10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAlexa Carola Mîlcomete, eleva de 10 la evaluarea națională

Alexa Carola Mîlcomete, eleva de 10 la evaluarea națională

Alexa Carola Mîlcomete, absolventă a Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade“, una din cele patru eleve din județul Dolj care a obținut media 10 la evaluarea națională (Foto: Claudiu Tudor)
Alexa Carola Mîlcomete, absolventă a Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade“, una din cele patru eleve din județul Dolj care a obținut media 10 la evaluarea națională (Foto: Claudiu Tudor)

Alexa Carola Mîlcomete este absolventă a Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade“ din Craiova și este una din cele patru eleve din județul Dolj care au reușit să promoveze evaluarea națională cu media 10. Nu a obținut un astfel de rezultat la simulare, dar notele de la acea evaluare din timpul anului școlar au determinat-o să se pregătească mai mult. Alexa spune că subiectele de la evaluare au fost mai dificile decât anul trecut, unele cerințe punând elevilor chiar probleme de interpretare.
GdS: Alexa, ești una din cele patru eleve doljene care au luat 10 la evaluarea națională. Cum ai obținut acest rezultat?
Alexa Mîlcomete: Am muncit foarte mult în timpul anului și m-am concentrat în timpul examenului, întrucât mi-am dorit să obțin o notă cât mai mare. Cu toate acestea, nu mă așteptam să fiu chiar de 10.

GdS: De ce nu te așteptai la un asemenea rezultat?
A.M.: Examenul a fost destul de greu față de anii trecuți și mulți copii erau foarte bine pregătiți. Chiar nu mă așteptam că voi fi singura cu 10 din școală, având în vedere performanțele colegilor mei.

GdS: Anul acesta au fost mai puține medii de 10 în Dolj, dar și un procent mai mic al notelor peste 5. A fost și primul an în care lucrările s-au corectat în alt județ. A contribuit această evaluare în alt județ la scăderea rezultatelor bune?
A.M.: Consider că dacă ai o lucrare bună poți lua nota dorită și în județul tău, dar și în alt județ. Nu contrează cine corectează, având în vedere că știi cât ai făcut și cât meriți.

Au fost cerințe care i-au pus pe mulți elevi în dificultate

GdS: Ai spus că subiectele au avut un grad de dificultate mai mare decât în sesiunea precedentă. Care au fost cele mai dificile cerințe la această evaluare?
A.M.: La română mi s-a părut destul de interesant ultimul subiect, compunerea liberă, deoarece poți exprima ceea ce dorești și poți aborda orice temă, dar totul depinde de corector, iar la matematică a pus probleme grila 6, acea diagramă care a fost foarte contestată.

GdS: V-a pus în dificultate acea diagramă în care trebuia să identificați numărul elevilor care au obținut note peste 5 la un examen?
A.M.: Într-un fel da, pentru că nu se specifica pe ce coloană se află numărul de elevi și notele. Eu am mers pe interpretarea faptului că notele nu sunt de la 0 la 8, ci de la 1 la 10. Cine nu a mers pe această interpretare a diagramei a adunat numărul elevilor și astfel răspunsul a fost diferit de cel din baremul de corectare.

GdS: Ai avut dubii după ce ai dat soluția la această problemă?
A.M.: Nu, pentru că am lucrat și alte probleme cu diagrame și am învățat de-a lungul anului cum se rezolvă. Am avut dubii la geometrie, dar după ce m-am consultat cu profesorul de matematică mi-am dat seama că am făcut bine.

GdS: Pentru a vă testa nivelul de pregătire pentru acest examen ați susținut și o simulare națională în primăvară. Au fost mai dificile subiectele la examen decât cele de la simulare?
A.M.: În comparație cu simularea, subiectele de la examen au avut un grad de dificultate mai scăzut, dar nu au fost la fel de ușor de rezolvat ca acelea de anul trecut, când s-a și văzut că au fost mult mai mulți elevi care au reușit să rezolve corect toate cerințele.

În ultimii doi ani de gimnaziu am fost elevă a Școlii „Mircea Eliade“

GdS: Acest rezultat te face pentru prima dată cunoscută opiniei publice pentru performanță școlară. În perioada gimnaziului ai participat la concursurile și olimpiadele școlare?
A.M.: Am participat în clasa a V-a și a VI-a, iar în clasele a VII-a și a VIII-a am dorit să mă concentrez mai bine pe rezultatele de la clasă și pe evaluarea națională și am lăsat la o parte concursurile. În primii doi ani am fost la concursurile Euclid, evaluare națională și la olimpiadele de română și matematică. Am obținut câteva medalii la concursul evaluare națională, inclusiv un loc I.

GdS: Cum ți se par aceste olimpiade și concursuri școlare? Sunt favorabile dezvoltării personale sau vă obosesc în timpul anului școlar?
A.M.: Consider că sunt benefice deoarece îți poți vedea nivelul de pregătire în comparație cu alți elevi foarte buni. Vezi cum te poți descurca într-o situație stresantă și cu subiecte mai grele decât cele de la testele și tezele de la clasă.

GdS: Cum ai caracteriza tu perioada gimnaziului?
A.M.: Este o perioadă în care se acumulează foarte multe cunoștințe, în care am avut mulți oameni care m-au ajutat, profesori și colegi. Am fost înconjurată de persoane care au vrut să mă ajute să ajung cât mai sus și să îmi depășesc limitele.

GdS: Ai fost elevă a Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade“ încă din clasa I?
A.M.: Nu. Am venit la această unitate școlară din clasa a VII-a, până atunci fiind elevă a Școlii Gimnaziale nr. 21 din Craiova. Am făcut această mutare pentru că mi-am dorit să ajung într-un loc cu mai mulți profesori buni, în care elevii au rezultate remarcabile, și am dorit să ajung cât mai sus. Am simțit diferența pentru că în clasa de unde am venit nu era concurență foarte mare între elevi. În plus, aici există și mai multă exigență în obținerea notelor mari.
GdS: Ce medie generală ai în anii de gimnaziu?
A.M.: Media generală de la clasă este 9,96.

„Tenisul m-a învățat să mă concentrez foarte bine când am ceva de făcut“

GdS: Ești în perioada în care trebuie să faci opțiuni pentru admiterea la liceu. Către ce unitate școlară își îndrepți atenția?
A.M.: Îmi doresc să ajung elevă a Colegiului Național „Frații Buzești“, la specializarea matematică-informatică – bilingv engleză. Mi-am dorit întotdeauna să învăț cât mai bine limba engleză, iar matematica-informatică dezvoltă gândirea și mă ajută să mă orientez în carieră, având un bagaj de cunoștințe destul de bogat. Deocamdată nu știu ce profesie voi alege, aștept să trec și de anii de liceu. Voi vedea ce îmi place și ce mă va face fericită.

GdS: Am observat că elevii care reușesc să facă performanță la școală se relaxează făcând sport. Te încadrezi în acest profil?
A.M.: Da, eu joc tenis. Am avut însă o perioadă de cinci luni în care m-am deconectat de la această activitate pentru a învăța. Am practicat acest sport din clasa a VII-a. Părinții mei și-au dorit să fac acest sport și am fost încântată de propunere pentru că are o frumusețe aparte. Tenisul m-a învățat, atât cât l-am practicat, să mă concentrez foarte bine când am ceva de făcut.

GdS: Imediat după admiterea la liceu va începe vacanța și pentru voi absolvenții de clasa a VIII-a. Care sunt primele planuri ale tale pentru această perioadă?
A.M.: Da, va veni o perioadă de relaxare. Mă voi plimba, voi merge la bunici, la prieteni, la rude. Voi merge și într-o tabără, cu prietenii. Abia aștept să îi întâlnesc pe cei dragi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS