miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateO planetă de pe orbita stelei TRAPPIST-1 ar putea susţine viaţa

O planetă de pe orbita stelei TRAPPIST-1 ar putea susţine viaţa

Una dintre cele şapte exoplanete descoperite pe orbita micuţei stele TRAPPIST-1 ar putea avea apă în stare lichidă şi ar putea susţine viaţa aşa cum o cunoaştem pe Pământ, conform unui nou studiu bazat pe modele climatice computerizate ce a fost publicat în ultimul număr al revistei The Astrophysical Journal, informează Agrpres, citând SPACE.com.

Localizată la aproximativ 39 de ani lumină distanţă de Pământ, TRAPPIST-1 este o stea pitică relativ rece, din clasa M, având aproximativ 9% din masa Soarelui şi 12% din diametrul solar. Această stea rece are pe orbită cel puţin 7 planete telurice de dimensiuni apropiate de cea a Pământului sau chiar mai mici.

Apelând la modele computerizate ale evoluţiei climatice terestre, cercetători de la Universitatea din Washington (UW) au simulat condiţiile de mediu de pe fiecare dintre cele 7 planete din jurul stelei TRAPPIST-1. Modelele au arătat că toate cele 7 exoplanete au evoluat probabil similar planetei Venus, ceea ce înseamnă că apa eventualelor oceane şi mări s-ar fi evaporat relativ repede după formarea acestor planete.