17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMinistrul Educaţiei: Pentru prima dată, vom centraliza rezultatele evaluărilor de la clasele II, IV şi VI

Ministrul Educaţiei: Pentru prima dată, vom centraliza rezultatele evaluărilor de la clasele II, IV şi VI

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat că le va cere inspectorilor şcolari judeţeni, pentru prima dată, să centralizeze rezultatele evaluărilor naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Ministrul a spus că aceste evaluări nu sunt examene care să nască un soi de concurenţă între elevi.

„Rezultatul acestor evaluări nu a fost niciodată centralizat la nivel naţional, să vedem exact care este situaţia. Mâine avem o conferinţă video cu inspectorii şcolari judeţeni şi le vom cere să facă o analiză la nivelul fiecărui judeţ şi apoi vom face o analiză la nivel naţional, să avem o hartă a acestor rezultate”, a declarat pentru Mediafax, Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

Săptămâna aceasta, elevii de clasa a II-a susţin evaluarea naţională. De-a lungul a celor patru ani de când s-au introdus aceste evaluări, au apărut multe discuţii pe marginea acestui subiect. Ministerul Educaţiei explică faptul că evaluările nu trebuie luate ca pe nişte examene.

„Acestea sunt nişte evaluări care scot în evidenţă cunoaşterea nivelului de pregătire, la un moment dat, a elevilor. Aceste evaluări nu trebuie luate ca examinări. Acest cuvânt – examen – induce ideea de competiţie între elevi, dar această evaluare este una individuală şi care are ca rezultat o analiză a nivelului de pregătire, iar cadrele didactice ar trebui să întocmească pentru fiecare elev o fişă cu ce trebuie făcut ca elevii respectivi, în funcţie de nivelul de pregătire care rezultată din aceste evaluări, să îşi continuie pregătirea şi să ajungă la un anumit nivel de performanţă (…)”, a adăugat Pavel Năstase.

Reprezentanţii elevilor spun că nu văd rost acestor evaluări şi că este doar o simulare de aliniere la standardele europene.

„Din punctul de vedere al Consiliului Naţional al Elevilor, evaluările la clasa a II-a nu îşi au un scop precis. Este bine să ne aliniem standardelor europene din sfera educaţională, însă este şi mai bine să implementăm măsuri bazate pe analiza reultatelor lor pentru preîntâmpinarea analfabetismului funcţional şi pentru creşterea calităţii. Dar, la noi această evaluarea este mai mult o formă fără fond. Li se dau elevilor evaluări la română, limba maternă (inclusiv la citit) şi la matematică, în loc să se axeze pe învăţarea interactivă la nivelul clasei a II-a”, a explicat Vlad Ştefan, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Este al patrulea an consecutiv în care elevii susţin aceste evaluări. Rezultatele nu se trec în catalog, dar vor fi evaluate la nivelul fiecărei şcoli. Ordinul pentru calendarul evaluărilor a fost publicat în Monitorul Oficial pe 7 septembrie 2016.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS