17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDosarul CFR Marfă: Mandate de arestare pentru Mihuţ Crăciun şi alţi trei directori din companie, arest la domiciliu pentru alte şase persoane

Dosarul CFR Marfă: Mandate de arestare pentru Mihuţ Crăciun şi alţi trei directori din companie, arest la domiciliu pentru alte şase persoane

Fostul director al CFR Marfă Mihuţ Crăciun a fost arestat preventiv, alături de alţi trei foşti directori din companie, iar alte şase persoane au primit mandate de arestare la domiciliu, în dosarul vânzării către REMAT la preţuri de fier vechi a 2.450 de vagoane de tren, informează News.ro, potrivit Hotnews.

Magistraţii Tribunalului Timiş au emis, în noaptea de joi spre vineri, mandate de arestare preventivă pentru 30 de zile pentru Mihuţ Constantin Crăciun, fostul director general al CFR Marfă, Pavel Barculet, director economic-financiar la dată comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfă, Daniel Ciobanu, directorul operaţiuni dezvoltare în 2016, devenit director al Departamentului vânzări – trafic şi Florin-Claudiu Enache, directorul Departamentului vagoane.

De asemenea, instanţa a dispus arestarea la domiciliu a altor şase persoane cercetate în acest dosar: Mircea Ion Mascovescu, fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timişoara, Mihai Mutaşcu (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă), Gelu-Ioan Corodan (CFR Timişoara), George Niculescu, şeful Serviciului Exploatare Vagoane din CFR Marfă, Stanel Rădulescu (REMAT) şi Ovidiu-Dumitru Luca (CFR Cluj). Alte cinci persoane vor fi cercetate sub control judiciar: Maria Voica (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfă), Cristian-Valeriu Derscaru (sucursala Timişoara), Constantin Gheorghitoiu (CFR Banat-Oltenia), Alexandru Drăgan şi Ion Gabreanu Ion, director general al REMAT Călăraşi.
În acest dosar, procurorii DIICOT Timişoara au dispus reţinerea pentru 24 de ore a 19 persoane: Mihuţ Constantin Crăciun (fostul director general al CFR Marfă), Barculet Pavel (director economic-financiar la dată comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfă), Ciobanu Daniel (directorul operaţiuni dezvoltare în 2016, devenit director al Departamentului vânzări – trafic), Enache Florin-Claudiu (directorul departamentului Vagoane), Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae (directorul Trafic), Niculescu George (şeful Serviciului Exploatare Vagoane), Tudor Eugen (director al Departamentului Vânzări-Trafic), Mascovescu Mircea Ion (fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timişoara), Corodan Gelu- Ioan (CFR Timişoara), Filip George-Corneliu, Luca Ovidiu-Dumitru (CFR Cluj), Mutaşcu Mihai (sucursala Banat-Oltenia), Derscaru Cristian-Valeriu (sucursala Timişoara), Gheorghitoiu Constantin (CFR Banat-Oltenia), Drăgan Alexandru, Voica Maria (sucursala Banat-Oltenia), Gabreanu Ion (director general REMAT Călăraşi), Rădulescu Stanel (REMAT) şi Moţi Doru. Ei sunt acuzaţi de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, şantaj, fals intelectual şi uz de fals.

Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având că scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SĂ Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate. Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursă de Mărfuri Bucureşti, în baza procedurii de licitaţie deschisă iniţiată de S.N.T.F.M. „CFR MARFĂ” S.A., a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deşeu fier vechi greu” şi „deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

„Manoperă frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SĂ Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursă de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SĂ Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tonă de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru „deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro/ tonă”, spun procurorii DIICOT. Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societăţii S.N.T.F. MARFĂ „C.F.R. MARFĂ” S.A, compusă din fostul director general Mihuţ Constantin Crăciun, directorul operaţiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Barculet, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, şeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpăţână şi şeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu. Aceştia au iniţiat vânzarea la Bursă de Mărfuri a celor 2.450 de vagoane la preţ de fier vechi, prin subevaluarea lor şi obţinerea unui preţ mai mic decât valoarea reală, mai spune DIICOT.
Al doilea palier al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către funcţionarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ „C.F.R. MARFĂ” S.A. Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa, iar al treilea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit din reprezentanţii S.C. REMAT S.A.Călăraşi, beneficiara contractului. Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate că fier vechi, mai precizează sursă citată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS