Radio Sud e alături de craioveni de 20 de ani. În plus, pe partea de TV, unde analiștii anunță cea mai mare creștere în 2017, noi venim cu un produs excepțional, Alege TV, o televiziune locală formată dintr-o echipă de profesioniști care au deja girul comunității, redactorii celui mai citit cotidian regional din România. Așadar, avem suportul perfect pentru campaniile publicitare. Și suntem aici să îi orientăm pe clienți către cele mai bune campanii pentru produsele și serviciile lor. Dacă oferta nu e personalizată și vii cu o campanie standard, rezultatele nu vor fi dintre cele mai bune“, mai precizează Virginia Barbu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS