14.5 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMinistrul Educaţiei vrea revizuirea manualelor de clasele 1-4, manuale abia aprobate, şi renunţarea la evaluările naţionale de la clasele a două şi a patra

Ministrul Educaţiei vrea revizuirea manualelor de clasele 1-4, manuale abia aprobate, şi renunţarea la evaluările naţionale de la clasele a două şi a patra

Ministrul Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, a declarat vineri la Europa FM că va începe de mâine revizuirea totală şi sistematică a manualelor, inclusiv a celor de la clasele 1-4, care abia au fost schimbate în ultimii patru ani, informează HotNews.ro. Mai mult, Năstase a anunţat că vrea să elimine evaluările naţionale pentru copiii de clasele a două şi a patra, pe motiv că sunt „stresante” pentru copii. Năstase a spus că această revizuire ar dura maxim un an de zile şi ar duce la simplificarea tuturor manualelor şcolare.

„Avem manuale noi pentru clasele I-IV, dar nu s-a întrebat nimeni dacă aceste manuale sunt potrivite sau nu. Nu a făcut nimeni o evaluare în acest sens. O s-o facem noi, pentru a realiza o corelare la nivelul sistemului, între manualele de la învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Suntem în proces de reînnoire a manualelor. Anul acesta este rândul manualelor de clasa a V-a. Dar, dacă nu privim ca sistem, şi nu plecăm de la cele 8 competenţe care sunt la nivel european, şi cu dezvoltarea acestora pe competenţe specifice – primar, gimnazial şi liceal – atunci există riscul să apară suprapuneri. Această revizuire – de la clasa I la clasa a XII – va fi una laborioasă, care să scoată în evidenţă toate problemele care ţin de conţinutul manualelor”, a declarat Pavel Năstase pentru Europa FM.

Manualele de clasele 1-4 au fost schimbate radical deja în ultimii patru ani.

În ceea ce priveşte eliminarea evaluării naţionale, Năstase a spus că ”Până la gimnaziu, după părerea mea, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioada de dezvoltare a capacităţilor de gândire. Deci, omul se dezvoltă, şi creierul din punct de vedere biologic, până la vârstă asta, se dezvoltă şi abia după-aceea, este în măsură să perceapă o evaluare, să vadă nişte teste de genul acesta. Trebuie să prelungim, dacă vreţi, primii 7 ani de acasă cu această perioada care înseamnă învăţământul primar şi să îi dăm baza de gândire. Trebuie procedat în mod gradual, astfel încât el să se obişnuiască, dar nu evaluări de genul celor pe care le dăm acum, care îi stresează şi îi sperie pe copii”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS