24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCum depuneți plângere împotriva furnizorului de energie electrică

Cum depuneți plângere împotriva furnizorului de energie electrică

Conectarea la rețeaua electrică este reglementată strict de ANRE
Conectarea la rețeaua electrică este reglementată strict de ANRE

Puteți depune plângere la ANRE împotriva furnizorului de energie electrică în termen de 12 luni de la comiterea faptei. Termenul de soluționare a plângerii este de maximum 60 de zile de la data înregistrării. Decizia ANRE devine obligatorie și definitivă pentru părțile implicate.

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat recent Ordinul nr. 150/2015, referitor la Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorului de rețea/sistem din domeniul energiei. După publicarea în Monitorul Oficial, actul va produce efecte pentru operatori și clienții acestora. Persoanele fizice și juridice care sunt nemulțumite de operatorul de rețea/sistem pot să depună plângere la ANRE în termen de maximum 12 luni de la săvârșirea de către operator a acțiunilor/inacțiunilor care i se impută. Din momentul transmiterii și înregistrării plângerii, procedura devine obligatorie, cu excepția cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluționarea plângerii sale și altei entități juridice, inclusiv instanțelor judecătorești. În această situație, plângerea adresată către ANRE se clasează.

Pentru ce puteți face plângere

Nesoluționarea în termenul legal de către operatorul de rețea/sistem a unei cereri reprezintă fapta de a nu răspunde solicitantului în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii sale, dacă prin lege sau printr-o altă reglementare nu se prevede un alt termen.
Potrivit ordinului men­ționat (art. 2, alin. 1), solicitantul, persoană fizică sau juridică, vătămat într-un drept recunoscut de lege sau într-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral, prin răspunsul primit la cererea sa sau care nu a primit un răspuns în termenul de 30 de zile, poate învesti ANRE cu soluționarea plângerii sale împotriva operatorului. De asemenea, se poate adresa ANRE și cel care se consideră vătămat într-un drept sau interes legitim al său, prin refuzul de efectuare a unei anumite operațiuni administrative necesare pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului său legitim de către operator. Nu se încadrează în regulamentul ANRE o serie de situații, cum ar fi soluționarea neînțelegerilor precontractuale și a disputelor privind accesul la rețele. Plângerile către ANRE trebuie soluționate în maximum 60 de zile de la data înregistrării. Plângerea trebuie să fie însoțită de o serie de documente, care se referă la: indicarea temeiului legal în baza căruia își fundamentează pretențiile; prezentarea situației de fapt, la care se referă plângerea; corespondența dintre părți pe această temă; alte documente cuprinzând informații sau date, necesare soluționării plângerii. Plângerea și documentația aferentă se depun în două exemplare, unul pentru ANRE și unul pentru operator. Reclamantul trebuie să anexeze în copie și actul administrativ pe care îl contestă sau, după caz, răspunsul operatorului prin care i se refuză cererea. Atunci când analizează plângerea, ANRE poate să convoace și să audieze părțile sau poate solicita în scris date și informații suplimentare sau completarea documentației depuse. Convocarea părților pentru audiere se face cu cel puțin cinci zile înainte. Părțile implicate care nu pot ajunge la audiere pot solicita ca plângerea să fie judecată în lipsă. Dacă nici una dintre părți nu se prezintă și nu cere să fie judecată în lipsă, cazul se suspendă pentru cel mult 30 de zile, iar dacă demersurile nu sunt făcute în această perioadă, plângerea se respinge. După analizarea situației, ANRE emite o decizie, care devine obligatorie și definitivă, sub condiția transmiterii acesteia către părțile implicate, prin scrisoare cu confirmare de primire sau, după caz, prin fax. Ordinul ANRE conține printre anexe și un model de plângere pe care clienții nemulțumiți o pot depune la ANRE, în care se indică speța și temeiul juridic în baza căruia a fost formulată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS